Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag falt børsen kraftig og sikkert vært greit å satt noen penger inn på global indeksfond, eller et annet fond. Hva om det er 10-15dager til du får lønning og du er nesten blakk på kontoen din, men når du får lønning så trekkes 4.000kr automatisk i fond. Nå kommer det dumme spørsmålet. Er det greit og bruke 4.000kr av kreditt kortet ditt til å kjøpe 4.000kr i fond nå som det er falt kraftig.. så betale kreditt kortet ditt med engang du får lønning? :laugh:

Anonymous poster hash: a7fc1...8af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er veldig lite sannsynlig at du vil tjene mer enn du må betale i rente.

Anonymous poster hash: 98f27...3bc
Skrevet

Nei, det er veldig lite sannsynlig at du vil tjene mer enn du må betale i rente.

Øh? Hva er dette for et svar? Det er vanlig at kredittkort har en rentefri periode. Mitt har 40 dager.

Det jeg er mer skeptisk til er å investere når man må spørre på KG om dette lønner seg :laugh::fnise:

Anonymous poster hash: 939d4...747

Skrevet

Øh? Hva er dette for et svar? Det er vanlig at kredittkort har en rentefri periode. Mitt har 40 dager.

Det jeg er mer skeptisk til er å investere når man må spørre på KG om dette lønner seg :laugh::fnise:

Anonymous poster hash: 939d4...747

Hehe. hvor ellers skal man spørre ? Vanlig folk på KG. Og spørre i banken om dette er vel ikke det smartest. Så derfor spør jeg her. Det kan lønne seg med andre ord? :)

Skrevet

Kjøp av fond vil være det samme som kontantuttak, og da tar de aller fleste kortleverandører rente fra første dag.

Skrevet

dnb kreditt kort også?

Skrevet

dnb kreditt kort også?

DNB gir ingenting gratis, så det er det garantert. Grunnen til at man får rentefritak for varekjøp er at de tjener det inn på at butikken må betale en ganske høy avgift til kortselskapet. Når man tar ut penger direkte i kontanter eller til konto tar kortselskapet pengene fra kunden i stedet.

• Liker 1
Skrevet

Jammen det var jo synd. Da får jeg holde meg unna sånt. Trudde det var rentefritt dem først dagene :)

Skrevet

det står på Mastercard på dnb.

Med MasterCard har du en ekstra reserve tilgjengelig når du trenger det.

Du har inntil 45 dager rentefri kreditt, og fleksibel nedbetaling.

Betaler du mer enn 50% av reisens transportkostnad med kortet har du reise- og avbestillingsforsikring inkludert. Du får også blant annet rabatter på utvalgte butikker og restauranter i Norge.

Har du MasterCard i pakke med konto, kort og nettbank betaler du kr 0,- i årspris, og kr 0,- i gebyr for varekjøp i både Norge og utlandet (kurspåslag ved kjøp i utlandet 1,75 %).

Burde vel være rentefri om man gjør sånt?

Skrevet

Fond er som sagt ikke varekjøp, du må se på overføring til konto. Slike ting er alltid mye vanskeligere å finne, men det er nok en fullstendig prisliste et sted.

Skrevet

rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...