AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Del Skrevet 25. september 2014 Det er jo bevist gang på gang at anbefalte doser av enkelte vitaminer er satt mye lavere enn det man kan tåle. Spesielt D3. Nå tar jeg tran hver dag (og innimellom litt ekstra D3). Men holder det virkelig med en spiseskje? Anonymous poster hash: 3658e...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 25. september 2014 #2 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg tror jeg tar litt mer enn det. Drikker fra flaska, så litt vanskelig å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #3 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg tar to spiseskjeer. Anonymous poster hash: 6a55c...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Del Skrevet 25. september 2014 Grunnen til at man skal unngå å ta for mye tran er ikke på grunn av D- vitamin men A-vitamin. For mye A-vitamin fortrenger D-vitamin slik at en får for lite. Det var et stort problem før, for da var det mye mer A-vitamin i tran, og mange som tok tran fikk D-vitamin-mangel. Heldigvis er det endret, så nå er det bare ca 1/3 så mye A-vitamin i tran sammenlignet med tidligere. Jeg tar et par-tre spiseskjer tran noen ganger i uka i vinterhalvåret. Vitaminene i tran er fettløselige, så det går fint å ta flere doser om gangen og så droppe tran noen dager. Anonymous poster hash: abbfe...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 25. september 2014 #5 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg tar ca. to spiseskjeer hver dag. ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daudaferd Skrevet 25. september 2014 #6 Del Skrevet 25. september 2014 Tar en sånn passe grei slurk fra flaska, blir sikkert litt mer enn en spiseskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #7 Del Skrevet 25. september 2014 Spiseskjeer-slurker? Tar en teskje jeg. Står "en teskje" på flaska? Anonymous poster hash: a21c7...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #8 Del Skrevet 25. september 2014 Det er jo bevist gang på gang at anbefalte doser av enkelte vitaminer er satt mye lavere enn det man kan tåle. Spesielt D3. Nå tar jeg tran hver dag (og innimellom litt ekstra D3). Men holder det virkelig med en spiseskje? Anonymous poster hash: 3658e...e98 Les doseringa på flaska! Å ta for mye tran over tid kan føre til leverskader. Å drikke fra flaska er en risikosport! Anonymous poster hash: 1d536...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå