Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha opplevd altfor mye jævelskap i livet begynner jeg å stusse på om karma virkelig eksisterer? Jeg har personlig bare erfart at de som minst fortjener noe godt i livet, er akkurat de som oppnår lykke og glede.

Så derfor spør jeg dere: eksisterer virkelig karma? Eller er det jungelens regler: "spis eller bli spist"

Anonymous poster hash: aa814...4ae
Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg tror ikke på karma.

Livet er urettferdig, og slik er det bare. Noen får langt flere tunge utfordringer enn andre, noen kan oppføre seg som en dritt uten å måtte unngjelde for det, og andre igjen har det enkelt og greit.

Skrevet

Tror det er en god blanding og det at du må lære litt i livet.

Jeg har hatt 3 fantastiske år... Virkelig fantastiske! Dødsfall etter dødsfall, og bare faenskapen. Etterhvert blir du litt nummen og takler ting bedre og bedre...!

Når jeg fikk beskjed om at jeg kanskje hadde en svulst i hodet for 2 mnd siden begynte jeg bare å le, for 3 år siden hadde jeg nok ikke stått opp på noen uker.

Du får ikke mer motstand enn det du kan klare er mitt nye motto.. :fnise:

Anonymous poster hash: 7400e...587
  • Liker 3
Skrevet

Nei, for jeg nekter å tro at alle som blir drept på grunn av f.eks terror har vært så jævlige mennesker at de fortjener å dø.

Anonymous poster hash: 9fe4c...98b
Gjest brutal_mann
Skrevet

Etter å ha opplevd altfor mye jævelskap i livet begynner jeg å stusse på om karma virkelig eksisterer? Jeg har personlig bare erfart at de som minst fortjener noe godt i livet, er akkurat de som oppnår lykke og glede.

Så derfor spør jeg dere: eksisterer virkelig karma? Eller er det jungelens regler: "spis eller bli spist"

Verden er bare et jævlig urettferdig sted. Alt DU kan gjøre er å sørge for at de som er rundt deg har det så godt som mulig.

• Liker 1
Skrevet

Tror det er en god blanding og det at du må lære litt i livet.

Jeg har hatt 3 fantastiske år... Virkelig fantastiske! Dødsfall etter dødsfall, og bare faenskapen. Etterhvert blir du litt nummen og takler ting bedre og bedre...!

Når jeg fikk beskjed om at jeg kanskje hadde en svulst i hodet for 2 mnd siden begynte jeg bare å le, for 3 år siden hadde jeg nok ikke stått opp på noen uker.

Du får ikke mer motstand enn det du kan klare er mitt nye motto.. :fnise:

Trist å høre! Håper det går bra med deg nå.

Du har nok rett i det du skriver.

Skrevet

Trist å høre! Håper det går bra med deg nå.

Du har nok rett i det du skriver.

Får se, helsevesnet er så immari kjappe. Jeg har den daglige migrenen og jeg har tross alt fått time igjen i desember. Begynte uttredningen allerede i februar i år.

Jeg velger heller å se lyst på livet, jeg har hatt en fin barndom og jeg kun er halvveis i 20 årene.

Oddsen bør være bedre enn om jeg hadde vært 80. Jeg er hverken stygg eller alene og jeg burer meg ikke inne eller har sluttet å kjempe for jobben eller studiene.

Jeg er faktisk ikke bekymret i det heletatt lenger. Ofte jeg føler at det jeg har er blåbær i forhold til det mange andre sliter med. Takk gud for overlevelsesinnstinkter! :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler jeg har blitt et bedre menneske de siste årene. Er snillere, bryr meg om folk, unner andre lykke uten å være misunnelig osv. Har det bedre med meg selv da. Men det virket som alt annet i livet går til helvete. Sykdom, økonomi osv.

Før var jeg mye mer bitch. Snakket dritt om folk, brydde meg ikke osv.

Da gikk ting mye bedre ellers.

Uansett har jeg en indre ro nå som jeg ikke vil bytte bort.

Tviler på karma, men liker å tro på den uansett.

Anonymous poster hash: 0938f...c9e

Skrevet

Det eksisterer.

Anonymous poster hash: 7b996...57d
Skrevet

Jeg tror på karma..

Vet om flere som feks har vært utro og fått opplevd det samme mot dem igjen bare enda verre tilbake igjen. Noen og de har også vært svikefulle og brutale mot andre og kommet unna med det. Men så går det noen år og de gjør noe ulovlig og havner i fengsel.

Anonymous poster hash: 9321a...072

Skrevet

Får se, helsevesnet er så immari kjappe. Jeg har den daglige migrenen og jeg har tross alt fått time igjen i desember. Begynte uttredningen allerede i februar i år.

Jeg velger heller å se lyst på livet, jeg har hatt en fin barndom og jeg kun er halvveis i 20 årene.

Oddsen bør være bedre enn om jeg hadde vært 80. Jeg er hverken stygg eller alene og jeg burer meg ikke inne eller har sluttet å kjempe for jobben eller studiene.

Jeg er faktisk ikke bekymret i det heletatt lenger. Ofte jeg føler at det jeg har er blåbær i forhold til det mange andre sliter med. Takk gud for overlevelsesinnstinkter! :fnise:

Håper du blir frisk igjen! Lykke til!

Skrevet

Jeg føler jeg har blitt et bedre menneske de siste årene. Er snillere, bryr meg om folk, unner andre lykke uten å være misunnelig osv. Har det bedre med meg selv da. Men det virket som alt annet i livet går til helvete. Sykdom, økonomi osv.

Før var jeg mye mer bitch. Snakket dritt om folk, brydde meg ikke osv.

Da gikk ting mye bedre ellers.

Uansett har jeg en indre ro nå som jeg ikke vil bytte bort.

Tviler på karma, men liker å tro på den uansett.

Anonymous poster hash: 0938f...c9e

jeg tviler veldig strekt på karma. Det bare irriterer meg at så mange gjør så mye ondt og at de slipper unna med det med null konsekvens :)

Skrevet

I enkelte tilfeller skulle jeg gjerne sett at karma eksisterte, men jeg tror ikke på det.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk aksepterer konseptet av karma, når de ikke er buddhister/annet religiøst.
Karma begrepet finner man nok ikke i kristendommen heller og jeg nekter at alle de som bor i Norge og tror på karma er buddhister....

Så siden jeg ikke er religiøs har jeg null tro på at en magisk kraft går rundt og ordner opp sånn at folk får som fortjent, det må man fikse selv..
Er litt ulykkesfugl som deg jeg ts, og jeg tenker heller at jeg skal prøve hardere og se lengre fremover enn å håpe at siden alt gikk til helvete nå så kommer karmaguden og fyller opp mine drømmer om 2 år.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det skulle eksistert måtte det evt. være i et liv etter døden, ikke faen om det eksisterer her på jorden hvertfall.

Anonymous poster hash: 37655...606
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk aksepterer konseptet av karma, når de ikke er buddhister/annet religiøst.

Karma begrepet finner man nok ikke i kristendommen heller og jeg nekter at alle de som bor i Norge og tror på karma er buddhister....

Så siden jeg ikke er religiøs har jeg null tro på at en magisk kraft går rundt og ordner opp sånn at folk får som fortjent, det må man fikse selv..

Er litt ulykkesfugl som deg jeg ts, og jeg tenker heller at jeg skal prøve hardere og se lengre fremover enn å håpe at siden alt gikk til helvete nå så kommer karmaguden og fyller opp mine drømmer om 2 år.

Så du mener man MÅ tilhøre en religion for å tro på noe uforklarlig? Hørtes litt rart ut...

Gjest Blomsterert
Skrevet

Karma blir brukt istedenfor uttrykket : En høster som man sår.

Skrevet

Jeg tror oppriktig folk bare har funnet opp "karma" som en trøst i et vondt og urettferdig liv. At man gjerne vil tro folk får sin hevn hvis de har gjort en urett, og derfor finner en trøst i dette. Akkurat som jeg tror religioner og himmelen osv er diktet opp for at mennesker skal få tilfredsstilt sitt behov for å få svar. Samt ha en trygghet i å tro at man kommer til himmelen når man dør, og at der er alt godt. Hvis livet er tungt og vanskelig er det alltid en trøst i Gud.

I min verden er sannheten dog; verden er urettferdig. Det er ingen "mening" i noe, men en trøst å tro at "skjebnen" har noe bedre i vente for oss. Sannheten er at ved tankekontroll, disiplin og hardt arbeid kan man nå langt. De færreste vil tro de har kommet langt i livet ved å jobbe selv. De takker Gud, karma, skjebnen osv. Tror ingenting er "meant to be", men ofte skjer ting fordi man ubevisst søker det og jobber for det.

Tror ikke på mirakler, religioner, det overtroiske osv osv. Når vi dør, så dør vi. Visste dere at mennesker hallusinerer minst en gang i løpet av sitt liv? Men de fleste er ubevisste i akten. Så alt vi beskriver av overtro, av å se Gud og jesus osv osv, mest sannsynlig bare er hjernen som tuller med oss. Litt off topic, beklager.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke på karma. Hvis den fantes, burde den ikke vært konsekvent? Og det er den jo absolutt ikke. Jeg tror det er noe mennesket har funnet opp fordi det skjer noen ganger at folk får som de fortjener, både på godt og vondt. Men jeg tror det bare er tilfeldig. Se på Jimmy Savile-saken, for eksempel. Han ble jo ikke oppdaget før etter sin død.

Skrevet

Jeg tror ikke karma eksisterer på den måten at man får som fortjent på bakrunn av sitt tidligere liv. Men jeg tror at man ofte får som fortjent om man oppfører seg dårlig i det livet man lever nå. Den dårlige oppførselen vil innhente deg på et eller annet tidspunkt, og da får du som fortjent.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...