AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg skal lage marsipankake for første gang. Hva er best å ha under lokket, både med tanke på smak og penest resultat? Vanlig pisket krem eller smørkrem? Kan man bruke kremost glasur? Eller blir det ekkelt? Jeg skal lage regnbuekake, så vil helst ha noe med god smak. Så på denne: http://passion4vintage.com/2012/04/oppskrift-regnbue-kake/ Men redd det ikke er noe godt med marsipan oppå? Vurderer litt å droppe hele marsipanen…. Men har liksom litt lyst til å prøve det. Problemet med regnbuekaka er jo at det ikke vil bli så fint med friske bær inni, det vil jo ødelegge litt. Men til marsipankake er det kanskje bedre med en tradisjonell kake med friske bær inni…. Hmmm... Mange spørsmål her, men kanskje jeg kan få noen tips, råd og erfaringer fra dere som er litt mer erfarne enn meg . Kaken skal forøvrig brukes i barnebursdag hvis noen lurte . Anonymous poster hash: 3e191...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #2 Del Skrevet 25. september 2014 Problemet med regnbuekaka er jo at det ikke vil bli så fint med friske bær inni, det vil jo ødelegge litt. Men til marsipankake er det kanskje bedre med en tradisjonell kake med friske bær inni…. Hmmm... Anonymous poster hash: 3e191...bd1 Her har du formulert konklusjonen selv, synes jeg. Hvis du vil lage marsipankake, så lag marsipankake på klassisk vis (det er en grunn til at klassikere er klassikere). Vil du lage regnbuekake, derimot, så dropp marsipan (med mindre det er vanlig med marsipanlokk på, det vet jeg ikke stort om). Smørkrem etc til marsipankake synes jeg ellers høres veldig guffent ut. Anonymous poster hash: 5eed7...79c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 25. september 2014 #3 Del Skrevet 25. september 2014 Et godt tips til marsipankak er å blande litt gelantin i kremen så den blir ekstra stiv.. Da holder kaka formen bedre og ser dermed penere ut (men i min familie pleier marsipankakene å bare tyte utover kaka er fortsatt en stor hitt..) Her er oppskrift på krem med gelatin: http://sotesaker.no/inspirasjon/basisoppskrifter/basisppskrift-cool-wipstabilisert-krem/ Jeg synes også det høres litt rart ut med smørkrem til marsipankake, men ser at andre har gjort det før (nettopp for at den skal holde fasongen..) http://bakemesterharepus.blogg.no/1360515267_marsipankake_med_br_o.html Lykke til med kakebakinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Del Skrevet 25. september 2014 Takk. Er vel egentlig enig med dere, smørkrem høres rart ut, men ble litt usikker siden jeg så andre hadde brukt det. Gelatin hørtes ut som en god idé. Men tror nok jeg ender opp med regnbuekake uten marsipan! Blir nok å følge oppskriften i linken i mitt første innlegg, så satser vi på at jeg får dette til uten altfor mye søl . TS Anonymous poster hash: 3e191...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 25. september 2014 #5 Del Skrevet 25. september 2014 Velg det ene eller andre. Jeg ville definitivt droppet marsipan til en barnebursdag. Syns nesten ingen unger liker det. Jeg har forøvrig laget den kaken to ganger. Ungene elsker utseendet og vil ha store stykker- men legger igjen nesten alt. Erfaringen min er at den hvite kremen i oppskriften ikke faller i smak hos barna den heller. (Ble servert i 7årsdag og 9års dag.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Del Skrevet 25. september 2014 Hvis du vil ha lokk på kan du bruke fondant Anonymous poster hash: d29cf...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå