Gå til innhold

Den første store kjærlighet..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ville bare dele noen tanker med dere, kanskje det er flere som sitter med de samme tankene som jeg..

Saken er den at jeg tenker så mye på min gamle kjæreste.. Det er sikkert snart seks syv år siden det ble slutt mellom oss. Det var jeg som gjorde det slutt da jeg ville " leve livet", siden vi hadde vært sammen et par år og at han var min første kjæreste. Vi hadde et godt forhold og var veldig glade i hverandre, men vi var begge ganske uerfaren og unge i kjærligheten.

Nå sitter jeg her, har funnet meg en flott og god mann som jeg elsker og vil dele livet mitt med(vært sammen i 4 år). Problemet er at jeg tenker så ofte på min gamle kjæreste, jeg drømmer fremdeles ofte om han om nettene. Jeg lurer sånn på om jeg gjør det av "fremdeles" kjærlighet til denne personen eller om vi som mennesker kanskje har en tendens til å romantisere og tillegge "eksen" "overgjordiske egenskaper" :o

Ps Treffer han av og til ute på byn.. Blir veldig glad og det er gjensidig.. Men jeg føler ikke for en "affære" e.l i det jeg snakker med han - det er liksom det gamle jeg savner,- ikke her og nå..

Er det noen som kjenner igjen disse tankene, evnt.. synspunkter på hvorfor jeg tenker som jeg gjør?? Det er jo faktisk litt plagsomt :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Har i grunnen ingen råd å gi deg :cry: Men kan i allefall si at jeg føler det likedan i forhold til min "første store kjærlighet". Vi var sammen i 3 år, og er ikke intrs. å bli sammen med ham igjen e.l. men det hender jeg tenker på tida vi hadde sammen, alt det artige vi gjorde og hvor bra vi hadde det. Alt var rosenrødt da :D (men kom ned på jorda etter et par år..)

Vet ikke hvorfor det er sånn jeg? Kanskje nettopp fordi han var den første store kjærigheten? Som fikk meg til å føle og oppleve alt som jeg gjorde for aller første gang? Noen andre teorier?

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg føler det helt likedan. Tenker og drømmer om eksen at det er til å få vondt av. Det er nå 4 år siden det ble slutt og jeg er idag gift og har en datter. Likevel er han i tankene mine altfor ofte.

Jeg savner ham. Prater med han av og til på tlf og det gjør alltid så godt.

Jeg var også den som gjorde det slutt og kjenner meg igjen i det du skriver.

Jeg er glad i mannen min men er redd for hva som kunne ha skjedd hvis jeg hadde truffet han ansikt til ansikt.

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja det er nok noe i det at det meste var mer rosenrødt og spennende på den tiden...

Nå er det nok mye mer alvor og fremtidsutsiktene mer alvorlige. Fornuften er mer tilstedeværende nå enn den gang. Kanskje vi følte oss mer "lekne" og nyskerrige på den tiden - at livet var mer spennende. Det føler jeg enda at det er, men på et hellt annet nivå kanskje.. De store "kjærlighets" spørsmålene ble utforsket sammen med den første store og dette gir dere noe helt spesiellt sammen. :D

Det er viktig å ta vare på slike gode minner!! Men hvor går grensen til at det blir usunnt igjen???? :roll:

Hilsen undrende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke så jeg en flokk med sauer som stod på en flott grønn eng og STIRRET igjennom gjerdet over til den grønne enga på nabotomta.

Komisk syn he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: "Evig eies kun det tapte...." :wink: - - - Tydeligvis...

Dette blir for dumt jenter. :sjokk: Nyt heller den mannen dere HAR !!! :sjarmor:

Hva om mannen deres "slet" med de samme tankene / følelsene...? Ville pipen fått en annen lyd ??? :-? Vann gresset der dere faktisk ER, der dere har VALGT å være !!! :P

Eller: Endre på situasjonen ! Enten eller altså... :kul:

Er så lei av om å lese om mennesker som lever i en drømmeverden !!! :rodme: Livet er HER og NÅ !!! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Venus!

Har ingen mann :-? Men er enig i mye av det du sier. "Tiden leger alle sår" heter det, gjelder i slike tilfeller oxo er min erfaring.

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle gikk jeg tilbake til min gamle eks pga dette. Vi gikk fra hverandre fordi begge var unge og uerfarne. Etter et par år møttes vi igjen. Vi hadde tenkt mye på hverandre og savnet det gamle.

MEN vi hadde jo forandret oss. Det fungerte ikke i det heletatt. Etter en uke var det full kræsj!

Vet ikke om dette gjelder alle akkurat, men det kan jo være en ide å prøve barer for å prøve. Enten så slipper du å tenke mer på det (fordi det ikke fungerer) eller så fungerer det og alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...