AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Jeg har en venninne som er helt håpløs til å ta kontakt, dvs hun tar aldri kontakt med meg eller tar initiativ til å finne på noe. For over en uke siden ringte jeg henne, og hun har fortsatt ikke ringt tilbake eller sendt meg en mld. Nå har jeg rett og slett fått nok og kommer ikke til å ta kontakt med henne. Jeg forventer dermed at det kommer til å gå noen måneder før vi snakker sammen igjen. Minst. Saken er at vi hadde avtalt å dra og se en forestilling sammen i Oslo. Jeg har veldig lyst til å få med meg denne uansett, og tenkte jeg kunne gi denne forestillingen i bursdagsgave til et nært familiemedlem. Jeg har som sagt ikke lyst til å ta kontakt med min venninne, da heller ikke for å avklare om vi skal på denne forestillingen sammen eller ikke. Nå ligger ballen på hennes banehalvdel. Kan jeg gi billett til denne forestillingen til mitt familiemedlem og bare dra med h*n og droppe å dra med venninnen min? Eller blir det veldig dårlig gjort? Anonymous poster hash: 3f297...a71
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Dersom dere har en avtale, ville jeg gått inn for å få avklart den. Hva med bare å sende henne en melding ala "nå gleder jeg meg til xxxx. blir det til at du skal være med? ta kontakt i løpet av denne uka om du skal være med, så vi får gjort en skikkelig avtale, da. Min "familemedlem" vil også være med, så jeg må få koordiner litt" Etter denne ene saken er over, ville jeg bare droppet å ta initivativ overfor henne. Jeg hadde en venninne jeg besluttet det med for snart to år siden. Siden den gang har ballen ligget hos henne. Jeg aner ikke om hun har fått det med seg, men nå forholder jeg meg i alle fall veldig passivt til henne. Og det er deilig. Det var bare alt for frustrernde å forsøke å få til ting med henne til at det var verd det (veldig treit til å svare på meldinger, avlyser i hytt og pine, gjerne helt tett oppunder, en gang dukket hun bare ikke opp på cafeen osv) Anonymous poster hash: 4b3bf...166
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Jeg hater at folk ringer og da forventer at jeg skal ta kontakt tilbake.. jeg tenker at om det var noe viktig så burde de sende sms/legge igjen telefonsvar/ringe en gang til.. Er ikke flink til å ta telefonen. Så syntes det var litt tynt grunnlag for å bli så sur:P Men såklart, om det er gjentagende at hun aldri tar kontakt så er det mer forståelig. Bare husk at ofte er det ikke for å være kjip, men fordi man har mye som pågår i livet så man ikke har tid til å ta kontakt med alle venner hele tiden.. Hvor konkret var avtalen om forestilling? Hvis dere har en konkret avtale så er det kjipt av deg å bryte den uten å si noe. Men hva med å bare sende en sms og si at du gjerne ville gi forestillingen i gave til et familiemedlem og om dere heller kan gjøre noe annet..? Anonymous poster hash: c93e3...2eb 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Jeg hater at folk ringer og da forventer at jeg skal ta kontakt tilbake.. jeg tenker at om det var noe viktig så burde de sende sms/legge igjen telefonsvar/ringe en gang til.. Er ikke flink til å ta telefonen. Så syntes det var litt tynt grunnlag for å bli så sur:P Men såklart, om det er gjentagende at hun aldri tar kontakt så er det mer forståelig. Bare husk at ofte er det ikke for å være kjip, men fordi man har mye som pågår i livet så man ikke har tid til å ta kontakt med alle venner hele tiden.. Hvor konkret var avtalen om forestilling? Hvis dere har en konkret avtale så er det kjipt av deg å bryte den uten å si noe. Men hva med å bare sende en sms og si at du gjerne ville gi forestillingen i gave til et familiemedlem og om dere heller kan gjøre noe annet..? Anonymous poster hash: c93e3...2eb Og jeg synes det er veldig frekt bare å ignorere at noen har prøvd å få tak i deg. Når jeg ringer henne er det som regel bare for å prate, og det vet hun. Hun pleier også å sende mld typ "kunne ikke ta tlf pga det og det, kan vi snakkes da og da", så synes det er dårlig at hun ikke har sagt noe som helst. Jeg vet at man i perioder har mye å gjøre, men hun har bokstavelig talt ingen andre venner enn meg (sannsynligvis fordi ingen andre gidder å opprettholde et vennskap hvor de alltid må ta kontakt), så det er nok ikke fordi hun har så innmari mye annet i sin sosiale kalender. Avtalen var av typen "oi, den må vi dra på sammen, det blir gøy". Vi har ikke snakket noe om at vi snart må bestille billetter el.. Som sagt har jeg ikke noe lyst til å ta kontakt med henne. Jeg følger ofte med på nett for å se hvor mange billetter som er igjen, og så langt er det mer enn nok så vurderer litt å vente en måneds tid, se om hun tar kontakt og dersom hun ikke tar noe mer initiativ til å dra på forestillingen (eller gjøre noe annet) sammen, så bare inviterer jeg med meg mitt familiemedlem. Anonymous poster hash: 3f297...a71 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Jeg ville bare bestilt til meg og familiemedlemmet, og hvis hun kontakter deg vedr dette så sier du bare at du prøvde å ringe henne men hun ringte jo ikke tilbake så dere var bare nødt til å bestille. Anonymous poster hash: b8fee...987 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Hvorfor er dere så redde for å si ting rett ut? Anonymous poster hash: 04959...74b 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Jeg hadde skrevet "Hei! Skal vi se xxx sammen? I så fall vil jeg gjerne bestille nå, slik at det er i boks." og hvis hun ikke svarer på det innen rimelig tid (som jeg mener er en dag hvis ikke man vet personen er svært opptatt) så hadde jeg sendt ny melding og skrevet "Ok, kjøpte til meg og familiemedlem nå, jeg vil nemlig se den." Anonymous poster hash: cf34d...a42
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Jeg hadde skrevet "Hei! Skal vi se xxx sammen? I så fall vil jeg gjerne bestille nå, slik at det er i boks." og hvis hun ikke svarer på det innen rimelig tid (som jeg mener er en dag hvis ikke man vet personen er svært opptatt) så hadde jeg sendt ny melding og skrevet "Ok, kjøpte til meg og familiemedlem nå, jeg vil nemlig se den." Anonymous poster hash: cf34d...a42 Mhu! Slik ville jeg gjort det også. Og så ville jeg droppet å forholde meg til henne utenom dersom hun skulle finne på å ta kontakt og komme med et konkret forslag. Orker ikke sånne mennesker. Anonymous poster hash: 4b3bf...166
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 Kan jeg gi billett til denne forestillingen til mitt familiemedlem og bare dra med h*n og droppe å dra med venninnen min? Eller blir det veldig dårlig gjort? Anonymous poster hash: 3f297...a71 Ja.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Dropp venninna og dra med familiemedlemmet med god samvittighet. Anonymous poster hash: 77198...381
LatersBaby Skrevet 24. september 2014 #11 Skrevet 24. september 2014 Hvorfor kan du ikke si det som det er, uavhengig av denne forestillingen? Når noe plager meg med mine venner, eller andre veien, så gir vi beskjed. Jeg har vært veldig dårlig til å ta kontakt/ta telefonen en periode, og gjett om jeg fikk høre det. Ellers ift. billettene til forestillingen ville jeg sendt henne en melding hvor det sto at du bestiller ila. morgendagen, så om hun vil være med må hun gi deg beskjed innen da.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #12 Skrevet 24. september 2014 Hvorfor kan du ikke si det som det er, uavhengig av denne forestillingen? Når noe plager meg med mine venner, eller andre veien, så gir vi beskjed. Jeg har vært veldig dårlig til å ta kontakt/ta telefonen en periode, og gjett om jeg fikk høre det. Ellers ift. billettene til forestillingen ville jeg sendt henne en melding hvor det sto at du bestiller ila. morgendagen, så om hun vil være med må hun gi deg beskjed innen da. Jeg kan jo det, men jeg gidder rett og slett ikke. Har sagt til henne før at jeg synes hun er dårlig til å ta kontakt og at det er kjipt. Hvorfor er det stadig jeg som må gi og prøve, og aldri henne? Anonymous poster hash: 3f297...a71
LatersBaby Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Jeg kan jo det, men jeg gidder rett og slett ikke. Har sagt til henne før at jeg synes hun er dårlig til å ta kontakt og at det er kjipt. Hvorfor er det stadig jeg som må gi og prøve, og aldri henne? Anonymous poster hash: 3f297...a71 Nå har ikke jeg fått med meg at du allerede har sagt i fra hva du synes om det, så da syns jeg du har gjort ditt. Jeg hadde, som sagt, bare bestilt de billettene etter å ha sendt ei melding å sagt i fra (da har iallfall ikke hun noe grunn til å være sur på deg) Deretter hadde jeg sett hvor lang tid det tok før evt. hun tok kontakt med deg - altså ikke tatt noe mer kontakt selv.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #14 Skrevet 26. september 2014 Kanskje hun ikke ønsker noe kontakt med deg. Hun føler at dere har vokst fra hverandre, hun har ikke lyst, hun synes det er slitsom og vil avslutte vennskapet. Ikke ta det personlig. Har gjort det selv flere ganger, da jeg følte at vi ikke hadde mere felles, var ferdige med hverandre . Anonymous poster hash: 0cfa8...de2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #15 Skrevet 26. september 2014 Kanskje hun ikke ønsker noe kontakt med deg. Hun føler at dere har vokst fra hverandre, hun har ikke lyst, hun synes det er slitsom og vil avslutte vennskapet. Ikke ta det personlig. Har gjort det selv flere ganger, da jeg følte at vi ikke hadde mere felles, var ferdige med hverandre . Anonymous poster hash: 0cfa8...de2 Det kan jo hende, men jeg tror faktisk ikke det. Hun har ingen andre venner heller, de andre har allerede forsvunnet fordi hun aldri tar kontakt. Kan jo selvfølgelig være at hun ikke vil ha noen venner, men det er jo rimelig sært.. Anonymous poster hash: 3f297...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå