pluttipott Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Jeg har 3 børster fra Bareminerals og én svær fra Make up store, har hatt disse i flere år men de har ligget ubrukt en god stund nå. Mulig jeg ikke var flink til å stelle med de da jeg brukte de, men nå er de veldig "stikkete" i hårene og ubehagelige/ikke gode å sminke seg med. Har prøvd med balsam, men det funker ikke, de er like kvasse i kosten. Er det noe jeg kan gjøre for å "myke de opp" igjen? De var jo utrolig myke og gode i utgangspunktet, og de koster jo endel, kjedelig å måtte kaste de
Gjest incognita Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Du kan prøve å kure de med en god fuktkur..
pluttipott Skrevet 25. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2014 Du kan prøve å kure de med en god fuktkur.. Hvor lenge? Over natten? Uten å fukte de i vann først?
Gjest incognita Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Vask med shampo først for å åpne skjell-lagene, tørk lett av og bruk en god hårkur (fuktkur) som anvist (5-10 min som regel). Verdt et forsøk iallefall... 1
pluttipott Skrevet 25. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2014 Vask med shampo først for å åpne skjell-lagene, tørk lett av og bruk en god hårkur (fuktkur) som anvist (5-10 min som regel). Verdt et forsøk iallefall... Får prøve på det, takk
pluttipott Skrevet 25. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2014 Flere tips mottas med stor takk!
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 (endret) Du kan jo prøve dette: Rens kostene med en mild, skummende ansiktsrens eller spesialrens for makeup-koster. Skyll godt og klem deretter forsiktig ut vannet samtidig som du prøver å massere busten mykere med fingrene. Gjenta prosessen til du har fått ut alle eventuelle sminkerester etc. Fordel så en hår-conditioner av god kvalitet i bustehårene og la den virke i 5-10 minutter. Skyll børsten, klem og masser ut vannet og rist den deretter for å fjerne enda mer fuktighet. Luft-tørkes (tørk aldri med hårføner!!!) horisontalt på tørkepapir, eller tre en gummistrikk rundt kosteskaftet og heng opp til tørk med busten ned. (Da siger ikke fuktigheten ned og ødelegger limet som børstehårene er festet med.) Lykke til! Endret 27. september 2014 av Bea »-(¯`v´¯)-»
Gjest BabyBlue Skrevet 27. september 2014 #9 Skrevet 27. september 2014 Mange koster er stikkende fordi de er produsert sånn. Koster i naturlig bust som ikke koster all verden har ofte ikke særlig god kvalitet på hårene, i tillegg er de maskinkuttet noe som gjør at hårene er harde mot huden. Bruker selv mye fra hakuhodo som er håndformet, og får ikke busten kuttet for å skape formen. De er mykere enn de syntetiske kostene mine. Men de er noe kostbare da... Om du ikke vil bruke all verden av penger på nye kan jeg sterkt anbefale koster fra real techniques, som er i et mykt, syntetisk materiale. Ikke røyter de heller og tåler hard vasking. Kan kjøpes i kitt og egne børster på iherb.com til en billig penge Om du vil behandle de fint kan du kombinere en naturlig såpe fra dr bronner (eller en børsterens fra divenchi eller hva den nå heter) kombinert med en antibakteriell og veldig rensende som heter daiso sponge detergent. Men naturlige børster bør ikle vaskes med alkoholbaserte for ofte, er egentlig ikke anbefalt i lengden i det hele tatt.
pluttipott Skrevet 28. september 2014 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2014 Mange koster er stikkende fordi de er produsert sånn. Koster i naturlig bust som ikke koster all verden har ofte ikke særlig god kvalitet på hårene, i tillegg er de maskinkuttet noe som gjør at hårene er harde mot huden. Bruker selv mye fra hakuhodo som er håndformet, og får ikke busten kuttet for å skape formen. De er mykere enn de syntetiske kostene mine. Men de er noe kostbare da... Om du ikke vil bruke all verden av penger på nye kan jeg sterkt anbefale koster fra real techniques, som er i et mykt, syntetisk materiale. Ikke røyter de heller og tåler hard vasking. Kan kjøpes i kitt og egne børster på iherb.com til en billig penge Om du vil behandle de fint kan du kombinere en naturlig såpe fra dr bronner (eller en børsterens fra divenchi eller hva den nå heter) kombinert med en antibakteriell og veldig rensende som heter daiso sponge detergent. Men naturlige børster bør ikle vaskes med alkoholbaserte for ofte, er egentlig ikke anbefalt i lengden i det hele tatt. Tusen takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå