Bergenserjente20 Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Hei folkens! Da jeg var 16 flyttet jeg i kollektiv grunnet skole, og har bodd i noen forskjellige. Flyttet nettopp inn i en leilighet hos en ok jente. Leiligheten består av 2 soverom på 7kvm og 14 kvm. Bad, stue og kjøkken i ett. Totalt 60 kvm. Første gang jeg skulle på "visning" virket hun som en helt normal og oppegående 22 åring. Jeg sa at jeg liker å ha det ryddig rundt meg og syntes det er greit med vanskeligste osv. Dette sa hun var bra da hun kunne være litt slutrete på det. Hun sa også at hun NOEN ganger hadde broren sin hund hos seg, men ikke så ofte. (Han er vår nærmeste nabo.) Hun klagde også mye på den tidligere jenten som hadde bodd her fordi hun hadde besøk av søsteren sin hver helg, dusjet for lenge, sov for lenge osv. Tenkte ikke noe særlig på det . Har bodd her 2 måneder snart, og kjenner hele hun går meg på nervene. Jeg vasker alltid når jeg skal( støvsuger hver dag pga hunden er her omtrent hver dag), går ut med bosset osv. Har tatt det opp med hun flere ganger sa hun er enig at torsdag er vaskedag. For 2 dager siden mente hun vi burde ta en skikkelig vask fordi det var ekstra skittent, og det var så klart helt ok for meg, så vi bestemte oss for å vaske dagen etterpå. Jeg støvsugde, tørket støv og vasket hele stuen/kjøkkenet/skap/skuffer/kjøleskap/sofa/overflater siden jeg hadde fri den dagen. Hun hadde altså bare badet på 10 kvm å vaske. Hun vasket selve vasken og overflater før hun fant ut at hun måtte nå kveldsstudiene, så hun skulle ta resten når hun kom hjem. I dag er det onsdag og ingenting har skjedd siden. Hva var da vitsen med å vaske vasken? Anyway, hun rydder heller ALDRI opp etter seg hvis hun har venner på besøk, tar hvertfall evig lang tid før hun gjør så det blir til at jeg tar det før jeg legger meg.( hater å våkne opp til rot.) Største problemet er Jeg og eksen er blitt sammen igjen, vi har vært sammen siden vi var 14 så altså 6 år. Vi har veldig lyst å flytte samme men han er lærling siste året ute på landet å bor hjemme til han er ferdig. Han har altså fri i helgene og da sover han hos meg. Men i dag kom jeg på at hun klagde sånn over søsteren til den tidligere leieboeren alltid sov der i helgene, så hva tenker hun om typen min da?? Er ikke greit at vi er hos han da han har mange søsken og foreldrene ikke har stort hus. Jeg bor trossalt "alene" og det er greiest at vi er her. Jeg har det minste rommet, og vi er ofte på det sånn at hun også kan få alene kveld i stuen. En dag så hadde hun hatt guttebesøk av 2 forskjellige både onsdag og torsdag( hadde ikke noe i mot det) og min type kom fredagen. Jeg prøvde å si til henne at jeg og typen gjerne ville se en film som gikk på tv klokken 21.00 på lørdagen, dette var greit for hun. Lørdagen kommer og hvem tror du har med seg besøk ? De okkuperer sofaen med mat,snop og gossip girl i stedet. Jeg hadde vært på det lille rommet mitt i 6 timer i strekk onsdag og torsdag for at hun skulle ha alene tid med besøker sitt. Nå krever hun også at typen min skal betale litt husleie siden han er her hver helg( hun er vekke 2/4 helger i måneden). Jeg mener det er spesielt, da vi pleier å være på kino, bowling eller andre ting på dagen og kommer hjem senere på kvelden. Og da ser vi litt tv eller legger oss. Jeg skal jo føle meg hjemme, og skal jo være lov å ha noen overnattinger i uken uten at det er stress. Vi kjøper også vaskepulver/zalo/dopapir selv, og mat så klart. Alt er inkludert i husleien på 5000. (Hun betaler ingenting da lånet hennes er på 5000 i måneden og jeg betaler det for 7kvm) Hun lar også meg være alene med hunden til broren hennes i flere timer at hun bryr seg om jeg har avtaler å rekke osv. Hun gir heller aldri beskjed om når hun kommer hjem fra turer osv. Hun er jo så klart ikke pliktig til det, men syntes det er litt greit å gi beskjed til den man bor med om når man kan forvente meg hjemme, sånn at den andre kan planlegge sine dager etter det. Her blei det mye info altså, trengte en utblåsning. Kort oppsummering : er det ok med 2 overnattinger i uken når besøket ikke vasker klærne sine her og hjelper å vaske opp osv? Er det urimelig av meg å klage på st jeg betaler all leien selv for det minste rommet når jeg er den som har type? Er det ok at jeg kan kreve at hunden ikke er her så ofte som den er da det ikke står i kontrakten ? ( ingen av vennene mine vil komme på besøk pga hunden siden den røyter og lukter). Sånn..det er det jeg lurer på.. Alle vennene og familien min er enig med meg, men vil høre det fra noen som ser det fra et annet perspektiv Håper dere tar dere tiden til å lese og svare en stresset student:) SMIL!
Baktusen Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Er det hun som eier leiligheten? er det ok med 2 overnattinger i uken når besøket ikke vasker klærne sine her og hjelper å vaske opp osv? Da regner jeg med han er der Fredag - Søndag hver helg? Tja, Er helt ok. Synes det er litt mye besøk, i den forstand at han er der 3 kveldstider, og to dagtider, er nesten halve uka. Men det kommer helt ann på hva dere gjør det til. Er dere ute mye, og er på rommet, selvfølgelig. Det hadde jeg driti i - når det er "bare" snakk om 2-3 dager. Om dere sitter mye i stua, okkuperer, er kjæreste lovedovey, han tar lange dusjer osv - Ikke kult. Kommer også ann på hvor mye annet besøk du har, hvor mye besøk hun har. Men jeg hadde aldri tenkt at han skulle betale noe husleie, nei. Men hvis hun føler han okkuperer, eller nevner noe, kan han heller ikke ta igjen med å spandere på pizza på dere en kveld, eller spytte inn litt i strømregninga, klippe gress (?), ta å måke litt for snøen i vinter, eller noe i den duren.. Er det urimelig av meg å klage på st jeg betaler all leien selv for det minste rommet når jeg er den som har type? Ja. Det er kjedelig og kjipt dersom hun IKKE eier, og dere begge leier av en tredje person, som kun du betaler til. Da bor hun gratis. Eier hun, så er det rett og rimelig. hun står med risiko, og betaler andre utgifter enn lån. Du har i tillegg gått med på dette, og vært klar over dette når du flyttet inn. Dere flyttet ikke inn sammen, og du visste hvilken rom du fikk når du flyttet inn. At du har type er totalt urelevant. Er det ok at jeg kan kreve at hunden ikke er her så ofte som den er da det ikke står i kontrakten ? Det kommer ann på hvor ofte den er der. Men hadde ikke akseptert at den regelmessig var der, mens hun var borte timesvis om gangen. Om hun passer den i blant mens bror / eier er på ferie, ok. At den er på besøk noen timer i uka ok. Men det er ikke ok at den er igjen alene, mens hun går ut i flere timer, og det er noe som skjer regelmessig. 1
Bergenserjente20 Skrevet 25. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2014 Tusen takk for utfyllende svar! Altså når jeg og typen e sammen så syntes vi det er viktig at folk ikke føler at det er kleint rundt oss. Jeg e veeldig påpasselig med hva jeg gjør "offentlig" og ikke da eg bryr meg litt for mye om hvordan andre ser meg. En typisk uke er at jeg jobber fra 10-18.00 og kommer hjem, lager middag oh slapper av før kveldingen. Har aldri besøk i uken( det har forsåvidt hun). Hun pleier å ha middagsbesøk av venninner og kompiser minst 2 kvelder i ukedagen hvor de har stuen og kjøkkenet til 23-24.00 på kvelden. Når helgen kommer er ikke typen hos meg før 17.30 tiden fredag. Da pleier vi som oftest å lage middag og stikke på kino/biljard til 22.00 også turer vi hjem, legger oss eller ser litt tv før det. Lørdagen står vi ca opp 10, lager oss noe frokost og planlegger dagen. Blir til at han pusser tenner og steller seg, og jeg fikser håret, sminker meg osv. Etter Max 1 time stikke vi avgårde på alle mulige ting, fjelltur, bowling, møter venner osv. Pleier å være hjemme igjen i 18.00-19.00 tiden. Da lager vi en god middag, slapper av med film/tv også legger vi oss. Dagen etter pleier han å stille hjem o 13.00 tiden. Føler ikle dette er å be om mye da jeg ellers er rolig i ukedagene, rydder for oss begge osv. Angående husleien ser jeg at den er grei som den er. For 5000 er alt inkludert til og med strøm, så dette vil jo ikke typen min ha noe med egentlig. Hunden har vært her nå 2 uker i strekk. Hun er på jobb fra 7-16, da er den med meg 3 timer før je skal på jobb. Så er hun ofte på trening i 2 timer etter jobb og da er deb alene med meg. Jeg visste jo om det på forhånd, men av og til -uttrykket er ikke 1 og 2 uker i strekk for så noen dager pause også påan igjen. Broren er hjemme hver dag siden han er arbeidsledig men han har fremdeles ikke sin egen hund hos seg selv. Hadde vært greit hvis hunden var lært opp, men den bjeffer fra 8 om morningen, følger etter deg over alt og skal helst ligge oppå deg i sofaen. Jeg selv syntes ikke det er så kult å kjefte på en hund fordi den hopper å bjeffer hele tiden, ellers støvsugd hver dag fordi det ligger hår over alt. Deb ødelagte forsåvidt Noen dyre sko av meg som stod i ganger uten at hun brydde seg. Har nå sko på rommet mitt som er lite fra før. Burde jo ikke vært nødvendig..
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Flytt så raskt som mulig, dette kommer bare til å bli verre Anonymous poster hash: a1cd6...cf3 10
Bergenserjente20 Skrevet 25. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2014 Ja er stygt redd for det selv. Kjenner det går utover hvordan jeg jobber og trives i hverdagen og slik skal det jo ikke være.. Prøvd å nevne det for henne flere ganger om hva vi kunne forbedret både hun og jeg, men går liksom ingen vei blir bare snikksnakk. leiter etter leilighet/hybel hver dag men vanskelig å finne noe som er rimelig og "alene".
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Hei folkens! Da jeg var 16 flyttet jeg i kollektiv grunnet skole, og har bodd i noen forskjellige. Flyttet nettopp inn i en leilighet hos en ok jente. Leiligheten består av 2 soverom på 7kvm og 14 kvm. Bad, stue og kjøkken i ett. Totalt 60 kvm. Første gang jeg skulle på "visning" virket hun som en helt normal og oppegående 22 åring. Jeg sa at jeg liker å ha det ryddig rundt meg og syntes det er greit med vanskeligste osv. Dette sa hun var bra da hun kunne være litt slutrete på det. Hun sa også at hun NOEN ganger hadde broren sin hund hos seg, men ikke så ofte. (Han er vår nærmeste nabo.) Hun klagde også mye på den tidligere jenten som hadde bodd her fordi hun hadde besøk av søsteren sin hver helg, dusjet for lenge, sov for lenge osv. Tenkte ikke noe særlig på det . Har bodd her 2 måneder snart, og kjenner hele hun går meg på nervene. Jeg vasker alltid når jeg skal( støvsuger hver dag pga hunden er her omtrent hver dag), går ut med bosset osv. Har tatt det opp med hun flere ganger sa hun er enig at torsdag er vaskedag. For 2 dager siden mente hun vi burde ta en skikkelig vask fordi det var ekstra skittent, og det var så klart helt ok for meg, så vi bestemte oss for å vaske dagen etterpå. Jeg støvsugde, tørket støv og vasket hele stuen/kjøkkenet/skap/skuffer/kjøleskap/sofa/overflater siden jeg hadde fri den dagen. Hun hadde altså bare badet på 10 kvm å vaske. Hun vasket selve vasken og overflater før hun fant ut at hun måtte nå kveldsstudiene, så hun skulle ta resten når hun kom hjem. I dag er det onsdag og ingenting har skjedd siden. Hva var da vitsen med å vaske vasken? Anyway, hun rydder heller ALDRI opp etter seg hvis hun har venner på besøk, tar hvertfall evig lang tid før hun gjør så det blir til at jeg tar det før jeg legger meg.( hater å våkne opp til rot.) Største problemet er Jeg og eksen er blitt sammen igjen, vi har vært sammen siden vi var 14 så altså 6 år. Vi har veldig lyst å flytte samme men han er lærling siste året ute på landet å bor hjemme til han er ferdig. Han har altså fri i helgene og da sover han hos meg. Men i dag kom jeg på at hun klagde sånn over søsteren til den tidligere leieboeren alltid sov der i helgene, så hva tenker hun om typen min da?? Er ikke greit at vi er hos han da han har mange søsken og foreldrene ikke har stort hus. Jeg bor trossalt "alene" og det er greiest at vi er her. Jeg har det minste rommet, og vi er ofte på det sånn at hun også kan få alene kveld i stuen. En dag så hadde hun hatt guttebesøk av 2 forskjellige både onsdag og torsdag( hadde ikke noe i mot det) og min type kom fredagen. Jeg prøvde å si til henne at jeg og typen gjerne ville se en film som gikk på tv klokken 21.00 på lørdagen, dette var greit for hun. Lørdagen kommer og hvem tror du har med seg besøk ? De okkuperer sofaen med mat,snop og gossip girl i stedet. Jeg hadde vært på det lille rommet mitt i 6 timer i strekk onsdag og torsdag for at hun skulle ha alene tid med besøker sitt. Nå krever hun også at typen min skal betale litt husleie siden han er her hver helg( hun er vekke 2/4 helger i måneden). Jeg mener det er spesielt, da vi pleier å være på kino, bowling eller andre ting på dagen og kommer hjem senere på kvelden. Og da ser vi litt tv eller legger oss. Jeg skal jo føle meg hjemme, og skal jo være lov å ha noen overnattinger i uken uten at det er stress. Vi kjøper også vaskepulver/zalo/dopapir selv, og mat så klart. Alt er inkludert i husleien på 5000. (Hun betaler ingenting da lånet hennes er på 5000 i måneden og jeg betaler det for 7kvm) Hun lar også meg være alene med hunden til broren hennes i flere timer at hun bryr seg om jeg har avtaler å rekke osv. Hun gir heller aldri beskjed om når hun kommer hjem fra turer osv. Hun er jo så klart ikke pliktig til det, men syntes det er litt greit å gi beskjed til den man bor med om når man kan forvente meg hjemme, sånn at den andre kan planlegge sine dager etter det. Her blei det mye info altså, trengte en utblåsning. Kort oppsummering : er det ok med 2 overnattinger i uken når besøket ikke vasker klærne sine her og hjelper å vaske opp osv? Er det urimelig av meg å klage på st jeg betaler all leien selv for det minste rommet når jeg er den som har type? Er det ok at jeg kan kreve at hunden ikke er her så ofte som den er da det ikke står i kontrakten ? ( ingen av vennene mine vil komme på besøk pga hunden siden den røyter og lukter). Sånn..det er det jeg lurer på.. Alle vennene og familien min er enig med meg, men vil høre det fra noen som ser det fra et annet perspektiv Håper dere tar dere tiden til å lese og svare en stresset student:) SMIL! Ikke skyt meg nå, men du har tatt det opp med henne, ikke hun. - er det ok med 2 overnattinger i uken når besøket ikke vasker klærne sine her og hjelper å vaske opp osv? Den ekstra oppvasken tar i så fall du deg av, siden du bor der. Om de som besøker deg jevnlig ikke tsr høyde for klesvask, så er det deres problem, ikke ditt. - Mindre rom og kjæreste innebærer ikke nødvendigvis mindre leie, nei. Anonymous poster hash: 739dd...310
Gjest Geit Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Men leier dere begge, eller eier hun leiligheten? Om hun leier og dermed er "likeverdig" med deg, så oppfører hun seg jo helt hinsides. Om hun eier, så kan jeg forstå henne litt bedre, men jeg hadde likevel ikke giddet å bo sammen med henne. Herregud, jeg kjenner jeg blir irritert bare av å lese om hunden. Altså, hun kan da uansett ikke forvente at du bruker fritiden din på å passe den hunden? Det virker ellers, ut fra det du skriver, som om hun gjerne vil ha en å dele leilighet med, men at alle normer og regler for oppførsel og bruk av fellesareal, bare skal være på hennes premisser, og at hun mener du skal ha et sett med normer for oppførsel å forholde deg til, mens hun skal ha et helt annet. Ja, det kan være irriterende hvis noen omtrent har kjæresten boende hos seg når man deler leilighet, men når det er slik som du beskriver og man selv har besøk ofte (inkludert av en hund som ødelegger sakene dine uten at man bryr seg) så synes jeg man bør vise mer velvilje, altså. Det er dessuten respektløst av henne med sånt som å først si ja til at dere kan se film, for så å okkupere stuen selv på det tidspunktet. Hvis dette er et eksempel på hvordan hun oppfører seg snarere enn en sjelden forglemmelse, så er det jo tydelig at hun er respektløs. Jeg ville flyttet. Et sånt menneske hadde jeg ikke taklet å ha så tett innpå meg. Jeg har en følelse av at denne dama kommer til å være vanskelig å bo med, uavhengig av hva som er "formelt" ok i det dere er uenige om. 7
Bergenserjente20 Skrevet 25. september 2014 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2014 (endret) Det er akkurat slik jeg beskriver, om ikke verre. Jeg kan godt ja mindre besøk hvis hun hadde sagt i fra til meg om det, men det har hun ikke. Hun gir meg bare en dårlig følelse når jeg nevner at typen skal overnatte eller når jeg får Helge besøk generelt, pga den tidligere leieboeren. Kan dog sies at hu har hatt 3 leieboere på 1 år. Lurer på hvorfor ? Uansett, jeg er meget konfliktsky av meg, men når jeg føler jeg blir behandlet urettferdig så kjenner jeg det går utover humøret mitt. Og jeg syntes det er feil at venner av meg ikke føler seg velkommen, da jeg alltid vil at gjestene skal ha det bra. Hun leier av broren sin som har kjøpt. Vanskelig å forklare, men jeg betaler husleie til broren hennes siden han har lånet på den. Hun betaler ingenting, selvom hun tjener 500.000+ i året og jeg er student, syntes vi kunne delt på det. Endret 25. september 2014 av Bergenserjente20
Bergenserjente20 Skrevet 25. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2014 (endret) Eks. Nå: klokken e 04.20 og jeg aner ikke hvor hun er. Hun har en tendens til ikke å ta med nøkkel, så jeg har ringt og sendt melding å spurt om jeg skal låse.. Ingen svar. Tør ikke å legge meg når jeg vet det ikke er låst, men tør ikke å låse for å så finne en nedkjølt jente på trappen i morgen tidlig (idag). Hun har liksom ingen regler for seg selv men jeg har tydeligvis mange uskrevne som bare dukker opp i hytt og gevær som det passer hun .. Endret 25. september 2014 av Bergenserjente20
Red-Ruby Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Har ikke så mye å tilføye bortsett fra at med engang du begynte å fortelle hva som plaget henne med den forrige jenta. Hva bryr det henne hvor lenge hun sover liksom? Hvem hun har besøk av og hvor lenge hun dusjer? sorry,men i verden skal det ganske mye til for at dusjing,sovning og besøk i hybel skal være årsak til dårlig stemning. Ser for eg at hun må dusje i 2 timer,ha besøk hver dag og eh,har null kommentar på sovning,fordi jeg rett og slett ikke hadde brydd meg. Vi deler jo ikke samme soverom? Det skal være en fin balanse med dette å vise hensyn og det å ha litt frie rammer. Innser at hybelen er liten og at det ofte skaper kjip stemning, men dette er ditt "hjem" akkurat nå og du bor ikke der akkurat gratis. Må folk være så lett å irritere?
Gjest Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Lurer på om broren hennes vet at du betaler hele husleien? Det eneste som fungerer her er å flytte! Hun er såpass urimelig at det ikke er noe poeng å prøve å korrigere det. Men drit i å sitte og vente på henne. Hun får ta ansvar for seg selv. Ikke din jobb!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Levner hun hunden alene 7-16??? (Nei, det telles ikke at du er med den til kl 10, for det er ikke ditt ansvar å passe den, og du går antakelig ikke tur med den i denne tiden.) Stakkars bikkje. Anonymous poster hash: 45158...6ff 1
Bergenserjente20 Skrevet 25. september 2014 Forfatter #13 Skrevet 25. september 2014 Har ikke så mye å tilføye bortsett fra at med engang du begynte å fortelle hva som plaget henne med den forrige jenta. Hva bryr det henne hvor lenge hun sover liksom? Hvem hun har besøk av og hvor lenge hun dusjer? sorry,men i verden skal det ganske mye til for at dusjing,sovning og besøk i hybel skal være årsak til dårlig stemning. Ser for eg at hun må dusje i 2 timer,ha besøk hver dag og eh,har null kommentar på sovning,fordi jeg rett og slett ikke hadde brydd meg. Vi deler jo ikke samme soverom? Det skal være en fin balanse med dette å vise hensyn og det å ha litt frie rammer. Innser at hybelen er liten og at det ofte skaper kjip stemning, men dette er ditt "hjem" akkurat nå og du bor ikke der akkurat gratis. Må folk være så lett å irritere? Ja har forundret meg en stund det der. For når jeg har fri elsker jeg å sove lenge, og jeg bryr meg fint litenom hun ligger i sengen til 7 eller 12. Er jo ikke mitt problem.. Og syntes det er trist at hun hakker så mye på den TIDLIGERE leieboeren, Gud vet hva hun sier om meg...
Bergenserjente20 Skrevet 25. september 2014 Forfatter #14 Skrevet 25. september 2014 Lurer på om broren hennes vet at du betaler hele husleien? Det eneste som fungerer her er å flytte! Hun er såpass urimelig at det ikke er noe poeng å prøve å korrigere det. Men drit i å sitte og vente på henne. Hun får ta ansvar for seg selv. Ikke din jobb! Ja, han er fult klar over det, da jeg har spurt han om hvorfor det er slik.. Han hadde ikke noe bra svar utenom "det er søsteren min, klart skal ikke hun betale". Gir opp. Så fort jeg har funnet noe for meg selv så stikker jeg :-)
Bergenserjente20 Skrevet 25. september 2014 Forfatter #15 Skrevet 25. september 2014 Levner hun hunden alene 7-16??? (Nei, det telles ikke at du er med den til kl 10, for det er ikke ditt ansvar å passe den, og du går antakelig ikke tur med den i denne tiden.) Stakkars bikkje.Anonymous poster hash: 45158...6ff Ja, hun lar den også være alene på ettermiddagene hvis hun skal være med venner osv. Er trist, for hunden har det ikke bra- sånn i grunn.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 Flytt og gi fanden i den der skitkjerringa. 1
umwar Skrevet 25. september 2014 #17 Skrevet 25. september 2014 De gangene jeg har bodd i kollektiv, har hvem jeg har på rommet mitt vært min sak og ikke deres. Oppholder vi oss i fellesarealet er det en annen sak, men på mitt rom gjør jeg som jeg vil. To personer på et lite rom = mer varme = mindre strøm, så den er grei. Dersom han dusjer hos dere hver helg, samt dere lager mye mat kan jeg se det er litt irriterende. Uansett, jeg hadde flyttet ut da hun høres ut som en fæl roomie! 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #18 Skrevet 25. september 2014 Du har ikke svart på om det er hun som eier leiligheten? Jeg bor med en som eier leiligheten og har mange av de samme problemstillingene. Selv om det er forståelig at hun synes hun har mer "eierrett" på stedet, så betaler du faktisk leie og skal ha halve retten på fellesrommet like mye som henne. Men det å bo med noen som eier stedet vil alltid skape en asymmetri og gi vanskeligheter. Min roomie har folk over veldig, veldig ofte - typen har t.o.m. bodd her mange dager i strekk og jeg er tvunget til å holde meg på mitt lille rom. Hun har helt andre krav til hvor rent jeg holder det i forhold til henne selv. Jeg ser etter et nytt sted men er vanskelig å finne noe. Tingene du nevner er typiske kollektiv-problemstillinger uansett. Man må gi og få romslighet når man bor med fremmede. Det er alltid irritasjoner og helt umulig å se det fra den andres ståsted. Det å telle på timene med gjester eller andel renhold blir helt umulig. Her jeg bor finner jeg meg bare i det midlertidig. Jeg handler inn flere fellesting til leiligheten enn henne, men hun er også mer bortreist. Jeg inviterer ikke folk hit heller og holder meg på rommet når hun har gjester. Skal finne en ny leilighet så jeg synes det er like greit å ikke skape bråk mens jeg er her. Anonymous poster hash: 1861f...521
Gjest Sala21 Skrevet 25. september 2014 #19 Skrevet 25. september 2014 Ja, han er fult klar over det, da jeg har spurt han om hvorfor det er slik.. Han hadde ikke noe bra svar utenom "det er søsteren min, klart skal ikke hun betale". Gir opp. Så fort jeg har funnet noe for meg selv så stikker jeg :-) Helt fjottete, da burde han i alle fall gitt deg leien for bare ditt rom og din strøm, ikke begge rommene og all strømmen... 5000 er jo ikke såå mye, men det blir en irritasjon når du vet at hun ikke betaler og du betaler for alt. Selv om jeg hadde bodd i broren min sin leilighet så hadde jeg da betalt ham, Jeg er da voksen! Stakkars deg, let etter noe nytt, eventuelt sammen med kjæresten som dere har mulighet for det..
hopsydaisy Skrevet 25. september 2014 #20 Skrevet 25. september 2014 For en heslig jente.. både hun og broren, egentlig. Ta nå ansvar for din egen hund, mann, eller selg den. Og selv om det er søsteren burde ikke det være et argument for IKKE å betale husleien. Herregud, for en gjeng! Hadde flytta på dagen. Om foreldrene dine bor i nærheten, så flytt til dem til du finner noe nytt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå