Gå til innhold

Tips til å vaske dusjdører

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen råtips til å få dusjdører (glass) rene? Vasker de i dag med svamp og sånn baderomssåpe, men føler det ikke blir rent…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jif skurekrem eller sånn cilit bang eller hva det heter, rosa spray.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har hørt at man ikke skal bruke skuremidler, da det lett kommer små riper hvor det så legger seg bakterier og det blir enda vanskeligere å vaske.

Jeg synes Zalo er ganske effektivt. Det løser opp fett. Ellers bruker jeg vaskemiddel beregnet til baderom. F.eks Ajax rller Jif baderom..

Endret av Berit
Skrevet

Skuremidler, Jif, mikrofiber og skuresvamper skal IKKE brukes på herdet glass. Herdet glass vil da før eller senere eksplodere fordi skuremidler lager små riper som igjen fører til svakheter i glasset. Garantien vil heller ikke erstatte noe som helst om glasset eksploderer, men det er da mindre alvorlig enn om noen står pip nakne og dusjer mens glasset eksploderer. Dette står, som tidligere nevnt i annen tråd, i brukasanvisningen til Dusholux.

For rengjøringnhar jeg god erfaring med å dele en ordinær sitronfrukt i to, gni inn dusjglasset med satsiden mot glasset, la dette stå mens en jobber seg rundt. Når en har smurt inn alt, tar en Yes eller Zalo på en froteklut fuktet i vann og smører på alle glass. Lar dette virke i omlag ti minutter før en spyler og vaske av alt. Alt blir rent og pent.

Anonymous poster hash: e5178...022

• Liker 1
Skrevet

Spray på med jif,skur litt og bruk en nal for å fjerne resten, Akkurat som når du vasker vinduer og speil.

Skrevet

Ajax for gulv funket fjell her.

Anonymous poster hash: ca3f9...ab2

Skrevet

om du har sånn hvite forkalkninger kan eddik løse dette opp

Anonymous poster hash: 55729...105
Skrevet

Jeg vasket dusjdører i plast i mange år. Da vasket jeg først med en våt klut (ikke mikrofiber) med zalo, så spylte jeg med dusjhodet, og til slutt gikk jeg over med en nal for å få bort vannet. Det samme bør fungere på glass, selv om du kanskje må være nøyere med nalinga enn jeg var hvis du vil ha blanke dører.

Gjest Vinglasset
Skrevet

Da vi bygde hus for mange år siden ble jeg anbefalt av en baderomsbutikk å bruke TD Rent Dusj og Bad til fliser og dusjveggene. Har brukt middelet i alle år etterpå - det er helt genialt og holdet badet og dusjveggene skinnende rene.

Skrevet

Takker for alle tips :) Få håpe dørene blir rene nå da… :)

Skrevet

vindu_v2_3.png

Pleier å gni det inn i glasset med en klut, la det stå litt, skylle av. Tada, sinnsykt rent.

Skrevet

vindu_v2_3.png

Pleier å gni det inn i glasset med en klut, la det stå litt, skylle av. Tada, sinnsykt rent.

Det har vi ikke prøvd, men har den stående til vinduer. Skal prøve det ved neste vask! Bra tips :)

Skrevet

om du har sånn hvite forkalkninger kan eddik løse dette opp

Anonymous poster hash: 55729...105

Nei. INGENTING tar kalkdråper! Har prøvd eddik, sitron, jif, zalo, cilidbang ++. Du må bare leve med det eller kjøpe nytt dusjkabinett.

Skrevet

Nei. INGENTING tar kalkdråper! Har prøvd eddik, sitron, jif, zalo, cilidbang ++. Du må bare leve med det eller kjøpe nytt dusjkabinett.

2 clean universal fjerner kalkflekker som bare det. Har selv brukt den på fliser og glass i dusj, og kalken forsvinner med en gang. Jeg har kjøpt den på http://www.mrfix.no

Anonymous poster hash: 060ef...d68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...