Gå til innhold

Vitamindrikk (som kan erstatte frokost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har oppskrift/forslag til en vitamindrikk som kan erstatte frokosten og gi kroppen litt ekstra å gå på?

Jeg hater frokost. Det går greit med ting som er flytende (f.eks yoghurt) og jeg trenger sikkert vitaminer.

Enkelte ganger blander jeg en most banen med melk og drikker til frokost. Da blir jeg ganske mett. Men jeg skulle gjerne hatt litt ekstra vitaminer oppi også.

Vurderer å kjøpe meg en blender, men da vil jeg gjerne vite hva jeg kan lage først. Har ellers en stavmikser som kan gjøre jobben.

Drikken bør inneholde frukt og evt. melk, men ikke for mye (tåler ikke store mengder melk). Den må smake friskt og godt.

Alle forslag mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madley
Skrevet

Jeg bruker biola som jeg har litt proteinpulver i.

Godt for magen :)

Skrevet

Lag en smoothie av diverse bær og frukter i blender, med knust is i. da kan du eventuelt tilsette litt yoghurt eller melk, men det kan også sløyfes helt.

Skrevet

Hva slags proteinpulvet?

Og hvilken Biola?

Teskje-Lea

Skrevet

Så en blender er verd pengene?

Noen å anbefale?

Gjest Madley
Skrevet

Jeg bruker Herbalife's proteinpulver siden sambis forhandler det. Men Det er mye annet på markedet som er ok. Jeg foretrekker herbalife fordi jeg synes det smaker bedre og det har mye å si...Gidder ikke å drikke noe jeg ikke liker...

Skrevet

Jeg syns så absolutt en blender er verdt pengene. man kan også lage frukt- og grønnsakspureer. kjøpte min på expert.

Skrevet

Jeg tror kanskje at jeg skal dra og kjøpe en blender i morgen. Vil ikke bruke for mye penger på den.. vil først se om den blir brukt. Da kjøper jeg heller en dyrere senere.

Er de vanskelige å vaske opp?

Skrevet

Det ser ut som en grei blender det.

Er ikke vanskelig å renholde :)

Skrevet

Hei Lea

Du bør ha en blender ja. Da jeg fikk en blender i gave gikk jeg ut å kjøpte meg boken Mirakel Jucie. Der er det mange gode oppskrifter men jeg dabber av etter hvert. Når man har fulgt oppskriften en stund så begynner du selv å eksperimentere og finner "dine" oppskrifter. Jeg lager av det jeg har får hånden. Men jordbær og mango er favoritter. Så har jeg alltid stående fersk juice stående som jeg tilsetter en liten del av. Nam :wink:

Skrevet

Takk for tipsene.

Er glad i både frukt og juice, men det er så vanskelig å få ned biter om morgenen :tunge1:

Vi får se om jeg klarer å finne en blender til en OK pris i morgen, da.

Skrevet

Er det forresten en eller annen smoothie som holder seg litt utover dagen. Noe jeg kan ta med meg på jobb?

Skrevet

(Vil bare legge til at havregryn er greit å ha i en frokostdrikker. metter og holder lenge)

Skrevet

Jeg orket ikke å jakte på blender i dag, men testet med stavmikseren. Brukte en banan, en kiwi og 5-6 frosne jordbær som jeg moste sammen og tilsatte en 0,1% yoghurt med mangosmak. Det ble ikke så veldig flytende da.. mer som tykk yoghurt.

Men det smakte kjempegodt.

Skrevet

Takk!

Nå har jeg kjøpt meg blender.

Endte opp med den rimelige fra Kenwood (den med tappekran), så får jeg heller kjøpe en dyrere om jeg bruker den mye.

Har kjøpt inn jordbær, banener, appelsiner og kiwi som jeg har puttet i fryseren sammen med masse isterningposer. Kjøpte en flaske med Strawberry Daquri-mix også. Skal testes i kveld.

Gjest Anonymous
Skrevet

Må jeg frosse bærene? Kan jeg ikke bare ta oppi isbiter?

Skrevet

Du kan selvsagt bruke fersk frukt og isbiter.

Frukten har bare en tendens til å bli liggende og råtne hos oss og på denne måten holder den seg og jeg slipper å ha så mye isbiter til enhver tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...