Maggie74 Skrevet 24. juni 2002 #1 Skrevet 24. juni 2002 Sånn.. kanskje sette meg ned og skrive del to av to. Som jeg har nevnt tidligere gikk det masse galt. Lørdagen var intet unntak. Da vi skulle dekke bordene fikk vi ikke nok duk, så min kjære og min bror måtte til Sverige og kjøpe duker. Natt til søndag var det et forferdelig vær og jeg bare ventet at det skulle være like dritt på dagen. Så kommer historien fra dagen: Klokken 9 ringte vekkerklokken og min datter og jeg stod opp for å være påkledd til da frisøren kom. Halv ti ankom hun. Hun var ganske stresset og redd for at vi ikke skulle bli ferdig i tide. Jeg hadde nervene under kontroll. Klokken halv elleve kom min stand-in forlover og hjalp til med sminking. Jeg ville ha det kjempenøytralt og det ble det! Klokken elleve ankom min mor med niesen min. Hun hadde kontroll over min datter og niese, og fikk kledd på dem. Frisøren var helt frenetisk under hele tiden. Klokken tolv reiste min stand-in forlover til kirken for å øve/varme opp. Hun skulle spille trompet til innmarsjen. Min mor hjalp meg inn i kjolen, mens frisøren fremdeles løp rundt meg og rettet på hårstrå osv. Kvart over tolv tok min mor med seg min niese og reise til kirken. Nå var jeg alene med min datter og frisøren. Da klokken var halv ett begynte jeg å bli nervøs. Bilen som skulle bringe meg til kirken var ennå ikke kommet. Fem minutter senere ringte det på døren. Jommen santen.. der var han. Mannen som eide en Graham fra 1933. Flott pyntet med flagg og silkebånd. Vi ankom kirken 5 på ett. Vi fikk klarsignal om at dørene inn til salen var stengt, og jeg kunne tre ut, som en dronning! Min bror (som skulle åpne dørene for meg) ble helt gråtkvalt og synes jeg var utrolig vakker. Samme synes min stand-in forlover, organisten og min svigerinne. DA kom nervene for fullt! Jeg tok et godt tak i datteren min og ventet på innmarsjen. Det ble spillt opp, dørene åpnet seg og kirkesalen lå foran oss. Jeg tror aldri jeg har følt meg mer gele enn da. Der oppe (det virket ekstremt langt) stod min kjære i livkjole. Min andre bror stod på podiet (han er da presten) med tårer i øynene. Til Trumpet Voluntary av Clarke prøvde jeg å gå så grasiøst jeg bare kunne. Det var ingen som la merke til at jeg holdt på å kollapse opptil flere ganger. Jentungen var like opptatt av å gå riktig og det ble utrolig flott! Gikk akkurat fort nok også! Min bror talte flott om ekteskapet og velsignet oss. Og introduserte oss til alle i salen. Så vakker! Vi kom ut på kirketrappen i strålende solskinn!! Hvem kunne trodd at tordenværet kunne snues til strålende sol på så få timer!?! Vi hadde såpass god tid at vi fikk tatt bilder av oss med familie. Jeg hadde brått fått 1 ny niese og 2 nevøer! De var så stolte at de hadde fått en ny tante! Så var det videre til fotografen. Det ble tatt bilder i gamlebyen i Fredrikstad! Overskyet, men opphold. Fotografen var utrolig dyktig. Han klarte å engasjere oss alle sammen. Han har også lovet at vi skal få noen av bildene på diskett slik at vi kan bruke dem på hjemmesiden vår. Vi ble tatt godt i mot da vi kom tilbake til festlokalene (som var i kjelleren i kirken). Vi kunne endelig spise. Alle var sultne og koldtbordet bugnet av herlig mat. Stemningen var høytidelig, men allikevel lett og ledig. Vi fikk tid til å gå ut å ta luftepauser og gå å forsyne oss mange ganger. Det var ingen som merket at vi satt til bords i nesten 3 timer. Talen brugdommen hadde var et klimaks. Da medgiften ble brakt inn til min far, ble det en spontan applaus fra alle. Min far ble vippet av pinnen for første gang som jeg har sett. (mini forhistorie til medgiften: Min far har engang uttalt seg om at jeg er verd ca. 3 kameler, samt at han synes det var flott at jeg ble sammen med en som jobbet hos et firma som lager brun lapskaus på boks.) Medgiften bestod i 100 bokser brun lapskaus! De andre talene var også flotte og rørende. Hele forsamlingen oste av at de trivdes og at de var der fordi de var glad i oss. Pappa hadde satt sammet et bildeshow med bilder fra da vi var små frem til nå. Kjempeflott. Kakebordet bugnet mer enn koldtbordet. Det var så masse nydelige kaker og is og ferske, norske jordbær og og og og og.. Jeg har ikke engang ord for gavebordet. Det var så overveldende at det ikke finnes ord i det norske leksikonet! Da klokken var halv ti bestemte vi oss for å dra til hotellet. Det hadde vært en lang dag. Den flotte bilen kjørte oss til Refsnes Gods i Moss, hvor vi tilbrangte natten på suite. Vi synes det var så flott at vi allerede bestillte samme suite til ett års bryllupsdagen vår, vi! Dagen derpå er det bare en ting å si. Ingenting gikk galt. Alt var perfekt. Å etter å ha tittet gjennom bilder og videofilm fra dagen, får vi det bekreftet enda en gang. Perfekt! Alle kommentarene jeg fikk i løpet av dagen var utelukkende positive. Alle synes jeg var kjempeflott (min tante var så frimodig at hun synes jeg var mye vakrere nå enn forrige gang jeg giftet meg. Denne gangen så jeg oppriktig lykkelig ut mente hun!)). Gjestene har gitt tilbakemeldinger på at de har kost seg. Min svoger fortalte at det var det koseligste bryllupet han hadde vært i. Puh.. det ble langt dette. Men det er så overveldene masse man kunne skrevet om. Kunne ta sekund for sekund og fortalt hvor herlig det var. Men jeg skal la være! Jeg ønsker alle som skal gifte seg lykke til og håper at dere får en like perfekt dag som jeg hadde (eller vi begge to, faktisk) Maggie!
mari Skrevet 24. juni 2002 #2 Skrevet 24. juni 2002 Gratulerer KJEMPE masse! Hørtes ut som om du hadde en slik dag vi alle drømmer om :D Håper du får et like lykkelig ekteskap som dagen var fantastisk!!!!!
Gjest *Perser* Skrevet 25. juni 2002 #3 Skrevet 25. juni 2002 Gratulerer Så Mye! Kos Dere Masse Som mann Og Kone! Kjempe kos i fra *Perser*
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 25. juni 2002 #4 Skrevet 25. juni 2002 Gratulerer så masse fra augustbruden også! :D
Flo* Skrevet 25. juni 2002 #5 Skrevet 25. juni 2002 Herregud så lettrørt jeg var i dag da! Griner så det spruter når jeg leser om den fine bryllupsdagen deres. Har selv vært gift før og også jeg fikk kommentarer om at dette bryllupet var mye bedre enn der første.... STOR GRATULASJONSKLEM FRA FLO*
snowkid Skrevet 26. juni 2002 #6 Skrevet 26. juni 2002 Kaster meg på i gratulasjonsrekken, gåsehuden står enda etter å ha lest innlegget. Lykke til som herr og fru!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå