Gå til innhold

Bitt av marsvinet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble bitt av marsvinet mitt nå nettopp, jeg matet henne med agurk og hun tok feil av fingeren min og agurken. Hun beit ganske hardt, men det blødde kun når jeg presset hardt på det. Har renset med pyrisept. Må jeg ha stivkrampesprøyte for det bittelille bittet? Jeg tok jo den for mange år siden.. Husker ikke helt når det er vanlig å få den. Jeg er 23.

Anonymous poster hash: 747d4...f2d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det over 10 år siden er det lurt å ta den. :)

Skrevet

Ringte legevakta, de sa jeg måtte til fastlegen å ta stivkrampesprøyta der. Nå synes ikke bittet engang, så flaut når legen skal se på "såret" også er det ingenting der lenger!! Er det ikke litt overdrevent at jeg må ta denne sprøyta?

Anonymous poster hash: 747d4...f2d
Skrevet

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Stivkrampe

Etter hva som står der ville jeg ikke vært litt i tvil engang. Dra og ta sprøyta, det er aldri dumt å ta den på nytt uansett. Det er derimot veldig kjipt å dø av krampe. Fikk litt lyst til å bli vaksinert på nytt selv, etter å ha lest det som står der.

Skrevet

Str på såret har ingenting å si, det kan allikevel ha kommet bakterier inn så lenge huden er punktert. Samtidig er nok dette ikke siste gang du blir bitt(ikke at jeg insinuerer at marsvin biter mye) så kan være greit å bare få det gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...