Gjest tuppesjura Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Nå er det nok utskeielser og søtsaker på kveldene! Jeg er uforbedrelig, og når jeg først har smakt, så er jeg akkurat som en alkoholiker, jeg greier ikke stoppe! Jeg som var så flink hele våren. For å ikke ødelegge det jeg har jobbet med, så skal lager jeg meg nå en tråd med oppdatering på trening og matfronten. Spesielt sistnevnte. Må ha noen å "stå til rette" for. Fra mandag av blir det kaloritelling igjen, for jeg innser at det er det eneste som fungerer. Med en gang jeg slutter med det, så sklir det ut, selv om jeg har god peiling på hva og hvor mye jeg kan spise. Jeg skal ikke kjøre en helt stram linje, for da vet jeg at jeg kommer til å sprekke, må kunne unne meg litt i helgene, men da mener jeg litt, og ikke i overflod. Jeg skal forsøke å oppdatere her hver kveld, så får jeg se om vekta fortsetter nedover. Målet er 60kg. Veier i dag ca 64.
Snikk Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Hvorfor vente helt til mandag? Lykke til, er i en liknende situasjon selv!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Anonymous poster hash: af259...cc4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Siden du lager denne tråden onsdag kveld så har du antakeligvis unnet deg noe i uka alt? Da foreslår jeg at du ikke "unner" deg noe i helga og begynner den nye hverdagen i dag. Anonymous poster hash: 8e270...d91
Gjest tuppesjura Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Hvorfor vente helt til mandag? Lykke til, er i en liknende situasjon selv! Det har du jammen meg rett i! 1
Gjest tuppesjura Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Dag 1 gjennomført! Klarte meg gjennom dagen, og når kvelden kom fikk jeg som vanlig lyst på noe godt. Satte frem vannmelon. Måtte senere ta en liten skål med blåbær, druer, havregryn, vaniljeyoghurt, 1 rute mørk sjokolade og kanel. Endte på rundt 1600 kcal, og synes det er greit. Har ikke trent i dag da...
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Dag 1 gjennomført! Klarte meg gjennom dagen, og når kvelden kom fikk jeg som vanlig lyst på noe godt. Satte frem vannmelon. Måtte senere ta en liten skål med blåbær, druer, havregryn, vaniljeyoghurt, 1 rute mørk sjokolade og kanel. Endte på rundt 1600 kcal, og synes det er greit. Har ikke trent i dag da... Bra :D husk at alt sitter i hodet, du klarer det hvis du bestemmer deg for det. Viljestyrke og selvkontroll er stikkord. Anonymous poster hash: 0e770...280
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 På generelt grunnlag, ikke myntet på TS: Begynner på mandag er felle nr 1 når det gjelder livstilsendringer. Innen mandag har du mistet motivasjonen eller det dukker opp et eller annet som gjør at du ikke klarer å starte på mandag og plutselig ble det utsatt 1 uke, og plutselig 1 uke til, og deretter 1 uke til.... Begynn nå med en gang mens du er motivert (slik TS faktisk gjorde). Anonymous poster hash: 3aba7...29b 1
Gjest tuppesjura Skrevet 30. september 2014 #9 Skrevet 30. september 2014 Går ganske bra dette her nå. Spiste en del godterier fredag og lørdag, men søndag klarte jeg å holde meg på matta! Spiste en eneste lite dumle på kvelden, og er fornøyd med det! I går og i dag har jeg greid meg fint! Hadde til og med karameller på jobb i dag, men jeg klarte å stå imot! For meg er godterier som alkohol for en alkoholiker. Tar jeg først en bit, så er det gjort! Best å holde seg unna!
Pringle Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Går ganske bra dette her nå. Spiste en del godterier fredag og lørdag, men søndag klarte jeg å holde meg på matta! Spiste en eneste lite dumle på kvelden, og er fornøyd med det! I går og i dag har jeg greid meg fint! Hadde til og med karameller på jobb i dag, men jeg klarte å stå imot! For meg er godterier som alkohol for en alkoholiker. Tar jeg først en bit, så er det gjort! Best å holde seg unna! Jeg slet med avhengighet av godterier; jeg har tendensen hele tiden, men holder den "i sjakk" ved å spise regelmessig, sunt og variert, og nok, og litt godterier av og til. Det hjalp meg også, tror jeg, å holde meg helt borte fra godis, pizza, pølser, kaker osv i et par måneder. Det fikk smaksløkene mine til å komme seg og jeg brøt vanen med å alltid ha noe å spise på. Jeg blåser i om sukkeravhengighet "teknisk sett ikke eksisterer"; mange nok kriterier for avhengighet er oppfylt, og jeg har støtt på mer enn nok personer som rapporterer om store problemer, og at det hjelper å behandle problemet som en hvilken som helst annen avhengighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå