AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 NB: Før du svarer: Legg til om du har barn, og om du ofte/sjeldent er ute av huset på ettermiddagen. Leste i en annen tråd her som omhandlet "sexy" koseklær og der var det mye rart å lese. Jeg for min del synes det er veldig merkelig å ligge naken på sofaen med dyne, gå i pyjamas eller morgenkåpe resten av dagen når man kommer hjem fra jobb i firetiden. For min del bytter jeg til noe komfortabelt, men noe som jeg fint kan gå ut av huset med dersom jeg skulle bestemme meg for å gå ut og koste utenfor, snakke med naboer om noe, det ringer på døren, gå på butikken, dra til en venninne og sånne ting. Jeg hadde følt meg uopplagt skulle jeg vandret rundt i pyjamas, morgenkåpe eller naken helt fra jeg kom hjem til jeg skulle gå og legge meg. Men jeg går gjerne naken eller i pyjamas etter at jeg har dusjet senere på kvelden når det faktisk er kveld og jeg vet jeg ikke har mer gjøremål for dagen (gjerne fra nitiden). -Så for å svare på mitt eget spørsmål: Som regel en behagelig tights med lang singlet/skjorte (og en lang cardigan om jeg skal ut døren), eller et behagelig skjørt med singlet/skjorte eller jerseykjoler. Sjeldent ull da jeg er veldig varm av meg. -Har samboer, ingen barn. Varierende hvor mye jeg er utenfor døren etter jeg har kommet hjem fra skole, men det blir gjerne en tur på butikken, til en venninne osv. i løpet av en uke. Skal jeg ut og ta en øl eller noe bytter jeg gjerne klær igjen, men jeg kunne ha gått med de klærne jeg også har på meg inne, som regele. -Dyne hører hjemme i sengen, i sofaen har jeg pledd. Anonymous poster hash: d7903...318 2
~white lady~ Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 (endret) Når jeg er hjemme uten planer om å gå lengre enn til søppel eller postkassa, har jeg på meg joggebukse/tights og singlet. Ullcardigan over om det er kaldt. Da kan jeg fremdeles få uanmeldt besøk uten å skjemmes. Skal jeg på butikken drar jeg på meg et par jeans isteden. Når det er sagt, kan jeg nevne at mannen her i huset elsker å gå rundt i kun boksershorts. Endret 25. september 2014 av ~white lady~
Athene Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Ingen barn, lite ute av huset når jeg har kommet hjem, da jeg normalt jobber overtid, trener eller spiser middag med venner direkte etter jobb er jeg som regel hjemme i 19-22 tiden. Går med strømper og bomull-/ullkjole hjemme. Fint, men samtidig behagelig antrekk. Om jeg skal ut igjen for en tur på butikken eller et uformelt besøk skifter jeg ikke, men hiver et skjerf over skuldrene, tar på meg støvletter og en fin, lang cardigan. Kunne forsåvidt gått med hjemmeklærne mine på jobb også, med riktig tilbehør. Går innimellom med en fin nattkjole og morgenkåpe dersom jeg skal ha en filmkveld med mannen, eller skifter 1-2 timer før sengetid.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Ingen barn. Som nå, er iført deilig blå nattbukse, tjukke deilige tøfler og kosegenser ^^ Skal jeg ut kler jeg meg om, men når jeg er hjemme er det ingenting som er bedre å ha på enn kosebuksa ^^ Min mann synes attpåtil at jeg er sexy i dette, så av og til på ettermiddag/kveld er jeg iført ingenting hjemme, "if you know what I mean" Anonymous poster hash: 8a314...619
Anglofil Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Har ikke barn. Noen ganger trener jeg etter jobb. Ellers blir det stort sett at jeg sitter og surfer, ser på film eller lignende med samboer, lager mat osv. Når jeg kommer hjem tar jeg alltid på behagelige plagg, en deilig kosebukse med singlet (uten bh) og lignende. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Jeg er singel og bor i en leilighet uten innsyn, så jeg kan gå rundt i hva jeg vil. Litt avhengig av årstid, men sommer blir det som oftest bare short og når det blir litt kaldere i været, så blir det mye pyjamas og myke joggebukser. Men så går jeg på butikken i pyjamasbukser også da. Anonymous poster hash: 31cf2...d8f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Jeg går i det samme hjemme som jeg hadde på jobben. Bruker bare behagelig tøy der (dvs alltid kjoler eller skjørt) så har ikke noe behov for å skifte hjemme. Har jeg trent og dusjet tar jeg som regel også på meg en kjole, eller en sjelden gang pysjbukse. Anonymous poster hash: 299b7...e91 3
Vinni Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 undertøy Tuller, men jeg bor alene, og liker å ha det komfortabelt, så dersom det er varmt nok, er det bare undertøy +/- et par jeans og t-skjorte f.eks. Selvsagt betyr det at jeg sitter hjemme og har ikke noen på besøk
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Jeg er singel og bor i en leilighet uten innsyn, så jeg kan gå rundt i hva jeg vil. Litt avhengig av årstid, men sommer blir det som oftest bare short og når det blir litt kaldere i været, så blir det mye pyjamas og myke joggebukser. Men så går jeg på butikken i pyjamasbukser også da. Anonymous poster hash: 31cf2...d8f Edit: Jeg har ingen barn, og skal jeg ut av huset så skifter jeg om jeg ikke bare skal på butikken da. Anonymous poster hash: 31cf2...d8f
Gjest Mythic Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 (endret) Spørs hva jeg skal. Er jeg bare hjemme, er det joggebukse og hettegenser eller tights og en lang skjorte. Skal jeg ut på noe, er det jeans, topp, kanskje en cardigan og støvletter. Glemte å si at jeg bor alene. Endret 25. september 2014 av Mythic
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Bytter ikke klær fordi jeg er hjemme, ser ikke helt greia med det. Anonymous poster hash: 928c3...a4f 6
eee1 Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 (endret) Bor alene, bytter igjen om jeg går ut av huset. Bytter fordi jeansen tar knekken på leggene mine! Bruker ofte thights eller en løs bukse fordi jeg som oftest har trent, dusjet og smurt meg med olje eller krem, og da er det ikke særlig behagelig med en stram bukse. Bruker ofte de samme overdelene. Endret 25. september 2014 av eee1
Gjest AnneShirley Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Jeg går som regel i de samme klærne fra jeg står opp til jeg legger meg. Har ingen formell kleskode på jobb, så jeg går i "vanlige klær" både på jobb og hjemme. Har barn i barnehagealder, som gjerne vil ut å leke etter middag. 3
misstealover Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 Jobber og har samboer. Er som regel bare hjemme etter jobb, men drar også ut for å handle eller gjøre ærend i byen, og da må ta buss og gå gjennom sentrum. Det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb er å slenge av meg sekken, gå på do og skifte til skikkelig komfortable klær. Ofte nattbukse, stor t-skjorte/jumper/genser og ullsokker. Skal jeg ut i løpet av ettermiddagen skifter jeg til jeans eller helt enkel sort bukse og bruker samme genser, jumper eller t-skjorte. 1
Veggdyret Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 Har mann og barn, og det er veldig sjelden jeg bytter klær i løpet av dagen - så da blir det samme antrekket som jeg brukte på jobb. Jeans/dressbukse/pent skjørt med en nøytral og kjedelig topp eller bluse til (kontorlandskap med endel besøk av kunder). Dersom jeg ikke har tenkt meg ut av huset en dag, feks. en søndag på vintertid, så blir det singlet, en myk ulljakke, og enten et langt skjørt eller en behagelig bukse. Tøfler om vinteren. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #17 Skrevet 25. september 2014 Hvorfor går dere i så ukomfortable klær at dere må bytte når dere kommer hjem? Er det pga dresscode på jobb? Selv bytter jeg til uniform på jobb, men liker å kle meg pent til/fra jobb, men bytter ikke klær når jeg kommer hjem. Som regel jeans med pen topp/bluse og genser til. Alternativt kjole i bomull/ull type hverdagskjole. Alltid noe behagelig. Kosebukse og pysjbukse eier jeg ikke en gang. Nærmeste må være yogaklærne mine...Anonymous poster hash: b43d9...d60 2
Jolene Skrevet 25. september 2014 #18 Skrevet 25. september 2014 (endret) Tights, ullsokker/tøfler, kjole/singlet, lang ulljakke. Skal jeg ut av huset så skifter jeg om til feks dressbukse med en pen overdel. Skiller veldig på "hjemme-klær" og "ute-klær", selvom jeg vet at det jeg omtaler som hjemmeklær er hverdagsklær for enkelte har jeg lagt merke til :fnise: Red: Samboer, ingen barn. Endret 25. september 2014 av Jolene
Jolene Skrevet 25. september 2014 #19 Skrevet 25. september 2014 Hvorfor går dere i så ukomfortable klær at dere må bytte når dere kommer hjem? Er det pga dresscode på jobb? Selv bytter jeg til uniform på jobb, men liker å kle meg pent til/fra jobb, men bytter ikke klær når jeg kommer hjem. Som regel jeans med pen topp/bluse og genser til. Alternativt kjole i bomull/ull type hverdagskjole. Alltid noe behagelig. Kosebukse og pysjbukse eier jeg ikke en gang. Nærmeste må være yogaklærne mine...Anonymous poster hash: b43d9...d60 Noen av oss har litt dyrere klær vi ikke vil knege på hjemme.
Lalunaa Skrevet 25. september 2014 #20 Skrevet 25. september 2014 Går ofte i det samme som på jobb helt til jeg dusjer på kvelden: jeans og en eller annen genser/tskjorte/singlet. Noenganger bytter jeg til joggebukse eller tights, hvis jeg skal gjøre mye husarbeid for eksempel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå