AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Jeg har jobbet 100 % i mange år . Men har slitt de siste årene så har i perioder vært sykemeldt. Gikk ned nylig i stillingsbrøk da jeg ikke har ork eller helse til å jobbe 100% . Har skrevet kontrakt med arbeidsgiver med den nye stillingsbrøken. Nå sier legen min at jeg burde heller ha fortsatt 100 % . Og heller blitt sykemeldt den stillingsbrøken jeg har gått ned. Pga mitt ønske om mindre jobb skyldes min helse tilstand. Men jeg har jo allerede skrevet under kontrakt ? Hvordan blir dette da? Legen min skrev sykemelding fra samme dag kontrakten er datert. Med 100% stilling og sykemeldingsgrad på det samme som jeg egentelig skulle ha gått ned i stilling. Anonymous poster hash: 256bc...a98
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Du burde virkelig spurt om råd FØR du reduserte stillingen din!! Du kan ikke være friskmeldt en eneste dag da nå....du vil da etter hvert miste rett til inntekt i den stillingsbrøken du sa fra deg.Anonymous poster hash: 92b83...a43 1
Gjest incognita Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Dette kan du med all sannsynlighet rette opp i ved å ta en prat med arbeidsgiver. Det er nav som dekker sykepengene dine, så arbeidsgiveren din har ingenting å tape ved å gjøre om stillingen din til 100% igjen, slik at du får sykemelding for tilsvarende det du gikk ned med i stillingsbrøk. Legg kortene på bordet og si at du ikke visste bedre. Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå