Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lett etter ny hudpleieserie lenge og har testet Clinique (for normal/tørr hud) og Emergin C det siste året. Ingen av de gir huden min nok fuktighet, og jeg faller stadig tilbake til Mary Kay kremen for normal/tørr hud som jeg har brukt lenge. Jeg bruker MD skrubb, men merker at om jeg bruker den daglig får jeg mer urenheter i ansiktet.

MK gjør ikke noe annet enn å tilføre fuktighet synes jeg, selv da jeg kjørte skikkelig renserregime i lang tid ble ikke urenheter og fine linjer noe særlig bedre.

Jeg drømmer om en serie som passer for meg i 30-årene med fine linjer, store porer, litt urenheter som sorte prikker og noen komedomer. Jeg har lett for å bli stiv i maska og flasser lett på nesa.

Tror dere MD kan være løsningen? Eller har dere tips til andre kremer og rens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags hudtype har du? Normal/tørr hudtype har som regel ikke store porer. For meg høres det litt ut som at du har kombinasjonshud. Kanskje du burde prøve rens og krem til kombinasjonshud? MD-skrubben er kjempegod, men jeg vil anbefale deg å bruke den 1-2 ganger i uka, og så en rens daglig. Fine linjer kan jeg lite om, men det høres hvert fall ut som at du trenger mer fuktighet.

Anonymous poster hash: 14ddc...f8b
Skrevet

Jeg har samme kjipe hud. Har blitt veldig mye bedre med rens og skrubb fra MD. Men bruk dag- og nattkrem fra et annet merke, f.eks. Decelor. Vurder også et serum.

Ville ikke brukt skrubben mer enn et par ganger i uka.

Anonymous poster hash: 5e9c7...be3

Skrevet

Du har ikke dehydrert hud da, og ikke tørr? Høres sånn ut. Jeg har det også, og da må du bruke krem som er vannbasert og ikke oljebasert, da får du bare kviser og problemet blir større.

Skrevet

Jeg aner ikke hva slags hud jeg har, trodde den var normal/tørr men det er kanskje feil?

Skrevet

Vanskelig å si sikkert, da det er for få opplysninger, men jeg ville hvert fall testet ut produkter til en kombinasjonshud. Blir du blank i ansiktet eller holder huden seg matt? Som noen sier over her så høres det ut som at huden din er dehydrert. Når huden ikke får nok fuktighet vil den produsere det selv, i form av talg..

Les om ulike hudtyper f eks her og bedøm selv: http://www.eucerin.no/om-huden/grunnleggende-kunnskap-om-huden/hudtyper

Anonymous poster hash: 14ddc...f8b
Skrevet (endret)

Jeg tror du er kombinert, siden du sier du: flasser, har store porer, blir stram i maska og har urenheter. Kanskje du trenger både fukt, næring og noe som eliminerer store porer og sorte prikker? Altså at du har tørr hudtype, har fuktfattig hudtilstand som er kombinert med å være akne prone/utsatt for urenheter.

Når det gjelder hudpleie er det fort å mene man er enten eller når det gjelder fuktfattig og tørr hud, men mange får en mindre effektiv talgproduksjon så fort de bikker 30. Derfor er det vanlig å feilbehandle i denne alderen.

Jeg er ingen hudpleier, jeg har ikke sett huden din på nært hold, men OM det jeg sier stemmer kunne du hatt godt av en krem som inneholder fett (spesielt om vinteren), et serum som gir fukt, og en rens som er med på å rense og fjerne døde hudceller og som fornyer huden så du slipper urenheter og flassing. Å bruke en standard olje som serum under ansiktskrem kan også gi huden næring og fett, om du vil bruke en krem som gir fukt fremfor fett, men samtidig vil tilføre huden næring. Om du også blir blank på diverse soner i ansiktet kan det være at talgproduksjonen er aktiv der, men ikke på andre steder, som gjør at noen områder trenger ditt, og noen områder trenger datt.

Merker som er spesielt rettet mot hud som er 30+ er Exuviance, Guinot og Gatineau. Merker som også er anbefalte og tilbyr en rekke med forskjellige typer for ulik hud er Dermalogica, Decleor og selvsagt MD Formulations. Dermalogica, MD og Decleor er ganske mainstream innen hudpleie, og det er en grunn for det, for produktene deres er utrolig gode bare man finner de rette. Fuktmasken til Gatineau er super! Trekker fort inn og gjør huden så myk og god. Prøvde et kit fra Gatineau som inneholdt mye rart , men det var for rikt for huden min. Ga det til min mor, og hun likte de mye bedre (hun er litt over 40).

For å teste om du faktisk har tørr hud kan du prøve å bruke diverse oljer i ansiktet, f.eks om natten, for å se om det hjelper på stramheten og flassingen. Stram hud er ganske typisk for fuktfattig, men flassing og ru områder er mer vanlig for tørr hud. Oljer jeg bruker her og da er Argan eller Temanuolje, jeg trenger også næring i de kaldere månedene. Temanuolje hjelper også mot urenheter, så winwin.

Igjen: Jeg er INGEN hudpleier :fnise: For å få en skikkelig undersøkelse av hudtype er det greit å gå til en hudpleier som kan se huden på nært hold og som kan sende deg i riktig retning angående behandling av hudtype og hudtilstand. Hud er vanskelig av og til, spesielt om man er en kombo av litt av hvert.

Om huden din ikke liker MD kan det være at en aktiv syrerens ikke er noe for deg. Kan også anbefale deg å innta fett, enten som kosttilskudd eller i kosten sånn generelt. Hjelper veldig om man har tørr hud.

Endret av BabyBlue
Skrevet

Det høres veldig ut som om du er fuktfattig. Jeg mener md serum vil passe bra for deg, husk bare å kjøpe det for normal/alle hudtyper, den er mest effektiv. Du må for all del være forsiktig med å skrubbe ansiktet for ofte, når du begynner med glykolserum blir det overflødig. Jeg har så å si sluttet å skrubbe ansiktet, bruker kun syre og vaskeklut. Det er også viktig at du bruker en god fuktighetskrem uten irriterende ingredienser (hvilket utelukker Decléor)

Tanken om en hudpleieserie synes jeg du skal glemme, finnes svært få serier hvor samtlige produkter er gode nok. Mye bedre å mikse og matche!

Skrevet

Det høres veldig ut som om du er fuktfattig. Jeg mener md serum vil passe bra for deg, husk bare å kjøpe det for normal/alle hudtyper, den er mest effektiv. Du må for all del være forsiktig med å skrubbe ansiktet for ofte, når du begynner med glykolserum blir det overflødig. Jeg har så å si sluttet å skrubbe ansiktet, bruker kun syre og vaskeklut. Det er også viktig at du bruker en god fuktighetskrem uten irriterende ingredienser (hvilket utelukker Decléor)

Tanken om en hudpleieserie synes jeg du skal glemme, finnes svært få serier hvor samtlige produkter er gode nok. Mye bedre å mikse og matche!

Hvordan bruker du glykolserum? Hvor ofte, og hva gjør den for huden?

Anonymous poster hash: e8e1e...3da

Skrevet

Hvordan bruker du glykolserum? Hvor ofte, og hva gjør den for huden?

Anonymous poster hash: e8e1e...3da

Bruker det hver morgen. Først rens, så toner, og deretter serumet før krem og solkrem. Den viktigste egenskapen er at det eksfolierer, men det binder også fukt, bedrer hudtonen, reduserer rynker og hjelper mot akne.

Skrevet

Jeg syns det høres ut som om du er en kombinert hudtype som

er fuktfattig. Altså at du ikke er tørr og trenger fett, men fuktfattig og

trenger fukt. Hvis du gir huden din fett når det er fukt den trenger,

kan det fort forårsake både flassing, mer strammhet og flere urenheter.

Det at du har store porer, urenheter og stiv i maske høres veldig ut

som om du trenger rensende produkter for å fjerne urenheter, og

fukt for å hindre fuktfattighet.

Jeg vil anbefale deg å blande produkter fra flere serier, det er gjerne det beste,

selv om mange holder seg slavisk til ett merke, er jeg blant de som mener at

det ikke har noe å si at man ikke holder seg til en serie, så lenge man bruker gode

produkter.

Du burde ikke skrubbe huden mer enn 1-2 g pr uke, særlig ikke når du bruker

MD Formulations face & body scrub, da denne inneholder glycolsyre, og kan være

ganske sterk mot huden, men det er en av de aller beste skrubbene jeg noensinne

har brukt. Men etter denne bør du bruke en rensende maske for å kvitte deg med

urenheter, og så en fuktmaske for å gi huden nok fukt. De aller fleste har brukt for

og vil få positiv erfaring av å bruke fuktmaske oftere, og i kombinasjon med glycolsyre

bør man gi huden mye fukt.

Hvis du f.eks bruker MD Formulations rens daglig til å rense huden, en toner som ikke

inneholder alkohol, skaffer deg ett rensende serum og en god fuktgivende dag/nattkrem,

tror jeg kanskje det vil hjelpe huden din positivt fremfor å bruke krem mot tørr hud.

Kombinerer du det med å skrubbe huden 1-2 g pr uke, og etter det ta rensende maske

og fuktmaske, vil du nok se positiv effekt på huden etter hvert.

Merker som jeg syns er gode er MD Formulations, Decleor, Priori, Ole Henriksen, Matis,

Emergin C og Linda Johansen. Disse merkene har mange gode produkter å velge

mellom.

Anonymous poster hash: 8fb3e...8d6
Skrevet (endret)

Ser det er mange som skriv om MD Formulations, dei har jo gått konkurs?! Kjøper de på nettet?

Snakka med hudsjukepleiar(?) seinast på mandag, og ho sa det var Elizabeth Arden som hadde kjøpt dei opp, og har ein serie som er ganske lik som den MD hadde..

Har lest om dette på nettet og.

Så, hæ? 😳😮

Endret av Kjibba
Skrevet

Bruker det hver morgen. Først rens, så toner, og deretter serumet før krem og solkrem. Den viktigste egenskapen er at det eksfolierer, men det binder også fukt, bedrer hudtonen, reduserer rynker og hjelper mot akne.

Hvilket glykolserum bruker du?

Skrevet

Hvilket glykolserum bruker du?

Bruker md sitt continous renewal serum.

Skrevet

Ser det er mange som skriv om MD Formulations, dei har jo gått konkurs?! Kjøper de på nettet?

Snakka med hudsjukepleiar(?) seinast på mandag, og ho sa det var Elizabeth Arden som hadde kjøpt dei opp, og har ein serie som er ganske lik som den MD hadde..

Så, hæ?

Ikke gått konk nei, de tas bare av europamarkedet. Kan fremdeles få tak i det på nett, så da gjør jeg det.

Skrevet

Her var det mange gode svar! Takk! :smilbla:

Jeg skal lese om de ulike hudtypebe og så høres det vel ut som en time hos hudpleier er lurt. Jeg er bare så utrolig skeptisk for de gangene jeg har vært der føler jeg de prakker på meg masse produkter, og selvsagt anbefaler bare det de har....

Skrevet

Ok nå har jeg lest og jeg tror nok jeg har kombinasjonshud. Men jeg synes ikke t-sonen passer for det er fra midten av nesa, hakepartiet og kinnene jeg har urenheter. Pannen føles tørr og er ruglete, og jeg blir stiv og flassende mellom øyenbrynene og rundt nesa.

Skrevet

Så, hæ?

MD Formulations har absolutt ikke gått konk, de skal bare ut av de Europeiske markedet.

I stedet skal Elisabeth Arden Pro selges i Europa som erstatter for MD Formulations,

men man kan fortsatt kjøpe MD Formulations på nett fra ikke Europeiske nettsider.

Og det er mange som er i tvil på om Elisabeth Arden Pro vil bli like bra som det man

vet MD Formulations er.

Skrevet (endret)

Ikke gått konk nei, de tas bare av europamarkedet. Kan fremdeles få tak i det på nett, så da gjør jeg det.

Aha, skjønner 😊

Endret av Kjibba
Skrevet (endret)

MD Formulations har absolutt ikke gått konk, de skal bare ut av de Europeiske markedet.

I stedet skal Elisabeth Arden Pro selges i Europa som erstatter for MD Formulations,

men man kan fortsatt kjøpe MD Formulations på nett fra ikke Europeiske nettsider.

Og det er mange som er i tvil på om Elisabeth Arden Pro vil bli like bra som det man

vet MD Formulations er.

OK, har misforstått eg då ja 😳 Takk for svar👍 Endret av Kjibba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...