Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 25 år snart men er så dårlig på å finne på bursdags ønsker.

Jeg sliter med å vite at andre skal bruke penger på meg, og har derfor problemer med å tenke ut noe for jeg vil helst at det skal være billigst mulig med tanke på deres penger..

Så derfor lurer jeg på hva dere ønsker dere til jul/bursdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo rett å slett ønske deg en fin dag sammen med dem, om dere finner noe koselig/morsosmt å gjøre og alle betaler for seg selv.

Anonymous poster hash: 8208f...dcd
Gjest constance90
Skrevet

Hvis jeg ikke vet hva jeg ønsker meg til bursdagen så ber jeg de gi bort penger til veldedighet. Når du virkelig må tenke over saken så er det ingenting du trenger og da kan andre heller få nyte av pengene.

Utennom det så ønsker jeg meg en støvsuger i år

Skrevet

Bor du hjemme eller alene? Uansett egentlig ting til lelilighet/hus er vel alltid kjekt å få?

Skrevet

Hvis jeg ikke vet hva jeg ønsker meg til bursdagen så ber jeg de gi bort penger til veldedighet. Når du virkelig må tenke over saken så er det ingenting du trenger og da kan andre heller få nyte av pengene.

Utennom det så ønsker jeg meg en støvsuger i år

Ja, det er noe med det- jeg føler at de aller fleste sier "aner ikke.. nei, altså jeg ønsker meg ingenting jeg? :klo: " på spørsmål om hva de ønsker seg. Det sier jo mye om våre materielle liv.

Men jeg tolket TS sitt hovedinnlegg litt annerledes, nemlig at hun(?) får dårlig samvittighet for at andre bruker på gave til henne. Så jeg synes at første svar i tråden fra AB var et bra svar! Ønsk deg for.eks en venninnekveld hvor dere lager mat sammen, drikker vin og skravler, så kan jo venninnene dine spleise på maten og vinen. Det blir ikke store kostnaden pr person, men heller mye trivsel i samlet flokk :jepp:

Gjest constance90
Skrevet

Ja, det er noe med det- jeg føler at de aller fleste sier "aner ikke.. nei, altså jeg ønsker meg ingenting jeg? :klo: " på spørsmål om hva de ønsker seg. Det sier jo mye om våre materielle liv.

Men jeg tolket TS sitt hovedinnlegg litt annerledes, nemlig at hun(?) får dårlig samvittighet for at andre bruker på gave til henne. Så jeg synes at første svar i tråden fra AB var et bra svar! Ønsk deg for.eks en venninnekveld hvor dere lager mat sammen, drikker vin og skravler, så kan jo venninnene dine spleise på maten og vinen. Det blir ikke store kostnaden pr person, men heller mye trivsel i samlet flokk :jepp:

Ja, ser nå at jeg tolket spørsmålet helt feil.

Jeg ville også invitert til kosekveld hvor alle kan bidra med noe å spise fremfor gaver

Skrevet

Akkurat nå er det samboer som spør, jeg vet at han har litt dårlig med penger for tiden grunnet mye ekstra utgifter, jeg ønsker meg jo ting jeg også, slik som tilbehør til kenwood maskinen, rettetang, parfyme, massasje, frisør time, gavekort, teppe til stuen, gavekort på IKEA ol, men jeg føler ikke at jeg har lov til å si det til andre.. Da kan jeg jo heller spare opp til det selv :P

Fikk synsundersøkelse i 2. års dag så jeg har vel lært at jeg bør si hva jeg egentlig ønsker meg :P

Fin gave for all del, men ikke akkurat det man håper på :P

Skrevet

Ønsk deg opplever! Det er sånt som er litt kjekt da. Si at du vil dra på kino med venninne din en dag så kan hun spandere(det er jo ikke store penger) og samtidig så får venninne din noe ut av det OG dere får kost dere.

Jeg pleier gjerne å ønske meg kort,og det er jeg helt seriøst med. Har aldri kastet et bursdags kort eller julekort,bortsett fra de fra barneskolen når man ble tvunget til det av læreren.

Skrevet (endret)

Akkurat nå er det samboer som spør, jeg vet at han har litt dårlig med penger for tiden grunnet mye ekstra utgifter, jeg ønsker meg jo ting jeg også, slik som tilbehør til kenwood maskinen, rettetang, parfyme, massasje, frisør time, gavekort, teppe til stuen, gavekort på IKEA ol, men jeg føler ikke at jeg har lov til å si det til andre.. Da kan jeg jo heller spare opp til det selv :P

Fikk synsundersøkelse i 2. års dag så jeg har vel lært at jeg bør si hva jeg egentlig ønsker meg :P

Fin gave for all del, men ikke akkurat det man håper på :P

Jeg snakker ikke for alle såklart, men ofte når har man dårlig råd så handler det mye om prioriteringer. Om du ønsker deg tilbehør til kjøkkenmaskinen, teppe til stua eller gavekort fra IKEA så kommer det jo han til gode også, så da kan du ihvertfall legge bort den dårlige samvittigheten pga hans økonomi :Hehe: Og desuten så regner jeg med at du har bursdag på samme dato hvert år, så han vet jo at bursdagen din nærmer seg- ergo han burde jo ha tenkt på den prioriteringen om økonomien ikke er på topp :)

Ønsk deg det du vil du, for det er jo han som til syvende og sist bestemmer hva han vil kjøpe til deg :jepp:

Endret av Noz
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Den beste gaven jeg kan få til bursdagen er å få være helt i fred. Det vil si, hadde jeg hatt en livspartner så ville jeg nok ønsket å være helt i fred sammen med henne.

Skrevet (endret)

Til andre enn mannen min pleier jeg å svare at "noe til huset" vil være kjekt, da får jeg gjerne gavekort som alltid blir godt brukt.

Mannen min spør aldri hva jeg ønsker meg,han hevder han vet det og fanger opp ting og tang gjennom året, men han tar som regel feil 😏 Har prøvd å hinte hvis det er noe spesielt jeg sikler på,men det virker ikke alltid. Ifjor ønsket jeg meg vinterstøvler (de gamle var utslitt),- han ga meg vaffeljern..👎

Endret av lostinthoughts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...