Gå til innhold

Dere som feirer jul alene, hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av den andre tråden, om hvordan folk feirer jul med kjæresten, så nå lurer jeg på hvordan det er å feire jul alene? Jeg skal feire alene i år og gleder meg MASSE! Grunnet eksamen rett etter jul og jobb i romjulen, blir veldig vanskelig for meg å reise hjem til jul, derfor kommer jeg til å feire alene i år. Jeg gleder meg til en forandring og annerledes jul, liker egentlig ikke jul hjemme etter at både søster og søskenbarn har fått unger, ALT handlet om barna og støynivået er uutholdelig. For en som egentlig ikke liker barn er dette uutholdelig. Det blir skriking og gråting, søl og velting under julemiddagen. Synes hele hyggen er borte siden barna kom på banen. Og for å ikke snakke om alle gavene som jeg må kjøpe til disse ungene. Så u år skal jeg kose meg med god mat og drikke, pynte til jul hjemme og kose meg i mitt eget selskap :) Jeg skal overholde alle tradisjoner og spise ordentlig julemiddag, bare alene. Hva skal du gjøre?

Anonymous poster hash: 0e521...3bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager middag til meg selv. En god del god mat som jeg kan spise hele romjulen og slippe å stå på kjøkkenet hele tiden. Koser meg foran TVen, går turer, snakker med venner på Skype.

Skrevet

Jobb frivillig.

Eller meld deg i VGs julesentral, og feir med noen andre som sitter alene. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier bare å avlyse hele jula om jeg er alene.

Tar det som en ekstra lang helg med masse søndager og kjøper inn mat jeg liker (og det er IKKE julemat), skaffer meg en god dose filmer (IKKE julefilmer) og rigger meg til med laptop/ipad i sofaen eller senga, inkludert dyne.

Det skal nevnes, om det ikke kom klart frem, at jeg er motstander av jul. Synes bare det er slitsomt og kjedelig.

Anonymous poster hash: ea1e0...5d3
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skal også feire julen alene (for 4 år på rad) og gleder meg også MASSE til jul. Jeg virkelig elsker jul og pynter masse i leiligheten min. :-) Lager ikke mat selv, men jeg kjøper inn julemat og litt kaker.

Jeg har tilbud om å feire sammen med mange andre - både tilbud fra familie (som bor for langt unna til at jeg syns det er verdt det, samt vi er ikke en varm/nær nok familie til at det ville blitt superkoselig uansett), samt flere tilbud fra venner... "Venne-jul" frister ikke meg, det er nok fint for dem som føler seg ENSOMME, men jeg føler meg ikke ensom i julen, føler meg ALENE og kanskje litt småtrist, men ikke ensom...

Det er kun 1 person jeg vil feire julen med, og det er kjæresten min. Kjæresten min feirer hvert år med sin eks-ektefelle og deres felles barn fra et tidligere ekteskap, og det valget støtter jeg 100%. I fremtiden feirer vi kanskje sammen alle sammen... ;-)

Skrevet

Jobb frivillig.

Eller meld deg i VGs julesentral, og feir med noen andre som sitter alene. :)

Jeg har faktisk lyst til å feire helt alene. Jeg har selvsagt familien min som jeg kan feire med, men som nevnt ovenfor så blir det tungvint og økonomisk lite lønnsomt å reise til dem, ikke det at jeg har lyst til det i utgangspunktet. Jeg har også venner her jeg kan feire jul med, men nå gleder jeg meg faktisk til å feire alene. Jobber hele romjulen så det frister ikke å jobbe frivillig de få dagene jeg har fri.

Skrevet

Jeg skal også feire julen alene (for 4 år på rad) og gleder meg også MASSE til jul. Jeg virkelig elsker jul og pynter masse i leiligheten min. :-) Lager ikke mat selv, men jeg kjøper inn julemat og litt kaker.

Jeg har tilbud om å feire sammen med mange andre - både tilbud fra familie (som bor for langt unna til at jeg syns det er verdt det, samt vi er ikke en varm/nær nok familie til at det ville blitt superkoselig uansett), samt flere tilbud fra venner... "Venne-jul" frister ikke meg, det er nok fint for dem som føler seg ENSOMME, men jeg føler meg ikke ensom i julen, føler meg ALENE og kanskje litt småtrist, men ikke ensom...

Det er kun 1 person jeg vil feire julen med, og det er kjæresten min. Kjæresten min feirer hvert år med sin eks-ektefelle og deres felles barn fra et tidligere ekteskap, og det valget støtter jeg 100%. I fremtiden feirer vi kanskje sammen alle sammen... ;-)

Så hyggelig å høre at det faktisk går an å kose seg alene. Jeg har det på samme måte som deg, bortsett fra at det er min første jul alene. Jeg skal også pynte til jul og handle inn masse god julemat. Jeg ELSKER julemat, og selvfølgelig leie inn filmer. Jeg ser faktisk frem til det.

Skrevet

Dette blir første året jeg feirer jul alene. Mine foreldre har jeg ikke kontakt med (dårlig barndom) og i mars i år tok kreften mannen min. Vi har alltid feiret jul alene og med hans familie, men jeg har mistet litt kontakt med dem. Vil ikke føle at jeg trenger meg på.

Har tenkt å gå i kirken sammen med en god venninne og hennes datter. Selvfølgelig besøke graven til mannen og gjøre det fint. Etter det er jeg bedt på julelunsj hjem til samme venninne, så det blir veldig hyggelig med god mat, gløgg og skravling. :)

Så er det hjem og bare slappe av med julemusikk, middag og gaver.

Anonymous poster hash: 7adba...fb8

• Liker 3
Skrevet

Skal feire jul alene i år jeg og. Pynter huset og pakker inn gaver i Desember og lillejulaften stikker jeg ned på Meny og kjøper en ribbebit og noe pinekjøtt fra varmdisken pluss tilbehør. Kjøper inn øl og vin tidligere da. Skal sove litt på formiddagen fordi jeg skal jobbe nattevakt til Julaften,så er det ut og levere de siste julegavene, hjem og tilberede maten og deretter åpne gaver,se tv og sikkert sitte litt på internett før jeg legger meg,høres jo litt trist ut da men det er ikke det:)

Dagen etter er det julefrokost hos familie og den 26 drar jeg til Paris for å møte venniner og feire nyttår der.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Låser døren, gjemmer gaver en har blitt påtvunget, skrur av tv, sjekker at det bugner av Toro i kjøleskapet, stenger hele verden og alt som minner om jul ute. Med flaks går en fra 22 til 27 desember uten å se et annet menneske.

Skrevet

Låser døren, gjemmer gaver en har blitt påtvunget, skrur av tv, sjekker at det bugner av Toro i kjøleskapet, stenger hele verden og alt som minner om jul ute. Med flaks går en fra 22 til 27 desember uten å se et annet menneske.

Trives du med å gjøre det på denne måten, eller gjør du det av en annen grunn?

Anonymous poster hash: fa672...a71

Gjest brutal_mann
Skrevet

Trives du med å gjøre det på denne måten, eller gjør du det av en annen grunn? Anonymous poster hash: fa672...a71

Det er den minst belastende måten.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg pynter litt, ikke alltid jeg har juletre når jeg ikke har besøk, men juestjerne og noen svibler må vi ha.

Duk på bordet og penserviset fremme :)

Lager julemiddag og dessert, pynter meg (det er jo jul), koser oss (3 pelsdotter og undertegnede) med julemat, pakker og utveksling av 'tusen takk' på telefon med familien.

Hører mest radio på julaften, men prøver å få med meg de gamle Disney tegnefilmene (jeg liker gamle tegnefilmer).

Vi har det veldig hyggelig vi 4 :)

- og blir vi alene i år også så tar vi gjerne besøk. Ikke sikkert vi skal ha ribbe og surkål, gjester har nemlig også stemmerett, og verten synes pinnekjøtt er digg ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...