Suzy Skrevet 12. juli 2004 #21 Skrevet 12. juli 2004 41) Å være redd for et raseri som aldri har vært rettet min veg og bare eksisterer i mitt hode ødelegger alt 42) Glimtet av smilet og håndflaten gjennom bilruta... hjertet er ikke i halsen men alle steder banker på og vil ut til deg 43) Mens hun, som brått ble enke, leser en siste hilsen til deg stiger lyden av lommetørklær i et skarpt crecendo bakover benkeradene og jeg undres over at du som var så høy ser så liten ut liggende Så bærer de deg vekk Slik ender altså unge liv 44) Strukket til du kan se solen gjennom og jeg rekker fra stua til fotballbanene innom butikken og jobb Det er for langt 45) Er jeg dum fordi alt surt salt sint blir glemt det sekundet du sier rumpa mi er den fineste i verden og beviser det 46) Alle ordene lå klare på tunga da jeg åpnet munnen og det kunne ikke bli tydeligere klokere formulert men stien over leppene hadde snubletråder så du forsto ingenting denne gangen heller 47) Vil stikke armen i stikkkontakten og gjennom kablene ned inn i maskinen og ut hos deg Hva om musa plutselig klemte tilbake? 48 ) To-lags isolerglass armerte sidevinduer betong stål og løfter om avholdenhet mellom oss Likevel passerer du nær nok til at øynene våre kjærtegner hverandre og de fortapte smilene glir over fortidens ansikter men fort men forbudt og lydløst 49) Fra mitt hjørne ser jeg "unnskyld!" spre seg i deg ansiktet ditt gjør seg mykt og øynene dine snakker uavbrutt varmt når jeg snur meg et øyeblikk er det et kyss der si det derimot, gjør du aldri 50) Egentlig er det bare åtte trykk mellom ditt øre og min munn mitt øre og ditt hjerte mitt liv og din kone det er vel der det stopper
Suzy Skrevet 12. juli 2004 #22 Skrevet 12. juli 2004 51) I det mørke hjørnet når din ukuelige kåthet varme pust og tålmodige tanke meg Under teppet rekker din usannsynlige kjærlighet harde mage og dype innsikt fram I lyset er ingen katter grå ingen unger slemme ingen jenter et annet sted... 52) Vil skrelle dere vekk rykke dere av skinnet mitt være fri for forpliktelse samvittighet klesvask kjeft og middag løpe til fotsålene brenner med hendene for ørene og øynene igjen ...men hvem skulle stryke håret bak øret mitt da? 53) Jeg vet alt og ingenting om å elske slik dere gjør det når dere rekker hverandre hendene i kjole og hvitt og lover ære, elske, tro og enig så lenge som evig Men jeg gråt litt for dere av glede 54) Det blir aldri siste gang før den er der og man etterpå husker gester, smilet og stemmen Som juveler legger man dem i hjertet samler de blanke bitene av en mann Og vi tar dem fram viser dem til hverandre Noen husker dette en noe annet stolte smiler vi av pussigheter og særtrekk som gjør ham litt vår også slik han alltid ga plass og gjorde oss til sine I sorgen bor det også blanke steiner vi alle bærer herfra smykket med gjenskinnet fra en vakker sjel 55) Overmodent grønt langs stiene og jeg minnes fem hundre myggstikk under kjolen etter skogstur fem timer mage mot mage munn mot munn ved et tjønn fem dager uten et ord fra deg og øynene dine som altid ropte at du elsket meg over alt det fuktige gresset 56) Mitt onde hjerte vil ikke ha annen kvinnes barn for annen kvinnes barn er frukt av min mann i henne og hennes trassige ansikt i barnets ansikt tar imot irettesettelsene med stram, stram munn 57) Først når jeg forsøker å snu meg oppdager jeg at jeg har murt meg inne i livet og det ikke er plass til meg her lenger og jeg kan ikke trekke pusten 58 ) Du rører meg alltid såvidt der håret krøller seg omkring øret på kinnet i siste øyeblikk før jeg skriker eller ikke orker mer Ømt drar du meg i land
Suzy Skrevet 12. juli 2004 #23 Skrevet 12. juli 2004 Det var alle jeg liker sjøl - resten er Ok, men ikke mer... Er dette for mange????
Suzy Skrevet 12. juli 2004 #25 Skrevet 12. juli 2004 Si fra hvis du trenger en korrekturleser... :-) Go for it! Please! Det jeg lurer mest på er hva jeg skal skrive i tillegg. Hva trenger de å vite for noe om meg...?
LilleBille Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #26 Skrevet 12. juli 2004 Synes det er passe mange jeg... (og mine favoritter er med ) Trenger de noe mer enn navn og adresse da? Du kan jo evt. ringe å spørre først..
Suzy Skrevet 12. juli 2004 #27 Skrevet 12. juli 2004 Det er sikkret lurt - kan jo høre om de tar imot dikt - det er ikke sikkert alle gjør det... Nesten 60 dikt er jo nesten en hel bok - nesten to til og med - det blir ikke mange?
LilleBille Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #28 Skrevet 12. juli 2004 Såpass må det jo være (60 sider med trykk på en side .. eller 30 med trykk på begge)
Arkana Skrevet 12. juli 2004 #29 Skrevet 12. juli 2004 Jeg sniker meg inn for å lese jeg. Likte diktene dine godt! :-)
Gjest GreenSky Skrevet 12. juli 2004 #30 Skrevet 12. juli 2004 Stopp litt nå! Må lese gjennom diktene først, før du legger inn nye, ellers blir det så mye på en gang. *korrekturleser*
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2004 #31 Skrevet 12. juli 2004 Du er utrolig flink Suzy- jeg ville kjøpt den boka + kommet i undertøys foretningen din
Gjest Lompa Skrevet 12. juli 2004 #32 Skrevet 12. juli 2004 Herregud,Suz! Jeg håper VIRKELIG at du har sendt disse til et forlag! Tårene trillet ved flere av diktene dine! De er jo bare så nydelige, så intense og breddfulle av følelser! Du har fått en nådegave når det gjelder å uttrykke deg! MERE,MERE!!! Tårevåte,rørte klemmer fra meg.
Gjest GreenSky Skrevet 12. juli 2004 #33 Skrevet 12. juli 2004 Det er sikkret lurt - kan jo høre om de tar imot dikt - det er ikke sikkert alle gjør det... Nesten 60 dikt er jo nesten en hel bok - nesten to til og med - det blir ikke mange? Jeg synes 60 dikt er mye. Det blir nesten en bok, som du sier. Poenget med å sende inn til et forlag, er vel at du skal gi dem en liten smaksprøve, et utgangspunkt. Det er en fordel at du har noe å "gå på", hvis du skulle få positiv respons. Å sende inn for mange dikt vil nok "drukne" deg på en måte, da forlagene ganske sikkert får inn haugevis med manuskripter hver uke, og sikkert er drita lei av å lese gjennom mye søppel. Ikke det at diktene dine er søppel, de er utrolig bra, men mengden en sender inn bør ikke være for mye, for uoverkommelig. Da kan du ev. sende inn flere i senere omgang. De har sikkert en viss formening om hvilken type dikt de ønsker seg, så jeg ville satset på "litt av hvert", presisert dette, og poengtert at de kan be om flere dikt hvis de faller i smak. Ved å sende inn forskjellige dikt om "litt av hvert" vil du vise at du har stor brdde, og kan skrive om mye. Ønsker de et snevrere utgangspunkt, kan du senere sende inn flere dikt av den typen de ønsker. I en ev. presentasjon ville jeg definitivt tatt med dikt 4, 5, 6, 7, 11, 12, 18, 22, 43, og 52. Disse synes jeg var veldig bra. Faktisk synes jeg alle var bra, men noen av de "svake" diktene synes jeg var nummer 20, 24 og 44. Men seff, det er en smakssak, folk liker jo så mye forskjellig. Hadde jeg vært deg, ville jeg slått opp i gule sider, funet aktuelle forlag og sendt inn til så mange som mulig. Jo flere forlag, jo større sjangse for at det går gjennom.
LilleBille Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #34 Skrevet 12. juli 2004 Trodde vitsen var at det skulle bli bok .. og da er det greit å vise hva hun har.. - for hun kunne jo ha sendt inn de 10 fine.. og så var det ikke mer. Ville ringt og hørt hvordan de "ville" ha det jeg..
Gjest GreenSky Skrevet 12. juli 2004 #35 Skrevet 12. juli 2004 Trodde vitsen var at det skulle bli bok .. og da er det greit å vise hva hun har.. - for hun kunne jo ha sendt inn de 10 fine.. og så var det ikke mer. Ville ringt og hørt hvordan de "ville" ha det jeg.. Det varierer veldig fra forlag til forlag. Personlig ville jeg ikke gitt dem et ferdig produkt.
LilleBille Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #36 Skrevet 12. juli 2004 .. Det er jo opplagt ikke et ferdig produkt .. og må evt. redigeres.. (kanskje fjerne noe de ikke mener passer) (Er kanskje litt for "preget" av gamle amerikanske filmer hvor de får boken sin i retur fra forlaget .. og den er "kjempetykk")
Gjest GreenSky Skrevet 12. juli 2004 #37 Skrevet 12. juli 2004 Tlf er nok greit uansett. Akkurat som når en søker på jobb... Mye bedre å sende inn en skreddersydd søknad enn en "standard" hvor en bare bytter ut navn og adresse. Men et ferdig produkt - altså en hel bok, mener jeg vil bli "for mye av det gode". Uansett - en ringerunde til forlag for å høre er nok lurt.
LilleBille Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #38 Skrevet 12. juli 2004 SUZY ... har du ringt??? (Maser vi så skjer det noe vet'u)
Suzy Skrevet 12. juli 2004 #39 Skrevet 12. juli 2004 TUSEN TAKK Greeny! Veldig konstruktivt og fint!Jeg er til og med helt enig med deg i det utvalget du pekte på - det er mine egne favoritter, sånn circa :-) Tror det er et godt råd med et utvalg og ikke alle på en gang. Skal ringe jeg.... Bille - jeg har spist lunsj!
LilleBille Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #40 Skrevet 12. juli 2004 Skal du sende et utvalg er dette favorittene mine 21, 30 , 33 , 39, 41, 46, 49, 50, 56, 57 (Ser ut til at jeg liker best de "senere verkene") .. og ja du fortjente lunsj..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå