AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Kjæresten min har så lite å fylle dagene med. Han synes selv at han jobber mye. Gan får ikke inn nok penger ved det han liker å gjøre. Vil ikke si detaljer her inne, men han liker å tjene penger på lidenskapen sin. Det blir dessverre aldri noe suksess. Han har en altfor slapp holdning i mine øyne og må alltid hvile, hjemom på toalettet og lese avisen. Noen ganger har jeg regnet på at han umulig kan ha mer enn 3 "normale" arbeidstimer pr.dag. Han har alltid sagt at jeg ikke akkurat er noe "hot shit" på arb.markedet da jeg kommenterte det at han ikke får noe ut av det han gjør. Jeg har ikke best karakterer, men har fått meg en god jobb med muligheter. Jeg har gjort mye for å komme dit jeg er ved å ta på meg verv osv. Det har blitt noen lange dager den siste tiden og jeg forstår at det er frustrerende, men han lager så mye trøbbel for meg. På vei til jobb hele den første uka yppet han til bråk hver eneste morgen. Vi kranglet mellom 6 og 7, hele 3 dager på rad! Og det nin første uke når jeg håpet på å gjøre et gidt inntrykk. Nå er det i gang igjen. Han ringer mye, også i arbeidstiden. Det har gan sluttet med nå. Han ringer når jeg er i dusjen og når jeg er i bilen. Jeg får ikke svart han, ogdå klikker han, til tross for at jeg ringer han opp igjen. Føler at han "jager" meg opp. Holdt på å kræsje i dag fordi jeg ble så stresset, fordi jeg vet at han blir så sur. Jeg drar hjemmefra 7 og er hjemme 6 på kvelden. Må vaske klær, dusje, lage niste og har nå prioritert han foran trening. Har bare kuttet ut treningen så lenge. Enda er det ikke bra.Anonymous poster hash: 2b74c...84a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Kan virke sånn. Han spolerte nesten første dagen ved å lage til en forferdelig krangel natten før min første arb.dag. Dagen etter tok jeg lang tid med å svare han på chatten fordi jeg er oppe tidlig og alltid hardet hektisk på morgenkvisten. Drtte klikket han for, og midt i oopplæringen måtte jeg få svart han på alt han sa. Det samne skjedde igjen dagen etter. Er så sliten av å ha det sånn. 2 uker med så mye krangel. TSAnonymous poster hash: 2b74c...84a
Gjest Malanthor Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Høres ut som han ikke er spesielt fornøyd med sitt eget liv og muligens tar det ut på deg. Eller så synes han at du rakker ned på han og prøver å svare med samme mynt. Umulig å si hva basert på hva du skriver. Plenty av andre potensielle forklaringer også. 2
Gunvald Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Hvis han ikke skjønner at du ikke kan sitte på facebookchatten på jobb, som i tillegg er en ny jobb du skal læres opp i, så har han et problem. Enten er han sjalu på at du har en ordentlig jobb å gå til, og at du faktisk har andre ting å prioritere. Eller så er han sjalu og kontrollerende fordi han ikke vet hva du holder på med og hvem du er sammen med/treffer på jobb. Er min teori. 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Det er tragisk. Jeg forstår at sånt kan ødelegge et forhold i lengden, men det vil roe seg. Dessuten er det trist fordi han vet at jeg nesten møtte veggen på studiene. Han vet hvor lenge jeg søkte på jobber og hvor mye jeg iverksatte for å få til intervjuer. Han har på en måte aldri forstått alvoret i skolen, eksamener osv. Han forstår ikke at jeg måtte lese mye før eksamener, at jeg måtte ta på meg verv uten å få betalt. Istedenfor å oppmuntre meg til å lese, klagde han og kranglet dagen før eksamen. En annen gang gjordehan det slutt dagen før. Ikke rart det ble vanskelig å lese. Jeg har i grunn bestemt meg for at han ikke skal få ødelegge denne gangen her. Men, mulig det koster meg hele forholdet. TSAnonymous poster hash: 2b74c...84a 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Det er tragisk. Jeg forstår at sånt kan ødelegge et forhold i lengden, men det vil roe seg. Dessuten er det trist fordi han vet at jeg nesten møtte veggen på studiene. Han vet hvor lenge jeg søkte på jobber og hvor mye jeg iverksatte for å få til intervjuer. Han har på en måte aldri forstått alvoret i skolen, eksamener osv. Han forstår ikke at jeg måtte lese mye før eksamener, at jeg måtte ta på meg verv uten å få betalt. Istedenfor å oppmuntre meg til å lese, klagde han og kranglet dagen før eksamen. En annen gang gjordehan det slutt dagen før. Ikke rart det ble vanskelig å lese. Jeg har i grunn bestemt meg for at han ikke skal få ødelegge denne gangen her. Men, mulig det koster meg hele forholdet. TSAnonymous poster hash: 2b74c...84a Det vil ikke koste deg forholdet, det vil koste han forholdet. Han er en drittsekk, og du er mer kvinne enn han fortjener. Han er ikke verdig til å knyte dine skolisser, så når han oppfører seg som en dritt er det bare å forlate ham og la han ligge der. Få deg noen nye venner på jobben, uten ham har du tid og krefter til å tenke på dine egne sosiale behov og å fylle dem på en positiv måte. DUMP HAM! Anonymous poster hash: 84f85...982 10
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Jeg satt på chatten ganske lenge i dag. Det føltes forferdelig siden dette er noe ingen andre gjør. Jeg satt med whatsapp og skrudde helt av lyden. Problemet da er at jeg ikke hører om han ringer senere, og da får jeg kjeft. Det er ikke lukkede rom, så jeg vil ikke ta telefonen for at alle skal få med seg dramatikken i livet mitt. Deretter snakkes vi etter jobb, og mange ganger har jeg bare parkert bilen for å få snakket ferdig med han. Kan stå langsmed veien og snakke. Han sier at jeg prioriterer han til sist, etter jobb og alt annet. At jeg er eb egoist og at han er lei. Han mener at han alltid tok telefonen da han var i jobb. Jeg husker at jeg ba han om å legge på dersom han var opptatt, fordi jeg ikke ville at han skulle havne i problemer pga.meg. Han prioriterte jobben sist, og derfor bke han jo også avskjediget...noe gan tydeligvis ikke forstår. Ikke lett å være så lite samkjørte når det gjelder hva som er viktigst i livet. Inntekt må man jo ha. Det er jo det vi lever av TSAnonymous poster hash: 2b74c...84a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Takk for alle svarene. Mener ikke å svartmale det før eksamene. Han var også støttende på mange eksamener, men selvsagt var det mye klaging også. Jeg har sagt i ettertid at mye av grunnen til at jeg fikk så dårlige karakterer hadde med han å gjøre. Etter at jeg møtte han, gikk jeg fea å ha mange B til å få mange D. Mye gråt, mye stress, krangling gjorde sitt til at hodet ikke fokuserte på de riktige tingene. Sier jeg dette, forteller han meg at min største svakhet er å skylde på andre. Så neu, er bare å innse at man ikke er så skoleflink som man ønsker, sa han. "Ikke alle er gode i de samne tingene". TS Anonymous poster hash: 2b74c...84a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Jeg føler du lar ham forstyrre deg og setter deg i offerrollen. Det var du som valgte å være involvert med ham i eksamenstiden. Det er du som svarer ham når du er på jobb, noe som er utrolig uprofesjonelt. Legg bort mobilen i 8 timer og svar etter jobb. Si "Beklager, det var mye å gjøre, og vi kan ikke sitte med slikt da." Anonymous poster hash: dfedb...917 5
Jolene Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Bare dropp å svare han når han skal oppføre seg sånn. 3
Gjest Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Logg av chatten på jobb, og sett telefonen på lydløs. Anrop i arbeidstiden besvares ikke. Du rissikerer å bli avsjediget i prøveperioden om du sitter med chatten åpen i arbeidstiden! Det er liksom da man skal anstrenge seg for å gjøre et godt inntrykk! Jeg har egentlig ikke det rådet du vil høre på. Jeg mener at du skal finne deg ditt eget sted å bo (regner med at dere er samboere?) og kutte han ut av livet ditt! Han er negativ, drar deg ned og ødelegger deg! Det viktigste er at du lærer deg å si stopp. Gi en tydelig beskjed om at: 1. Jeg ønsker ikke krangler i forkant av jobb 2. Jeg vil ikke motta unødige telefoner og meldinger på jobb. Så lenge du ikke kan begrense deg så må jeg begrense deg. Det kan dessverre få uheldige konsekvenser om noe skjer så du må ha tak i meg, men det får du skylde på deg selv. 3. Jeg er drittlei drama. Har du ikke noe annet å bidra med, så hold kjeft! Hver gang han blåser seg opp og vil starte noe, så sier du NEI og fjerner deg fra situasjonen. Enten ved å gå vekk, eller ved å legge på. Om han holder deg igjen, så får du enda et bevis på at han ikke respekterer deg! Du kan alltids prøve dette, men nå har dere et såpass innarbeida mønster, og du er så underdadig i forhold til han, så det er temmelig nytteløst. 5
Minya Skrevet 26. september 2014 #13 Skrevet 26. september 2014 For en tragisk type. Kast ham ut, evt flytt til en egen leilighet, dette forholdet er ikke sunt for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #14 Skrevet 26. september 2014 Takk for alle svarene. Mener ikke å svartmale det før eksamene. Han var også støttende på mange eksamener, men selvsagt var det mye klaging også. Jeg har sagt i ettertid at mye av grunnen til at jeg fikk så dårlige karakterer hadde med han å gjøre. Etter at jeg møtte han, gikk jeg fea å ha mange B til å få mange D. Mye gråt, mye stress, krangling gjorde sitt til at hodet ikke fokuserte på de riktige tingene. Sier jeg dette, forteller han meg at min største svakhet er å skylde på andre. Så neu, er bare å innse at man ikke er så skoleflink som man ønsker, sa han. "Ikke alle er gode i de samne tingene". TSAnonymous poster hash: 2b74c...84a Hvorfor er du egentlig sammen med ham? Liker du å ha det miserabelt og at livspartneren din drar deg ned i søla i stedet for å løfte deg opp? Han har tydeligvis slett arbeidsmoral, elsker drama og har et enormt kontrollbehov ovenfor partneren sin. At enkelte velger å leve i så destruktive forhold er for meg en stor gåte, det er ikke engang barn involvert så hvorfor gidder du?? Anonymous poster hash: bae4a...99e 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #15 Skrevet 26. september 2014 Takk for gode innlegg. Har ikke kastet han ut. Han ringte kun en dag i dag, og det var rett før jeg skulle hjem.Mottok kun noen få chats, så har blitt roligere, heldigvis! Hadde han fått en mulighet et sted, hadde jeg gjort alt for at han skulle ha fått det til. Helt utrolig å ødelegge når man er et team Anonymous poster hash: 2b74c...84a
kari2 Skrevet 26. september 2014 #16 Skrevet 26. september 2014 Du må jo bare gi han beskjed om at han ikke kan ringe i arbeidstida! Helt hårreisende å bli sur for det. Når dette i tillegg er din første uke på jobb der, så sier det da seg selv at du ikke kan bruke arbeidstida på han. 3
Smascha Skrevet 26. september 2014 #17 Skrevet 26. september 2014 Takk for gode innlegg. Har ikke kastet han ut. Han ringte kun en dag i dag, og det var rett før jeg skulle hjem.Mottok kun noen få chats, så har blitt roligere, heldigvis! Hadde han fått en mulighet et sted, hadde jeg gjort alt for at han skulle ha fått det til. Helt utrolig å ødelegge når man er et teamAnonymous poster hash: 2b74c...84a Kva er det som er så viktig at han mååå snakke med deg kvart minutt av dagen? Før jobb, mens du køyrer til jobb, mens du jobbar, mens du er på veg heim frå jobb? Det er dei færraste jobbane der det er ok å bruke halve dagen på private ting som chatting og skravling i telefonen. Særleg no når du er ny så bør du gjere minst mogeleg av dette, så ikkje medarbeidarane trur du er fullstendig ubrukeleg og uinteressert i jobben du får betalt for å gjere. 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #18 Skrevet 26. september 2014 Det er dei færraste jobbane der det er ok å bruke halve dagen på private ting som chatting og skravling i telefonen. Særleg no når du er ny så bør du gjere minst mogeleg av dette, så ikkje medarbeidarane trur du er fullstendig ubrukeleg og uinteressert i jobben du får betalt for å gjere. Dette tenker jeg også. Denne mannen graver en grav for trådstarter, og hun hopper jammen meg villig oppi den også. Selv om han bare har kontaktet deg 3-4-5 ganger i dag TS så betyr ikke det at han nå på mirakuløst vis har blitt bedre. Dette kommer til å vedvare hver eneste dag så lenge dere er sammen, med mindre han går til en terapeut for å nøste opp i hvorfor han har et slikt enormt kontrollbehov. Anonymous poster hash: bae4a...99e 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #19 Skrevet 27. september 2014 Kjære TS Som HR sjef vil jeg råde deg til å lytte til de over som sier at dette kan ødelegge for deg i din nye jobb. Som leder ville jeg prøvd å vise forståelse for at du er i et vanskelig forhold, men også vært tydelig på at chatting ikke er noe det skal brukes tid på når man er på jobb. Og siden du er nyansatt har du ikke rukket å bevise hvor dyktig du er hvilket vil si at inntrykket av deg preges av det de ser nå: drama med kjæresten ( selv om du kanskje ikke sier det så merkes det, tro meg) og chatting i arbeidstiden. Hva er sjansene for at han skal forandre seg; selv skaffe seg en ordentlig jobb og bli en kjæreste som jubler når du lykkes og heier deg frem? Du er ung. Ikke la ham ødelegge for deg. Anonymous poster hash: 9a28b...e3b 4
Gjest Lille-pus Skrevet 27. september 2014 #20 Skrevet 27. september 2014 Kjære TS Som HR sjef vil jeg råde deg til å lytte til de over som sier at dette kan ødelegge for deg i din nye jobb. Som leder ville jeg prøvd å vise forståelse for at du er i et vanskelig forhold, men også vært tydelig på at chatting ikke er noe det skal brukes tid på når man er på jobb. Og siden du er nyansatt har du ikke rukket å bevise hvor dyktig du er hvilket vil si at inntrykket av deg preges av det de ser nå: drama med kjæresten ( selv om du kanskje ikke sier det så merkes det, tro meg) og chatting i arbeidstiden. Hva er sjansene for at han skal forandre seg; selv skaffe seg en ordentlig jobb og bli en kjæreste som jubler når du lykkes og heier deg frem? Du er ung. Ikke la ham ødelegge for deg.Anonymous poster hash: 9a28b...e3b Signerer! TS, les dette og les det nøye. Så får du tenke på hva han bidrar med på det personlige planet, ikke i kroner og øre, men i support og backup overfor deg som er i prøveperioden i en ny jobb. Slik du beskriver ham så fungerer han nå som en betongkloss rundt bena dine. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå