Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan finner jeg fettprosenten min - altså får en pekepinn på hvordan jeg er "satt sammen"?

Jeg veier så mye, men tror jeg har mye muskler også... hvordan finner jeg ut det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke få målt den der du trener? Svært mange treningssenter har apperater som måler fettprosenten. Bare husk at de kan være ganske unøyaktige.. Men hvis det er for å måle med jevne mellomrom som sammenligning funker det fint. Da bør man måle på samme tid på dagen hver gang, helst om morgenen før man har drukket veldig mye. Målingen bør uansett ikke tas rett etter man har trent.

Det mest nøyaktige er visstnok å måle med en spesiell tang forskjellige steder på kroppen, mulig at en personlig trener kan hjelpe deg med det. En sånn tang kan kjøpes for en billig penge, men tror det trengs litt øvelse før man klarer å gjøre det nøyaktig selv.

Skrevet

Fru Fomle - jeg vet ikke om det fins noe sånt tilbud der jeg trener - tror nesten ikke det... Det fins ikke vekt der engang, som jeg har sett (og det er helt sikkert med vilje)

Får se etter en sånn tang - og takk for en innføring i premissene rundt målinga :-)

Takk for konkret tips Punky! :wink:

Skrevet

Du kan også ringe hudpleie/velvære-salonger, de som driver med slankeopplegg bør også kunne måle fettprosenten.

Skrevet
Du kan også ringe hudpleie/velvære-salonger, de som driver med slankeopplegg bør også kunne måle fettprosenten.

Hm.. det er en sånn Bailine klinikk rundt hjørnet her... Kanskje jeg kan spørre om hun kan sjekke fettprosenten min uten at jeg melder meg på noe opplegg...?

Skrevet

Jeg har fått målt fettprosenten på et legesenter - der hadde de en maskin som scannet hele kroppen. Men det var ifm. en klinisk studie da - vet ikke om det er vanlig utsyr sånn ellers.

Ved feks. NIMI her i Oslo får man helt sikkert målt fettprosenten - men man betaler nok ganske dyrt.

Tror en fettklype kan være greit - selv om de kan være vinglete i målingene - du vil jo helt klart få en indikasjon - og du kan lettere måle selv jevnlig.

Skrevet

Tror en fettklype kan være greit - selv om de kan være vinglete i målingene - du vil jo helt klart få en indikasjon - og du kan lettere måle selv jevnlig.

Jepp - var ikke dyrt heller. Lurer på om det er noe som man kan få kjøpt på en sportsbutikk , helsekostbutikk??

Dumt med porto og oppkrav syns jeg...

Gjest GreenSky
Skrevet

Ikke det at jeg er feit eller noe sånt, men fettprosenten min har jeg ikke lyst til å vite. :P

Skrevet
Ikke det at jeg er feit eller noe sånt' date= men fettprosenten min har jeg ikke lyst til å vite. :P

Jeg synes det er kjempegreit og vite. Spesielt når jeg måler regelmessig og kan se virkninger av trening/kosthold på en helt annen måte enn det badevekta viser. Dessuten er jeg ganske kraftig bygget så fettprosenten er mye "hyggeligere" avlesning enn badevekta. :wink:

Skrevet

Det kan jeg sorestille meg at den ville være for meg også - jeg er grovt bygd og vil heller vite om jeg har mye fett på kroppen enn å bare gå etter vekt.

Skrevet
Jepp - var ikke dyrt heller. Lurer på om det er noe som man kan få kjøpt på en sportsbutikk , helsekostbutikk??

Dumt med porto og oppkrav syns jeg...

Går an å sjekke. ville også høre med helsestudio - gjerne de som er mer for 'byggere' , de måler seg jo hele tiden. Du kan jo sammenligne litt priser hvis de har det.

Skrevet

Du skulle fått tatt en kroppsanalyse, Suzy! :-)

Da måler de også beinbygning, så da får du det svart på hvitt! :sjarmor: Har selv fått tatt en sånn analyse da jeg gikk på Grete Roede kurs, men det er jo litt dyrt og ta et kurs bare for den analysen. :wink:

Skrevet
Du skulle fått tatt en kroppsanalyse, Suzy! :-)

Da måler de også beinbygning, så da får du det svart på hvitt! :sjarmor: Har selv fått tatt en sånn analyse da jeg gikk på Grete Roede kurs, men det er jo litt dyrt og ta et kurs bare for den analysen. :wink:

Ja det gidder jeg ikke, men det kunne vært nyttig... Skal stikke nesa innom den Bailineklinikken jeg og høre om jeg kan betale for en time f.eks og få målt fettprosent osv... :-)

Skrevet
Her er isåfall en online bf% måler.

Den var superlur!!

Skrevet

Jeg gikk bort på Bailine-klinikken rundt hjørnet fra jobben og la fram saken slik den var jeg - forklarte at jeg gjerne ville vite fettprosenten min osv, men at jeg ikke visste hvordan jeg skulle få gjort det så om jeg kunne bestille en time der hun kunne gjøre det for meg.

Null problem :wink:

Time på mandag til uka :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare et lite sprørsmål vedr. dette. Hva er egentlig normalverdiene for fettprosenten til kvinner?

Ifølge den kalkulatoren har jeg en ca. fettprosent på 22. Hvordan er det? Normalt?

Skrevet

22 er helt normalt. jeg tror det er mellom 20-30 på kvinner og litt lavere på gutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...