AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 I det minste blir bedre... Kjæresten min gjennom 2 år gjorde det slutt med meg for en måned siden. Ting er egentlig akkurat like trist ennå. Både sorgen over det som var (fordi det ikke er mer), og sorgen over det som ikke ble (alle drømmene og ønskene for vår felles fremtid). Noen ganger er det så vondt at jeg holder det ikke ut... Ingenting hjelper. Kan holde det litt på avstand ved å lese, se film, snakke med venner osv, men det ligger jo og ulmer rett under overflaten hele tiden, og skal utrolig lite til før alt velter opp og gjør meg fortvilet. Jeg vet ikke hvor lang tid det er normalt å ha det slik? Jeg er for øvrig 28 år gammel. Har bare hatt ett seriøst forhold tidligere, men da var det jeg som gjorde det slutt, av gode grunner, og jeg fikk det mye bedre etterpå. Tok over et år etter det bruddet før jeg i det hele tatt hadde lyst på en ny kjæreste, syntes det var fantastisk å være alene etter å ha vært lenge i et dårlig forhold. Men nå er det annerledes... Jeg og min siste kjæreste hadde det jo bra sammen. Nå synes jeg ikke det er deilig å være alene, men tvert i mot grusomt. Noen erfaringer og råd? Anonymous poster hash: 88a0b...e57
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Føler med deg, men selv om du ikke tror det nå vil det bli bedre med tiden og en dag er du plutselig over han. Det er snart 3 mnd siden min kjæreste gjorde det slutt med meg. Det gjør fortsatt fryktelig vondt og det går ikke en dag uten at jeg savner og tenker på han, men jeg har det mye bedre enn ukene etterpå og jeg lever livet mitt. Bare pass på å ikke grav deg ned med de negative/vonde følelsene. Bruk tiden til å pleie deg selv, vær med venner og gjør ting som gjør deg glad. Det er lov å være trist, men ikke la han ødelegge livet ditt. Du fortjener jo en mann som ønsker et forhold med deg like sterkt som du ønsker det. Anonymous poster hash: 719ac...f92
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Kjærlighetssorg er utrolig vondt, og det varierer hvor lang tid det tar før det går over. For deg som hadde vært ganske lenge med kjæresten så kan det nok gå en stund. Mitt råd er at du prøver å finne på ting, nye ting som du kan gjøre uten at det minner deg om kjæresten. Og bruk vennene dine, de er der for deg, og skal få deg til å tenke på andre ting. gå ut på turer i skog og mark. Liker du å trene så prøv å fortsette med dette. Å lage god mat med venner, eller lær deg noe nytt. Dette er ting som vil ta tankene litt bort fra det triste, samtidig som du gjør noe målrettet. Du trenger også å bruke litt tid på sorgen, slipp tårene til innimellom. Det verste å høre nå er nok dette at: Tiden leger alle sår, men i dette tilfellet er det veldig riktig. Du må bare ta tiden til hjelp. Etter hvert vil du klare å reise deg opp igjen med mere energi i kroppen. Stå på, Anonymous poster hash: 21be7...c5d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Takk for svar... Jeg pleier egentlig å trives veldig godt alene, men nå er det bare trist å være alene.. Jeg savner ham, og noen ganger tenker jeg at jeg vil ha en ny kjæreste NÅ, fordi jeg ikke vil være alene, jeg trenger å føle meg elsket, trenger nærhet. Men så vet jeg jo at jeg må komme over ekskjæresten for å kunne ha et normalt kjæresteforhold til en annen mann, av respekt for både meg selv og en evt ny mann. Sammen med sorgen over ekskjæresten kommer samtidig redslen for å være alene "for alltid".... Jeg vet rasjonelt sett at jeg sannsynligvis vil finne en ny kjæreste. Men når? Hører mange sier det tar både ett og to år før de kommer skikkelig over eksen. Da er jeg fort 30 år... Og så skal man lete etter en ny, det kan jo ta årevis... Har liksom lyst til å finne en å dele livet mitt med før jeg er "gammel"! Føler den biologiske klokka tikke veldig fort... Anonymous poster hash: 88a0b...e57
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Det varierer. Jeg har fortsatt kjærlighetssorg etter over et år, selv om vi ikke var sammen en gang...Anonymous poster hash: c6b96...a8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå