Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julen er jo høytid for brente mandler, men jeg er allergisk mot mandler, så lurer på om noen har prøvd brente cashewnøtter eller peanøtter? Blir det like bra?? :danse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

peanuttene blir enda bedre! cashew har jeg aldri prøvd men forestiller meg at det er godt:)

Skrevet

Veldig godt med hasselnøtter i hvertfall. Om du tåler dem da.

Anbefaler å kjøpe de som er helt skallfrie (dvs ser hvite ut). For det tynne brune skallet er vanskelig å få av uten å varme dem opp, og skal du først riste dem for å ta av skall og så "brenne" dem etterpå blir det litt for mye varmebehandlig for dem.

Min lokale utenlandske sjappe har alltid skallfrie hasselnøtter inne i hvertfall.

Skrevet

Ja, kan skrive under på det med hasselnøtter. Jeg kjøper normalt rå nøtter uten skall for å gjøre det enklere. Om man ikke har smake før: Etter risting smaker nøttene smaker nøttene i firkløversjokolade. Veldig gode å rulle i sjokolade, og kan tenke meg som snacks med litt salt over.

Risting:

Sett stekeovn på 225 grader. Prøv alltid med 3-4 nøtter først for å tilpasse til stekeovnens “dagsform”. Til min ovn passer det å ha nøttene i ovnen i fire minutter og 45 sekunder (pluss/minus 15 sekunder). Legg nøttene på en stekeplate midt i ovnen. Følg nøye med etter fire minutter. Det er veldig lett å svi nøttene når temperaturen er 225 grader. Husk at nøttene er fulle av fett og steker gjerne litt videre etter at de er tatt ut av ovnen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...