AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Ser i lunsjen på jobb at alle tar masse servietter, 2-3-4 stk. Selv tar jeg alltid én, og det har aldri hendt at jeg har hatt bruk for mer enn det. Hva er poenget? Man kan snu servietten, brette om motsatt, én serviett er mer enn nok faktisk. Synes dette vitner om at man lever i et overflodssamfunn. Hva gjør dere, og hvorfor? Anonymous poster hash: f73f6...3df 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Herregud, nå må du gi deg! Anonymous poster hash: 76586...994
Fuglen Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Haha, jeg er helt enig med deg! Husker jeg ofte stusset på dette da jeg jobbet i kafé. Hvorfor tok kunder 15 servietter bare for å bruke én og legge igjen 14 i en bunke? Jeg tar som regel bare én eller to 1
Kjibba Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Spørs heilt på kva eg skal ete. Men, dei eg ikkje brukar putter eg i veska eller lomma. Det er jo veldig greit om eg griser noko på meg ein annan gong, blir snufsen, putte tyggisen i, gløymer å ta med ein annan gong og søler.. Altså, det er jo ikkje nødvendig å kaste dei sjølv om dei er gratis ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Herregud, nå må du gi deg! Anonymous poster hash: 76586...994 Er du en av de som misbruker ordningen med at man stort sett kan ta så mange servietter man vil? Skam deg i så fall, dette er sløsing på naturens ressurser. Anonymous poster hash: f73f6...3df 2
venus_ Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Tar 1-2 alt etter hva jeg skal spise.
Express Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Det er godt å høre at andre har verre problemer å pønske på enn meg. 1
Edie Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Kommer an på hva jeg skal spise og hvem jeg spiser med. 5 - åringen søler garantert og trenger mer enn en serviett til å tørke seg selv med, og bordet etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Jeg tar ofte for mange, synes det er litt klønete å ta fra sånne serviettholdere Får ofte brukt dem da, alltid et par kollegaer på bordet i lunsjen som ikke har tatt servietter og som da får av mine. Har også en kjæreste som glemmer å ta med serviett men som alltid vil ha en senere, så jeg har liksom blitt vant til å ta med for mer enn meg selv. Men enig i at det kan være litt unødvendig, jeg skal i fremtiden tenke mer over min serviettgrådighet:D Anonymous poster hash: 19af7...86b 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Tipper de som jobber i serviettproduksjonsbransjen godter seg over denne innstillingen til folk flest her i landet. Men hensyn til den bransjen kan vi ikke ta, synes folk bør være bevisste på dette og bare ta én serviett i utgangspunktet, og heller hente seg en til om det viser seg at det var for lite. Anonymous poster hash: f73f6...3df
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Norge fremstår er og mer som et merkelig land med merkelige folk jo mer man ser landet utenfra -noen ganger nesten til å le av, oftere til å gråte av... Men ok Overforbruk er en realitet, vi dreper jorda slik vi holder på nå, og Norge, enn så lite land det er, har blitt en av verstingene i å tro på systemet. Dere som tenker mer bevisst på hva dere bruker, kjøper og tar -en liten kudos til dere. Men det hadde vært moro å se dere diskutere problemer som disse i større omfang enn papirservietter (som inneholder plastikk..hva f**?) -hva gjør dere f.eks generelt med papir, både hjemme og i offentligheten? Kjøper dere bleiket, mykt do-papir tilsatt parfyme eller er du bevisst? Mottar du reklame i posten? Sorterer du søpla di? Kjøper du glansede "papir" magasiner? Tar du i mot papireklame på gata? Anonymous poster hash: dc345...650
Djungelvrål Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 1-3, kommer an på hva jeg spiser. På McDonalds er det grisete å spise så der trenger jeg fler. Skal jeg bare ha et rundstykke på en kafe ser jeg ikke poenget med en hel bunke servietter.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 1-3, kommer an på hva jeg spiser. På McDonalds er det grisete å spise så der trenger jeg fler. Skal jeg bare ha et rundstykke på en kafe ser jeg ikke poenget med en hel bunke servietter. Oh, god -skønner at det ikke er vits å forsøke engang å komme inn på de dypere plan i en slik diskusjon.... (jeg prøvde meg med stor snillisme) når det neste svaret avslører hvor ille det står til..... McDonalds.... Anonymous poster hash: dc345...650
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Norge fremstår er og mer som et merkelig land med merkelige folk jo mer man ser landet utenfra -noen ganger nesten til å le av, oftere til å gråte av... Men ok Overforbruk er en realitet, vi dreper jorda slik vi holder på nå, og Norge, enn så lite land det er, har blitt en av verstingene i å tro på systemet. Dere som tenker mer bevisst på hva dere bruker, kjøper og tar -en liten kudos til dere. Men det hadde vært moro å se dere diskutere problemer som disse i større omfang enn papirservietter (som inneholder plastikk..hva f**?) -hva gjør dere f.eks generelt med papir, både hjemme og i offentligheten? Kjøper dere bleiket, mykt do-papir tilsatt parfyme eller er du bevisst? Mottar du reklame i posten? Sorterer du søpla di? Kjøper du glansede "papir" magasiner? Tar du i mot papireklame på gata? Anonymous poster hash: dc345...650 Jeg bruker aldri papirservietter, jeg foretrekker ordentlige servietter av lin eller bomull. Jeg kjøper resirkulert papir og dopapir. Kjøper ikke innpakningspapir, blader og mottar ikke reklame. Jeg resirkulerer søppel. Anonymous poster hash: 3b201...974
Djungelvrål Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 Oh, god -skønner at det ikke er vits å forsøke engang å komme inn på de dypere plan i en slik diskusjon.... (jeg prøvde meg med stor snillisme) når det neste svaret avslører hvor ille det står til..... McDonalds.... Anonymous poster hash: dc345...650 ??
_Aries Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 Jeg tar med en bunke på 10-15 servietter når jeg kjøper mat ute, de jeg ikke bruker legger jeg i veska eller i bilen, de kommer alltid godt med.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #17 Skrevet 25. september 2014 Tar ihvertfall med 10, bruker 1 og legger resten i veska. Greit å bruke til snørrete unger. Anonymous poster hash: 78031...064
Version 2.0 Skrevet 25. september 2014 #18 Skrevet 25. september 2014 Tar ca 5 stk. Jeg synes matsøl er ekkelt og gidder ikke brette på de etter de er oppbrukt i mine øyne. Har i tillegg en brettet over fanget så jeg kan tørke fingrene underveis. Dette bruker jeg bare 1 til. De resterende brukes alle sammen. Men kanskje jeg er mer grisete enn andre.
Gjest Ennasus Skrevet 25. september 2014 #19 Skrevet 25. september 2014 Tar 1. Bretter den og bruker begge sider. Trenger ikke fler dersom man bare spiser brødskive ol, eller med kniv og gaffel, Men skjønner om folk tar flere om de spiser hamburger, kyllingvinger, kebab og annen mat som kan være veldig sølete om man spiser med hendene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå