got2go Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Er invitert i et bryllup som skal holdes i et grendahus. Brudeparet skal ikke ha bar,og ber gjestene ha med egne drikkevarer til festen. De spanderer vin til maten,men resten av festen må vi da ordne oss selv. Flere enn meg som syns det er litt.... gnient? Skal sies at de får masse økonomisk hjelp til bryllupet av foreldrene sine og de tjener godt begge to. Men de vil altså ikke spandere drikkevarer på gjestene. Kjenner jeg gruer meg litt, for jeg tåler bare øl, og ser for meg ølen bli god og varm der den ligger i en pose under bordet mens middagen holder på. Brudeparet var usikker på om kjøleskapet på kjøkkenet kunne brukes av gjestene... 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Skikkelig ille. Noen burde fortelle dem at dette IKKE passer seg.Anonymous poster hash: cdd2f...a2d 6
minister-mio Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Det kommer til å se ut som et vors med folk i finstas og poser og ryggsekker. 10
Hilles Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Ta med kjølebag, de satte standaren! 19
Akazie Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Jeg vet ikke om jeg vil kalle det ufint, men fryktelig upraktisk er det i alle fall! 1
Gjest C'est la vie:) Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Mener du at de heller kunne hatt alkoholfritt, eller at de burde betalt for fri bar til gjestene?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Du gruer deg fordi ølen blir varm? Men høres ikke noe særlig ut nei.. Anonymous poster hash: 6db3a...a1d 2
Gjest Doh Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 (endret) Jeg hadde blitt litt skuffa. Søstre mi var i et bryllup der alle måtte ta med eget. Greit nok, brudeparet hadde dårlig råd og brukte ikke penger på andrebting heller. Men det som skjedde var at servitørene tok feil øl, så ølet til søstera mi og mannen ble servert under middagen. Ikke fikk de noe annet øl i stedet heller, så de hadde plutselig ikke noe å drikke på festen. Dårlig av brudeparet. Men som Hilles skriver, ta med kjølebag (og merk den godt med navn). Du kjenner helt sikkert noen som har en å låne bort Endret 24. september 2014 av Doh
GørilB Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Heller medbragt enn betalbar sier nå jeg. 11
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2014 #11 Skrevet 24. september 2014 Er invitert i et bryllup som skal holdes i et grendahus. Brudeparet skal ikke ha bar,og ber gjestene ha med egne drikkevarer til festen. De spanderer vin til maten,men resten av festen må vi da ordne oss selv. Flere enn meg som syns det er litt.... gnient? Skal sies at de får masse økonomisk hjelp til bryllupet av foreldrene sine og de tjener godt begge to. Men de vil altså ikke spandere drikkevarer på gjestene. Kjenner jeg gruer meg litt, for jeg tåler bare øl, og ser for meg ølen bli god og varm der den ligger i en pose under bordet mens middagen holder på. Brudeparet var usikker på om kjøleskapet på kjøkkenet kunne brukes av gjestene... Ler og ler, de to der driter seg ut. 2
got2go Skrevet 24. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2014 Mener du at de heller kunne hatt alkoholfritt, eller at de burde betalt for fri bar til gjestene? Vet ikke jeg, trodde det var mer vanlig at brudeparet stilte med alkohol under hele bryllupet når det skal holdes på et lokale med innleid catering og servitører. Hadde selvfølgelig vært noe annet dersom det var bar der og lokalet hadde serveringssted. Ikke å komme i finkjole med gave og 6-pack under arma liksom...
got2go Skrevet 24. september 2014 Forfatter #13 Skrevet 24. september 2014 Skikkelig ille. Noen burde fortelle dem at dette IKKE passer seg.Anonymous poster hash: cdd2f...a2d Har prøvd. De nekter. De vil ikke bruke penger på alkohol.
Gjest C'est la vie:) Skrevet 24. september 2014 #14 Skrevet 24. september 2014 Vet ikke jeg, trodde det var mer vanlig at brudeparet stilte med alkohol under hele bryllupet når det skal holdes på et lokale med innleid catering og servitører. Hadde selvfølgelig vært noe annet dersom det var bar der og lokalet hadde serveringssted. Ikke å komme i finkjole med gave og 6-pack under arma liksom... Haha! Ser den. Alle bryllup er forskjellig, men medbrakt drikke mener jeg er spesielt, uansett...
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Uffda, det må da være mulig for brudeparet å finne litt mer elegante løsninger? Det er ikke stilig når folk kommer i finstasen med klirrende bæreposer. Ikke stilig. Og skal da alle sitte ved middagsbordet med hver sin bærepose med alkohol under stolen? Jeg hadde vurdert å stille opp i helt vanlige klær med en Rema1000-bærepose, bare for å markere på hvilket nivå jeg anser festen å være på. Eller i finstasen, og med en stor og glorete 70-talls kjølebag med svære oransje blomster på. Anonymous poster hash: c3875...039
Sirah Skrevet 24. september 2014 #16 Skrevet 24. september 2014 Så la være å ta med noe å drikke å hold deg edru eller bli hjemme. Problem solved. 8
Juvel Skrevet 24. september 2014 #17 Skrevet 24. september 2014 Ei venninne av meg skal også ha et slikt bryllup. Flaut.
Gjest incognita Skrevet 24. september 2014 #18 Skrevet 24. september 2014 Så du kan drikke akkurat det du måtte ha lyst på og akkurat hvor mye du vil av det? ..Jeg ser ikke problemet. 13
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #19 Skrevet 25. september 2014 Jeg hadde trukket fra utgifter for drikke, fra gaven til brudeparet. Anonymous poster hash: 30246...517
SiMa Skrevet 25. september 2014 #20 Skrevet 25. september 2014 Har prøvd. De nekter. De vil ikke bruke penger på alkohol. Da får de ha alkoholfritt bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå