Gå til innhold

Kreative prosjekter for ettåringer i barnehagen, forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber med småbarn som har spennende forslag til hva man kan gjøre av aktiviteter med de minste?

Litt mer utfyllende enn maling, play-doh osv.. Hva slags materialer kan man arbeide med? Og hvordan jobbe med det videre som prosjekt?

Elsker å jobbe med ettåringene, men merker at jeg sliter litt med å komme opp med idéer rundt kreativ og estetisk utfoldelse...

Anonymous poster hash: 8da55...0d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har tovet ull sammen med ettåringer. Siden vanlig grønnsåpe er litt hard mot hendene til slike småtasser, anbefaler jeg å kjøpe en olivensåpe fra apoteket som du kan raspe såpespon av, i steden for grønnsåpen.

Du gir dem hver sin ulldott med en eller to selvvalgte farger og lar dem klappe og herje med den i en liten balje/ boks med såpevann i bunnen.

Vis dem hvordan du gjør: at du klapper, gnir, ruller osv. og la kunstverkene deres bli som de blir.

Nå når det er høst, kan det være fint å lage tingene i høstfarger og montere de opp som en del av et større prosjekt, feks et felles tre eller bare for å vise de fine fargene.

Du kan også bruke anledningen til å vise hva en sau er, hva den sier osv.. Saueklipping, ull, innsamlig av sau etc. Er jo en ting som tilhører årstiden.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet

Klinkekulemaling?

Legg et ark i en eske eller et brett med rette kanter (puslespilleske-lokk fungerer utmerket. Hiv i noen klinkekuler og litt maling. Så er det bare å riste esken fram og tilbake og se hvor fint mønster kulene lager. Gøy for unga, med flotte resultater :)

• Liker 1
Skrevet

Meld deg inn i siden Idébank for barnehagen på Facebook.

Evt søk på google/pinterest :)

Skrevet

Jeg støtter blackbird sitt forslag å melde seg inn i idebank for barnehagen, du kan også melde deg inn i småbarnsforeldre innbiler meg at det har blitt lagt ut litt aktiviteter der også, eller en facebook side som heter Reggio Emilia inspirerte pedagoger i Norge.

Kan for eks lage musikk instrumenter med dem, f.eks kan du bruke yougurtbeger, innhold kan f.eks være ris, makaroine, popkorn frø. Har laget dette på småbarnsavdeling og min oppfattning var at dette var noe barna likte :)

Skrevet

La barna male på stooooooooooore ark på gulvet i bare bleien! (og la de male på seg selv/hverandre om de begynner med det. ) Da får de virkelig utfoldet seg, og utforsket maling som medium!!

Anonymous poster hash: 70f2f...313

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...