Gå til innhold

MORGENGAVE TIL BRUDEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ønsker dere jenter dere i morgengave, eller hva har dere fått? Min kjære sliter veldig, og nå er det bare 5 dager igjen. Selv klarer jeg faktisk ikke tenke på hva jeg ønsker meg!!! Jeg er helt blank, og det er min tilkommende også... (han er litt redd for å skuffe meg :oops: )

Skrevet

Jeg har ønsket meg,

en saga ring

ei klokke

snorre smykker til vikingedrakten

øredobber i samme som smykket mitt

gull armbånd

så min kjære har litt å velge mellom.......................

Skrevet

Jeg er kjempestolt av morgengaven jeg fikk av mannen min og jeg ble ikke så rent overrasket heller.

Gaven var en diamantring med en brilliantkuttet 1 karats diamant og 20 prinsessekuttet diamanter på tilsammen 1,2 karat (10 på hver side av den store diamanten). Ringen er i hvitt gull og har en pyntestripe i gult gull der diamantradene slutter.

Ringen er nydelig og jeg har fått mange kommentarer til den. :D

Skrevet

Jeg fikk en alliansering i hvitt gull med en diamant på 0,05 crt og hele Black Adder serien på dvd. Det siste fordi jeg ønsket meg den serien.

Han hadde tatt en sånn forever friends bamse med pakke på og byttet ut pakken med boksen med ringen i. Det var så nusselig og oppfinnsomt synes jeg.

Skrevet

Jeg ønsker meg alianse ring med 3 stener, en diamant og to safirer. Jeg

elsker safirer og det vet min tilkommende, så jeg regner med at jeg får

det, men jeg blir jo glad uansett hva jeg får....

Skrevet

Hei !

Vi fikk laget gifteringer håndlavet og uten at jeg visste noe, bestilte min mann en alliansering som sto i stil med gifteringen. Jeg har de vedsiden av hverandre og de ser nesten ut som en ring.

Skrekkelig oppfinnsomt og flott på fingeren.

Hver bryllupsdag skal jeg få en ny diamant.

Diamonds are a girls best friend :)

Kanskje litt sent sånn på fem dager, men jeg er så stolt så måtte skryte litt.

Hva med et søtt anheng til dagligbruk. Kanskje i hvittgull med bitte liten diamant ? Åhhh jeg elsker smykker så jeg var rimelig klar på det ovenfor min mann :)

Klem fra lykkelig gift med to flotte ringer !

Skrevet

helt enig.... diamonds are a girls best friend :wink:

Skrevet

Jeg er kanskje litt rar, men det er faktisk ikke tradisjon at mannen skal få morgengave - det er brudens greie!

Vet ikke hva han har kjøpt til meg, men jeg vet at både mamma, søsteren min og hans fetter har godkjent det som er kjøpt.

Får sommerfugler i magen, lurer på hva det er ...

Lurer på hvordan han kommer til å gi den til meg. Vi skal på hotel bryllupsnatten og blir der to døgn, da skal vi på bryllupsreise.

Glederrr meg.

Jeg har kjøpt bryllupspressang til min kjære, som jeg nå planlegger hvordan jeg skal få i hus. Et piano. Har også kjøpt et piano i miniatyr som jeg skal pakke inn og gi han når jeg holder min tale til han.

Tenkte også, hvis jeg får det til å ta et bilde med digitalkamera, pynte piano med roser og printe ut bildet. Rulle det sammen og ta silkebånd rundt. Så får han det, om han ikke forstår 'tegninga' med det lille piano.

Da ser han jo hvor det er avbildet, hjemme hos oss.

Det skal bli såååå kult å se reaksjonen, han har ingen mistanke og kan sikkert ikke tenke seg at jeg har kjøpt DET.

Glederrrr meg enda mer, bare av å skrive om det. Iiiik!

:hoho:

Skrevet

Jeg fikk et nydelig kjede i hvitt gull med en diamant i et lite anheng. Veldig enkelt og veldig pent. Jeg ønsket meg noe som jeg kunne bruke både til hverdags og fest, og det fikk jeg. Min kjære mann synes det er såå koselig at jeg bruker det hver dag! :)

Ellers er jo en alliansering en fin ide. Forlovelsesringen min er en alliansering, og den skal jeg få flere diamanter i etter hvert. :)

Skrevet

Alliansering er vel en ganske standard morgengave. Men veldig kjekk for det altså.. Skulle jeg mene noe så er det at det bør helst være en litt kraftig,med litt store diamanter. De billigste /minste diamantene blir lett litt usynlige.....Ellers så er det en designer som heter Ole Lyngård som har lagen noen skjønne ringer , "love rings" han har også flotte armbånd.

lykke til, og oppdater oss på hva du får !!!

Skrevet

Jeg fikk et utrolig nydelig smykke! Det er anheng i hvitt gull og inni der var det en 7 karats diamant!

Ble helt satt ut da!!!

Hos meg fikk han bellyboat som han hadde ønsket seg...

viwi - giftet meg 22 juni 2002

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg får i morgengave, men jeg antar at det blir et smykke/ring av et eller annet slag. Synes det er en flott gave som morgengave jeg, for det er jo noe som virkelig varer evig også.

Hva han skal få av meg får fortsatt være en liten hemmelighet, men tro meg, det blir en gave han blir overrasket over og som senere kan bli et kjempefitnt ips for flere bruder som ikke aner hva de skal finne på! Å, jeg gleder meg til å gi ham det.

Forresten synes jeg den gamle tradisjonen med at det kun er mannen som skal gi morgengave er litt urettferdig jeg, iallfall når jeg selv synes det er så moro å gi gaver og atpå til klarte å komme på en knallgod ide!

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg ikke er noe smykke menneske eller en som går noe med ringer kjøpte han meg en nydelig rose i sølv og den finnes det kun eksemplarer av i Norge. Ble kjempestolt - skikkelig originalt påfunn av mannen min :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Et godt tips til hva vi jenter faktisk kan ønske oss er:

-gavekort i favorittbutikken vår

-gavekort innen en hobby

-gavekort på frisør/fotpleie/huspleie o.s.v

Skrevet

Det jeg syns er viktigst med morgen gaven, er at det er noe varig, noe man kan ha hele livet. Sånn er jo smykker veldig greie da.

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Som "gammel" brud (gift i august i fjor), er det fortsatt moro å titte innom. Og det er akkurat de samme diskusjonene som går igjen :wink:

Når det gjelder morgengaver, virker det som om det er mest vanlig at bruden får smykker i en eller annen variant, mens mannen kan få "alt mulig rart", fra billetter til fotballkamp, mc-lappen, fiskeutstyr osv.

Synes ihvertfall det er veldig koselig at mannen også får en morgengave!! (Det syntes ihvertfall min!)

Men et tips til dere som poster her: Husk at de økonomiske forutsetningene er svært forskjellige fra par til par, og ikke la dere skremme/avskrekke av andres gavetips! Det er dere som kjenner deres tilkommende, og vet hva akkurat HAN vil blir glad for.

Må også opplyse om at det virker som om det er litt forvirring ute og går når det gjelder diamanter. Å få smykker med en diamant med 1ct høres fantastisk ut, men prisnivået her er nok neppe under 50.000,-. Og når det gjelder 7ct., tviler jeg dessverre på om dette engang er tilgjengelig i Norge, og isåfall ville prisen vært flere millioner. Kanskje 0.7ct skulle være det riktige her??

Mener ikke å være vrang her, bare forsøk på litt opplysning.

Lykke til med gavekjøp!!

Ally

Skrevet

Flott innlegg, Ally!

Det stemmer at man ikke må bli for opphengt i hva eller hvor dyr gave andre gir hverandre...men må jo ta utgangspunkt i sin egen økonomi.

Jeg aner ikke hva mannen min kommer til å gi meg, og han har heller ikke spurt hva jeg ønsker. Jeg har hintet litt om et hjerte i hvitt gull med diamanter som vi så da vi bestilte ringene - men uansett hva han velger, håper jeg det vil være en gave som varer livet ut :D

Det samme ønsker jeg å gi ham (noe varig)... men siden han ikke er noe smykke-menneske...har jeg måttet gruble litt ekstra på den *s*

Klem fra Carine

Skrevet

Nå er det 7 år siden vi giftet oss, men jeg er og innom og kikker her av og til. Det jeg undrer meg over, er hvordan har dere råd til disse dyre gavene. Dette er jo gaver som koster titusner. Et piano. Dere er iallefall heldige som har anledning til dette. Da vi var kommet så langt som til bryllupsdagen var vi så å si blakke. Derfor ønsket jeg ingen dyr morgengave fra min mann, vi kjøpte heller en helgetur fra oss til oss. Det var og vår bryllupsreise.

Men situasjonen er jo forskjellig for den enkelte, og jeg hadde vært glad hvis jeg kunne gitt min mann noe jeg viste han hadde drømt om lenge.

Bra at tradisjonene endrer seg, og at vi legger like mye i gave til våre tilkomne som dem.

Lykke til og gled dere.

Skrevet

Jeg fikk et kjempefint Pan-kjede. Det ønsket jeg meg også siden jeg har ring i samme stil :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk meg også en morsom start på dagen med den 7 karats diamanten... :D Ikke vondt ment, men stakkars hvis noen plukker opp tipset og går og spør etter en diamant av den typen. He-he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...