AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Jeg er i et ferskt forhold med en mann, og vi er på vei til å flytte sammen. Han er en snill type og jeg tror han gjør sitt beste i det meste, men det er en ting som plager meg veldig. Hver eneste gang jeg ber ham om noe så okker og huffer han seg. Om jeg f.eks har laget middag og ber ham om å vaske gryten så blir han vanskelig og sier at "du har laget maten, du får vaske opp! Om jeg lager mat, får jeg vaske opp". Jeg syns det er greit å hjelpe til med å vaske og rydde av bordet når den andre har laget mat, i det minste tilby seg å hjelpe. Jeg sier at han får skjerpe seg, og han blir sur og det ender enten opp med at han vasker den gryten mens han jamrer og bærer seg og snakker om det resten av kvelden, eller så sier jeg at jeg gidder ikke å spørre ham om noe når han skal bli så sur så jeg tar den selv. Dette gjelder ikke bare oppvasken, men generelt når jeg ber ham om ting - som å ta ned kakeformen fra øverste hylle i skapet eller noe sånt. Sutring og "alt jeg gjør for deg". Det er bagateller nå, men herregud det kan nok bli en stor greie etterhvert! Vi jobber begge to 100%, så det har ikke noe med at jeg sitter hjemme hele dagen og stakkars mannen er sliten. Noen som har råd? Anonymous poster hash: 84e16...4b3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 I et ferskt forhold å allerede planlegger å flytte sammen? Jeg hadde ikke giddet å flytte sammen med noen som så det som et tiltak med å hjelpe til i huset ihvertfall.. Tenke deg hvordan det kommer til å gå til med husvasken, klesvasken osv. Anonymous poster hash: c56e5...9da 5
mianova Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 oj.. Her er det omvendt, den som ikke lager mat må vaske opp! Men til spørsmålet ditt: dere får lage regler om å lage mat (og vaske opp) annenhver dag. Lag krysskjema dersom dette gjør det vanskelig pga. arbeidstider/turnus. Så får dere ha vaskeskjema med faste områder hver uke. Evt. krysskjema her også slik at dere kan sammenligne på slutten av hver mnd. slik at dere ser om fordelingen er jevn. Er litt kollektiv-feeling over det hele, men da sørger du vertfall for at du ikke må sitte med alt. 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 (endret) oj.. Her er det omvendt, den som ikke lager mat må vaske opp! Men til spørsmålet ditt: dere får lage regler om å lage mat (og vaske opp) annenhver dag. Lag krysskjema dersom dette gjør det vanskelig pga. arbeidstider/turnus. Så får dere ha vaskeskjema med faste områder hver uke. Evt. krysskjema her også slik at dere kan sammenligne på slutten av hver mnd. slik at dere ser om fordelingen er jevn. Er litt kollektiv-feeling over det hele, men da sørger du vertfall for at du ikke må sitte med alt. Hvis man må gjøre snt for at forholdet skal fungere tror jeg ikke det er et forhold som har livets rett. Endret 25. september 2014 av Herr Heftig
Gjest BettyBoop Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Jeg er i et ferskt forhold med en mann, og vi er på vei til å flytte sammen. Han er en snill type og jeg tror han gjør sitt beste i det meste, men det er en ting som plager meg veldig. Hver eneste gang jeg ber ham om noe så okker og huffer han seg. Om jeg f.eks har laget middag og ber ham om å vaske gryten så blir han vanskelig og sier at "du har laget maten, du får vaske opp! Om jeg lager mat, får jeg vaske opp". Jeg syns det er greit å hjelpe til med å vaske og rydde av bordet når den andre har laget mat, i det minste tilby seg å hjelpe. Jeg sier at han får skjerpe seg, og han blir sur og det ender enten opp med at han vasker den gryten mens han jamrer og bærer seg og snakker om det resten av kvelden, eller så sier jeg at jeg gidder ikke å spørre ham om noe når han skal bli så sur så jeg tar den selv. Dette gjelder ikke bare oppvasken, men generelt når jeg ber ham om ting - som å ta ned kakeformen fra øverste hylle i skapet eller noe sånt. Sutring og "alt jeg gjør for deg". Det er bagateller nå, men herregud det kan nok bli en stor greie etterhvert! Vi jobber begge to 100%, så det har ikke noe med at jeg sitter hjemme hele dagen og stakkars mannen er sliten. Noen som har råd?Anonymous poster hash: 84e16...4b3 Snakk med mora hans
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 oj.. Her er det omvendt, den som ikke lager mat må vaske opp! TS her. Slik synes jeg og det skal være! Men han er ikke enig da.. Anonymous poster hash: 84e16...4b3
Gjest Violetta Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Jeg hadde ikke flyttet sammen før dette var på plass. Det er jo heller ikke snakk om å hjelpe til, man tar sin del av ansvaret. Jeg tror dette blir et voksende gnagsår med årene. 6
pluttipott Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Hver eneste gang jeg ber ham om noe så okker og huffer han seg. Om jeg f.eks har laget middag og ber ham om å vaske gryten så blir han vanskelig og sier at "du har laget maten, du får vaske opp! Om jeg lager mat, får jeg vaske opp". Jeg syns det er greit å hjelpe til med å vaske og rydde av bordet når den andre har laget mat, i det minste tilby seg å hjelpe. Dette gjelder ikke bare oppvasken, men generelt når jeg ber ham om ting - som å ta ned kakeformen fra øverste hylle i skapet eller noe sånt. Sutring og "alt jeg gjør for deg". Det er bagateller nå, men herregud det kan nok bli en stor greie etterhvert! Vi jobber begge to 100%, så det har ikke noe med at jeg sitter hjemme hele dagen og stakkars mannen er sliten. Ikke meningen å ødelegge tråden din altså, men haha, høres ut som om du er sammen med eksen min jo
Flibidy Flæbidy Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 (endret) Å ynke seg om sånne ting er barnslig. Minner om meg selv da jeg gikk på ungdomsskolen. Fikk beskjed om å skjerpe meg, og at jeg var for gammel til slik. Endret 25. september 2014 av Flibidy Flæbidy 3
Gjest BettyBoop Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 TS her. Slik synes jeg og det skal være! Men han er ikke enig da..Anonymous poster hash: 84e16...4b3 Typen din er en egoist. Forventer han at du skal gjøre alt og han ingenting? Jo snakk med mora og informer om at hun har oppdratt en bortskjemt slask.
Petra75 Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Når du sier at "skal du sutre sånn, tar jeg det heller selv" er det jo ikke rart han legger på litt ekstra. Kanskje han slipper unna neste gang. Jeg ville ha ignorert sutringa og latt ham holde på (eller aller helst kommet meg unna så fort som mulig, da jeg ikke eier tålmodighet med slike barnsligheter). 5
Gjest Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Du får vel si at det er mindre interessant å tilbringe tid med en mann som er lat og sutrer. Og så lager du middag til deg selv og vasker selv. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Hvorfor spør du han ikke istedenfor å BE han gjøre det? Anonymous poster hash: 97971...355
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Hvorfor vil du flytte inn med et barn? Helt greit at husarbeid ikke er favorittaktivitet, men en mann som ikke gjør det likevel er en gutt.Anonymous poster hash: b7afe...09d 3
Gunvald Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 Her blinker varsellampene. Hvis dette er et problem FØR dere bor sammen, så tør jeg ikke tenke på hva slags hverdag dere kan ende opp med. 2
naturbarn Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 Ikke flytt sammen før ting fungerer. Ting blir sjelden bedre når ting har satt seg. 1
Gjest Eurodice Skrevet 25. september 2014 #17 Skrevet 25. september 2014 (endret) Typen din er en egoist. Forventer han at du skal gjøre alt og han ingenting? Jo snakk med mora og informer om at hun har oppdratt en bortskjemt slask. Dette ser jeg gang på gang. Mor får alltid skylden. Det er vel mere trolig at denne late mannen og hans like går i sine fedres fotspor, tenker jeg. Jeg ville ikke brukt tid på denne mannen. Endret 25. september 2014 av Arabella 2
FrkHumle Skrevet 25. september 2014 #18 Skrevet 25. september 2014 Dette ser jeg gang på gang. Mor får alltid skylden. Det er vel mere trolig at denne late mannen og hans like går i sine fedres fotspor, tenker jeg. Jeg ville ikke brukt tid på denne mannen. Er jo nettopp derfor det er mors skyld. Hadde mor sagt fra til sin mann og også endret oppfattelsen av husarbeid i sønnen så hadde man endt opp med en forbedret versjon av far. 1
Askmeagain89 Skrevet 25. september 2014 #19 Skrevet 25. september 2014 Ikke flytt sammen med han! Det kommer til å bli et mareritt! Han må bli voksen først. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 26. september 2014 #20 Skrevet 26. september 2014 Dette ser jeg gang på gang. Mor får alltid skylden. Det er vel mere trolig at denne late mannen og hans like går i sine fedres fotspor, tenker jeg. Jeg ville ikke brukt tid på denne mannen. Ja og mora har funnet seg i det så jo også hennes feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå