AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Vi er på boligjakt og vil ut av Oslo. Vi vil helst bo i ett sted med god barnehagedekning, helst "hvit" nabolag og fredelig sted. Jeg har hørt at hele Bærumsområdet er greit å bo, bortsett fra Rykkinn. Jeg vil gjerne ha ett mer konkret tips. Anonymous poster hash: cf6c3...eba
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Jeg bor i Bærum, men hva mener du med hvit nabolag? Anonymous poster hash: 2a9ab...c09
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Det er selvfølgelig jevelygst å bo i sentrum for å si det mildt, diu må ha HAUGER sv kontakter innsikt og flyt. naboene forteller om privatlivet sitt som om det var krig og polarane har kræsjet vederet. har bodd midt i sentrum en periode av livet mitt og jeg knuste et vindu til slutt. har prøvd å knuse en dør også men jeg tenkte litt på hvor vondt det er i hånda da. på landet er de snille mot uførlige. folk er stort sett sukopater i utre berum, i indre deler er det flere blinde. og man kan finne glitter. Anonymous poster hash: 7268c...e43
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 glitter gjør deg blind men bare delvis, sukopatene er det viktig å omgåes med omhu de virkelig nyter lidelse og smerte hos andre mennesker. av og til får man lov til litt tysting ( altså snakke om hvordan man har det inni seg) det varer ca 2 min før det er plikter og oppgaver. Anonymous poster hash: 7268c...e43
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Jeg bor i Bærum, men hva mener du med hvit nabolag? Anonymous poster hash: 2a9ab...c09 tror hun mener etniske nordmenn... Andre kulturer er visstnok farlig serru... ifølge ts. Anonymous poster hash: f8ee9...bac
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Rykkinn er faktisk et veldig koselig sted, med alt i nærområdet! Kjøpesenter, skog og turstier, fotballbane, tennisbane og treningshall, svømmehall osv. Buss og ekspressbuss til Oslo som går vært kvarter, Sandvika med Strand i nærheten. Det er egentlig bare nedre del sv Rykkinn som ikke er så bra. Største delen sv rykkinn, og da øvre del er veldig koselige områder! Det er ikke for å være rasksistisk men i den nedre delen er majoriteten utlendinger og du merker veldig forskjell på kulturen deres... Skolen på Rykkinn ville jeg dog ikke gått på, men finnes både barneskole og ungdomsskole i nærheten som er mye bedre!! Nå finnes det mange andre fine områder i Bærum også så klart, men jeg syntes bare at Rykkinn har fått et ufortjent dårlig rykte! Anonymous poster hash: fb9a8...9db 3
Gjest Selfie Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Øst for Bekkestua er dyrest, i hvert fall. Jo dyrere det er, dess flere hvite og velstående hvis det er det du vil ha. Barnehagedekningen er dårligst på Eiksmarka og Fornebu.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Øst for Bekkestua er dyrest, i hvert fall. Jo dyrere det er, dess flere hvite og velstående hvis det er det du vil ha. Barnehagedekningen er dårligst på Eiksmarka og Fornebu. Takk for svar:) jeg har hørt mye fint om Eiksmarka, men synd med barnehagedekningen. Anonymous poster hash: cf6c3...eba
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Jeg har bodd flere år på Hosle (er innflytter) og er veldig fornøyd. Koselig området, kort vei til buss og bane og fine turområder. Vet dessverre ikke hvordan det er med bhg og skole da jeg har en nyfødt baby bare.. ikke satt meg helt inn i bhg greiene Anonymous poster hash: 3a92c...d3c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Alder på barn? Interesser? Skog eller shopping? Hus eller leilighet? Avhengig av buss/t-bane til byen? Anonymous poster hash: ba94e...241
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Alder på barn? Interesser? Skog eller shopping? Hus eller leilighet? Avhengig av buss/t-bane til byen? Anonymous poster hash: ba94e...241 Barnet er fortsatt i magen. Enebolig, ønsker nærhet til tbane/buss. Liker shopping, men mest i utlandet. Foretrekker i utkanten, men gangavstand til sentrum. I verste fall sykkelavstand. Anonymous poster hash: cf6c3...eba
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Barnet er fortsatt i magen. Enebolig, ønsker nærhet til tbane/buss. Liker shopping, men mest i utlandet. Foretrekker i utkanten, men gangavstand til sentrum. I verste fall sykkelavstand. Anonymous poster hash: cf6c3...eba Gangacstand til sentrum? Mener du Oslo sentrum? Anonymous poster hash: ba94e...241 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Gangacstand til sentrum? Mener du Oslo sentrum?Anonymous poster hash: ba94e...241 Det er helt korrekt! Jeg vil bo i Bærum, med gangavstand til Oslo sentrum. Bærum har vel "bydeler" eller sentrum med butikker, treningssenter eller kafèer. Anonymous poster hash: cf6c3...eba
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Det er helt korrekt! Jeg vil bo i Bærum, med gangavstand til Oslo sentrum. Bærum har vel "bydeler" eller sentrum med butikker, treningssenter eller kafèer. Anonymous poster hash: cf6c3...eba Sandvika er den eneste byen, og det eneste "sentrum" finner du her selvom de aller fleste bæringer vil tro du mener Oslo sentrum om du sier du skal til sentrum eller byen. Det finnes mange kjøpesentre. Butikker finnes overalt. Hvis du ikke vil bo helt oppå naboen bør du se etter bolig i nordre/nordvest Rykkinn, Skui, Vøyenenga, Stovi o.l. Sollihøgda er stedet hvor du har mest mellomrom mellom husene. Hvor nært buss brhøver du å bo? Anonymous poster hash: ba94e...241
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #15 Skrevet 15. oktober 2014 Sandvika er den eneste byen, og det eneste "sentrum" finner du her selvom de aller fleste bæringer vil tro du mener Oslo sentrum om du sier du skal til sentrum eller byen. Det finnes mange kjøpesentre. Butikker finnes overalt. Hvis du ikke vil bo helt oppå naboen bør du se etter bolig i nordre/nordvest Rykkinn, Skui, Vøyenenga, Stovi o.l. Sollihøgda er stedet hvor du har mest mellomrom mellom husene. Hvor nært buss brhøver du å bo?Anonymous poster hash: ba94e...241 Hei igjen, Vi vil helst bo gangavstand til tbane og trikk og det er jo bare ett sted i Bærum, hvor man kan ta trikk hele veien. Så nå har vi endelig kjøpt hus på Jar, og flytter på nyåret. Det er ikke så langt fra Oslo, og som fortsatt ligger landlig til. Vi gleder oss til å bo på Jar. Tvi tvi for gode naboer. Anonymous poster hash: cf6c3...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå