Gå til innhold

ta med egen alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt utrolig at mange reagerer på det. De serverer vin til maten. Hvorfor skal man drikke etter det? Kan tenke meg de sikkert også har noe til kaffen. Etter det synes jeg det er bare fint om vertene sier at de kan ta med alkohol videre hvis de har behov/ønske.

Hadde ikke tatt med meg alkohol, og hadde vært fornøyd med det som ble servert.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt utrolig at mange reagerer på det. De serverer vin til maten. Hvorfor skal man drikke etter det? Kan tenke meg de sikkert også har noe til kaffen. Etter det synes jeg det er bare fint om vertene sier at de kan ta med alkohol videre hvis de har behov/ønske.

Hadde ikke tatt med meg alkohol, og hadde vært fornøyd med det som ble servert.

Som man understreker om og om igjen i slike tråder. Så handler det ikke om alkoholen i seg selv. Men om godt vertskap.

Anonymous poster hash: 30246...517

• Liker 7
Skrevet

Mener du at de heller kunne hatt alkoholfritt, eller at de burde betalt for fri bar til gjestene?

De kunne hatt en bar, sånn at gjestene slapp å ha med drikke som blir varm.

• Liker 1
Skrevet

De kunne hatt en bar, sånn at gjestene slapp å ha med drikke som blir varm.

Betalbar i stedet for da, mener du?

Skrevet

Har prøvd. De nekter. De vil ikke bruke penger på alkohol.

Men hva bruker de pengene på da?? Det må da bli en sinnsykt god middag siden ikke bare de, men også foreldrene spytter inne med penger....

Skrevet

Jeg synes det er helt greit med medbragt jeg. Mye bedre enn å betale 80 kr for en øl i baren iallefall!

Har vært i et bryllup selv hvor vi tok med egne drikkevarer, det var null stress. Jeg drakk vin, så var ikke problematisk at det var lunkent, men om jeg måtte ha hatt med øl så hadde jeg alliert meg med noen andre for å fikse kjølebag.

Man vet ikke alltid grunnene brudeparet har for å kutte kostnader, mulig det ligger noe mer bak enn det du tror?

• Liker 2
Skrevet

Ei jeg kjenner skal og ha noe sånn. De skulle ha middag med de nærmeste og så skulle venner komme til kaffen og måtte ha med drikke selv. Tenkte ikke over det før jeg selv begynte å planlegge bryllup og syntes det var litt rart da i grunn.. Alle må få ha det som de vil og mange muligheter på å spare inn penger, men synes liksom at når vi inviterer til bryllup så skal gjestene få drikke gratis. Tror ikke jeg hadde sagt noe til bruden om jeg var bedt, enten blitt hjemme eller bare gjort som det ble forventet, men ikke brukt så mye på gave da.. Jeg ville og hatt med kjølebag som nevnt over her, og den hadde jeg latt stå i bilene til drikke skulle hentes fram.

Skrevet

Ei jeg kjenner skal og ha noe sånn. De skulle ha middag med de nærmeste og så skulle venner komme til kaffen og måtte ha med drikke selv. Tenkte ikke over det før jeg selv begynte å planlegge bryllup og syntes det var litt rart da i grunn.. Alle må få ha det som de vil og mange muligheter på å spare inn penger, men synes liksom at når vi inviterer til bryllup så skal gjestene få drikke gratis. Tror ikke jeg hadde sagt noe til bruden om jeg var bedt, enten blitt hjemme eller bare gjort som det ble forventet, men ikke brukt så mye på gave da.. Jeg ville og hatt med kjølebag som nevnt over her, og den hadde jeg latt stå i bilene til drikke skulle hentes fram.

Enig, det medbrake hadde gått utover kronene som skulle brukes på gave. Veldig trist for brudeparet siden jeg er en generøs giver.

Skrevet

Jeg syns det faktisk er bedre at gjestene kan ta med eget drikke enn at de må betale for drikke i en dyr bar. Eneste jeg ser som problem er at det er litt klønete om man først skal i kirka og så i middag og må drasse rundt med vinflasker hele veien - samt at det kan være problem å holde feks øl kaldt. Er det på vinteren kan man jo henge det ut av vinduet, men er det sommer må man eventuelt ha med kjølebag.

Skrevet (endret)

Som man understreker om og om igjen i slike tråder. Så handler det ikke om alkoholen i seg selv. Men om godt vertskap.

Ja, men jeg mener det er et godt vertskap om de gir mat og drikke til gjestene under middagen. Om gjestene velger å drikke enda mer enn det som blir servert til middag, evt en drink til kaken/kaffen, må de da ta det på egen bekostning. Det er min mening.

Da vi giftet oss gav vi ingen beskjed om at de kunne ta med seg drikkevarer. De fikk det de hadde lyst på og kunne forsyne seg av det som sto fremme. Tenkte ikke tanken en gang på å ha bar.

Endret av Berit
  • Liker 1
Skrevet

Enig, det medbrake hadde gått utover kronene som skulle brukes på gave. Veldig trist for brudeparet siden jeg er en generøs giver.

Og i det tilfelle jeg skrev om og så fikk ikke vennene middag heller, bare komme på en fest hvor de måtte ha med drikke selv. Da blir det ikke mye til gave :fnise:

Skrevet

Dere får servert vin til maten, det er sikkert brus og vann stående resten av kvelden, jeg ser ikke problemet?

• Liker 3
Skrevet

Og i det tilfelle jeg skrev om og så fikk ikke vennene middag heller, bare komme på en fest hvor de måtte ha med drikke selv. Da blir det ikke mye til gave :fnise:

Sant, de kan få duftlys til en 200rings. :veslejenta:

Skrevet

Dere får servert vin til maten, det er sikkert brus og vann stående resten av kvelden, jeg ser ikke problemet?

Hi, hi, ja, hva er problemet? Gjestene får sikkert noe å drikke hvis de er tørste. Det er helt fint å nyte noe alkohol til maten. Men hvorfor viktig å fortsette? Hører ikke hjemme, og i hvert fall ikke i et bryllup, er min mening.

Merkelig holdning av gjester og forlange det.

• Liker 1
Skrevet

Hi, hi, ja, hva er problemet? Gjestene får sikkert noe å drikke hvis de er tørste. Det er helt fint å nyte noe alkohol til maten. Men hvorfor viktig å fortsette? Hører ikke hjemme, og i hvert fall ikke i et bryllup, er min mening.

Merkelig holdning av gjester og forlange det.

Vel, som det har blitt forklart mang en gang: Det handler om å være et godt vertskap for sine gjester.

• Liker 3
Skrevet

det kan jo bli skikkelig rølpefest hvis de skal dra på egen drikke.. dette hadde jeg ikke gjort

Skrevet

TS: Jeg vil svært gjerne ha referat fra det her bryllupet. Få med deg hva brudeparet har brukt penger på.

• Liker 1
Skrevet

Vel, som det har blitt forklart mang en gang: Det handler om å være et godt vertskap for sine gjester.

Ja, det er nettopp det. Gjestfrihet er å gi gjestene vin, brus og vann til maten. Øl hvis noen vil ha det.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er nettopp det. Gjestfrihet er å gi gjestene vin, brus og vann til maten. Øl hvis noen vil ha det.

Du kjenner til reglene for skikk og bruk når det kommer til bryllup?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Du kjenner til reglene for skikk og bruk når det kommer til bryllup?

Jeg kjenner til noen regler, men kan ikke huske jeg har lest noe om bar og fri alkohol utover kvelden. Men kan få fatt i en skikk og bruk bok. Interessant å lese hva som står der om det. Vet du det?

Men kan aldri tenke meg at det er skikk og bruk og ta med sin egen alkohol. Men heller ikke at det er egen bar og fritt frem.

Endret av Berit
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...