Gå til innhold

Jeg er så trist, uten at jeg vet hvorfor. Tips og råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Det er mye jeg vil fortelle i dette innlegget men jeg vil prøve å få kortet det ned mest mulig. Jeg er ikke ute etter dumme kommentarer, men gjerne råd eller høre om det er noen i samme situasjon som meg.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år og har hatt våre opp og nedturer. Vi har vært veldig langt nede en gang men har kommet oss gjennom dette sammen og har det bedre enn noen gang nå.

Vi er som nyforelsket igjen og han sier masse søte ting til meg hver dag, kommenterer utseendet mitt (du er nydelig, f.eks), koser med meg hele tiden, kysser og duller og viser at han bryr seg. Jeg gjør det samme tilbake. Han var ikke noe flink på dette før men nå har jeg egentlig ingenting jeg kan klage på.

Enda så klager jeg (sitter faktisk å gråter når jeg skriver dette, kommer tilbake til dette etterpå). Det er ingenting galt med kjæresten min, men jeg føler vi aldri har sex. Før så hadde vi sex som to kaniner og hadde det hele tiden når vi hadde tid (skjønner at dette kan være en del av det nyforelskede stadiet som alle har i starten).

Nå har vi sex kanskje 1 gang i uken og sexen varer ikke så lenge heller. Har prøvd å pratet med han om dette, men han sier det ikke er noen ting og vet ikke hvorfor det har blitt sånn. Jeg er bare redd for at han kanskje ikke tenner på meg lenger på den måten, men som sagt så viser han veldig godt at han bryr seg om meg og forteller meg nesten hver dag at han ikke vil ha noen andre enn meg. Jeg kjenner også at jeg blir trist av å lese her på KG om alle som fortsatt har masse sex selv om de har vært sammen lenge (Vet at jeg ikke skal sammenligne forholdet mitt med noen andre, men jeg tar meg selv i å lure på hvorfor vi ikke har det sånn lenger)

Så har jeg blitt så utrolig følsom i det siste (gråting og humørsvingninger). Jeg aner virkelig ikke hva som foregår og jeg kan begynne å gråte over noe som ikke gir mening i det hele tatt. Jeg begynte på p-pillen for ca 6 måneder siden og husker at jeg gikk gjennom dette en liten periode i starten (tenkte at det var p-pillen som gjorde det, ettersom det gikk over etter kort tid). Men nå har jeg som sagt gått på pillen i over et halvt år og det kommer tilbake nå. Jeg føler meg bare veldig trist og tom mange dager uten at jeg vet hvorfor.

Så jeg lurer egentlig på hva dere tenker om det jeg har skrevet nå og om dere har noen råd? Dette ble jo så klart et veldig forkortet innlegg så alle kortene er ikke lagt på bordet, men det viktigste grunnlaget har jeg skrevet ned.

Jeg har det veldig bra med kjæresten min så det er hvertfall ikke på grunn av han at jeg er trist, han er lyspunktet mitt hver dag og det er han jeg vil dele livet med. :laugh:

Vi er forresten 23 og 25 år.

Anonymous poster hash: d2ba3...942
Videoannonse
Annonse
Gjest ryllikblomsten
Skrevet

Hei :-)

Siden du har hatt humørsvigninger/blitt deppa tidligere av p-pillene, kan det jo være at det er de som har skylden. Kanskje du skulle prøvd et annet merke?

Og hva sex angår så er det normalt at det går litt opp og ned i perioder :-) Har du/dere prøvd med hjelpemidler? For eksempel sexy undertøy, sensuell massasje og lignende?

Skrevet

Hei. Takk for svar! :)

Det som er merkelig er at jeg har gått på denne type p-pille merke før og merket ingenting da. Går på Loette, ettersom den har minst hormoner eller hva det heter? Men må kanskje prøve noen nye ja, men er redd det blir verre ettersom jeg bruker den "mildeste" p-pillen. :vetikke:

Angående sex så har vi kjøpt masse sexleketøy sammen, men det er på en måte bare interresant der og da og blir fort "glemt" igjen. Jeg har hvertfall fått pratet skikkelig med han om det jeg føler så får vi se om det blir bedre etterhvert :) håper det bare er en fase som du sier :) er det forresten normalt at det går så veldig mye opp og ned?

Skrevet

Ingen flere med råd? Føler meg så trist i kveld, vet ikke hvorfor men har bare en vond klump i magen :( hater å ha det sånn.

Skrevet

Jeg har det helt likt som deg. :( Går også på p pillen, vurderer å slutten for å se om ting blir bedre. Jeg har desverre ingen tips, annet enn å ikke alltid la følelsene og tankene ta overhånd. Følelser og tanker henger utrolig mye sammen, og jeg er flink til å overtenke, analysere og ikke bare slappe av og nyte det jeg har. :(

Anonymous poster hash: cad9b...51f

Skrevet

Dere må finne ut om det er hormonpreventivene som er grunnen. Kutt ut P-pillene i et par måneder, og bruk kondom i mellomtiden. Da merker dere fort om humøret og sexlysten blir bedre.

Skrevet

P-piller er noe dritt! Jeg blir helt ustabil av det, tåler ikke hormoner!

Sett inn en spiral (ikke hormonspiral!) eller bruk annen prevensjon!

Du ser ikke verden klart på p-piller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...