AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Hei. Jeg har konfrontert min far ang misbruk da jeg var ei lita jente, dette er noe han selvfølgelig nekter på enda jeg så inderlig håpet at han ville innrømme dette. Nå vil han snakke med meg over tlf da jeg har lovet et familie medlem som betyr veldig mye for meg at jeg kan prøve å snakke med han. Men hva i alle dager skal jeg si? Jeg går jo ikke tilbake på det jeg har sagt da dette er noe som har hendt og jeg endelig har følt meg sterk nok til å komme ut med dette. Er det noen her inne som har noen råd til meg da jeg er desperat etter å finne ut av hvordan jeg skal takle dette. Den eneste jeg kan snakke med om dette er familiemedlemmet som vet at dette har skjedd men allikevel ikke greier å forstå at det er min far som har gjort dette. Han mener at jeg aldri noen sinne kunne lyve om slikt men at jeg husker feil person. Mvh ei veldig desperat jente Anonymous poster hash: 76490...2d0
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Få profesjonell hjelp. Dette bør du ikke ta hånd om alene! Dessuten er dette en straffesak. Hvis din far har misbrukt deg, er ikke dette kun en sak mellom deg og ham. Anonymous poster hash: 87d9c...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Få profesjonell hjelp. Dette bør du ikke ta hånd om alene! Dessuten er dette en straffesak. Hvis din far har misbrukt deg, er ikke dette kun en sak mellom deg og ham. Anonymous poster hash: 87d9c...9b1 Jeg snakker med psykolog en gang i uken men nå har min far plutselig tatt kontakt og jeg skal ikke inn til psykologen min før neste uke :-/ dette er ikke noe jeg er sterk nok til at min mamma eller noen andre i familien skal vite, jeg ønsker ikke de denne smerten jeg har idag. TsAnonymous poster hash: 76490...2d0 1
Jolene Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Da ringer du psykologen å forteller det du skrev her, eller sender en mail til psykologen med det du skriver her. Du skal ikke måtte takle dette alene, og jeg tror psykologen vil finne tid til deg nettopp av den årsaken. Evt be om en hastetime 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Da ringer du psykologen å forteller det du skrev her, eller sender en mail til psykologen med det du skriver her. Du skal ikke måtte takle dette alene, og jeg tror psykologen vil finne tid til deg nettopp av den årsaken. Evt be om en hastetime Jeg får prøve å ringe psykologen i morgen så unngå tlf som ringer fra han i kveld :-(Anonymous poster hash: 76490...2d0
Jolene Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Jeg får prøve å ringe psykologen i morgen så unngå tlf som ringer fra han i kveld :-(Anonymous poster hash: 76490...2d0 Gjør det! Du skal IKKE måtte takle dette alene kjære deg
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Ja, søk hjelp!!!! Hvis du ikke føler deg sterk nok eller rustet til å takle dette alene så skal du heller ikke være nødt til det. Men OM du skal snakke med ham så synes jeg du må passe på å stå på ditt. og kanskje- hvis du føler for det, forklare at dette (antakelig?) har hatt stor påvirkning på ditt liv og at det ville betydd mye for deg om han hadde innrømmet sine handlinger... av respekt for det uskyldige barnet du var. og at det ville hjulpet deg om han ga deg sannheten.... Anonymous poster hash: c7a9b...b35
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Ja, søk hjelp!!!! Hvis du ikke føler deg sterk nok eller rustet til å takle dette alene så skal du heller ikke være nødt til det. Men OM du skal snakke med ham så synes jeg du må passe på å stå på ditt. og kanskje- hvis du føler for det, forklare at dette (antakelig?) har hatt stor påvirkning på ditt liv og at det ville betydd mye for deg om han hadde innrømmet sine handlinger... av respekt for det uskyldige barnet du var. og at det ville hjulpet deg om han ga deg sannheten....Anonymous poster hash: c7a9b...b35 Takker for svar alle sammen. Har prøvet å få fatt på min psykolog i dag men da hun er 50% sykemeldt var hun selvsagt ikke på jobb i dag så jeg får bare prøve å manne meg opp til å ta tak i tlf i løpet av dagen. TsAnonymous poster hash: 76490...2d0
Ulla Ullsokk Skrevet 26. september 2014 #9 Skrevet 26. september 2014 Det er ingen som tror at noen de kjenner kan misbruke barn! Men sannheten er jo at en av ti blir misbrukt! Og det er foreldre og familie som oftest står bak. Dette er fakta! Du kan ikke gjøre dette alene! Din mor fortjener faktisk å få vite det! Og du trenger hennes støtte! Faren din kan, for alt vi vet, ha fortrengt det. Men når du tar det opp, så MÅ han jo huske! Tenkt hvis du får barn, eller dine søsken om du har noen, du vil jo ikke la din far være alene med dem? Og det kan du ikke hindre hvis ingen vet! Ta kontakt med SMI, Støttesenter Mot Icest, det er utrolig flotte folk som jobber der! Og mange av dem har din erfaring! Lykke til og sender masse styrke!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 Ville holdt meg unna far til jeg ha fått prata med profesjonell hjelp som har peiling på seksuelle misbruk. Ta kontakt med smiso eller søk opp senter mot seksuelle overgrep. Jeg tror far din vil nekte uansettfor overgrepet, slike mennesker blånekter uansett...sender deg en god klem:) hilsen en som er selv utsatt for overgrep å går på senter mot overgrep. Anonymous poster hash: 62a93...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå