Gå til innhold

Stjålet hund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden vår er stjålet av et familiemedlem. Siden det er familiemedlem dette gjelder så vil ikke politiet blande seg inn! Ho sier at løpet er kjørt og at vi ikke får ho tilbake. Nå sitter vi her og er redd det som vil skje. Vil vi noen gang få henne tilbake?

Ho mener det at vi ikke gir ho nok, ho mener det at det er burbikkje og at ho ikke har det bra nok. Ja, ho sier dette mens hundene hennes sitter i bur 22 timer i døgnet og får være i en 10x3 meter hundegård en-to timer om dagen der det ikke er plass til å løpe når det er så mange hunder i! Vi fikk hunden fordi den ikke trivdes i hundeflokken og ikke hadde det bra. Nå som den hadde det bra hos oss og fikk løpe fritt og bade hver eneste dag i 1 1/2 - 2 timer hver dag, så var ikke det bra nok når hennes bikkjer sitter i bur nesten hele dagen.

Og i tillegg så har ho en aggressiv bikkje som ho går løs med uten munnkurv (!!!) på en strand på en camping der det både er barn og voksne bare noen hundre meter unna. Hvis den bikkja ser noen, kan den rett og slett drepe.

Ho svarer ikke på meldinger eller når vi ringer, ho overser og later som ingenting er galt. Ho legger ut bilder av bikkja vår på hennes profil og viser hvor flink ho er til å gå tur med dem... Blir så frustrert når ho driver sånn!

Noen med råd her? Hva kan mattilsynet gjøre? Hvis vi melder ho, kan de gjøre noe så vi kan få tilbake hunden vår?

Anonymous poster hash: 39b03...563
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finns det noe papir på hvem som eier hunden? Eller i det minste, hvem som har betalt den?

Politiet kan ikke si de ikke "gidder". En anmeldelse må de forholde seg til...

Skrevet

Hvor mange tråder om samme tingen skal du lage?

Anonymous poster hash: 7381b...69d

• Liker 5
Skrevet

Finns det noe papir på hvem som eier hunden? Eller i det minste, hvem som har betalt den?

Politiet kan ikke si de ikke "gidder". En anmeldelse må de forholde seg til...

Samboer tror ikke ho har papirer, fordi dette er en alaskan husky som ikke er godkjent som egen hund. Vi har chippet henne i samboers navn.

Politiet mener at vi må ta det med konfliktrådet, men der må vi ha samtykke fra de vi er i konflikt med. Å det vil ikke ho.

Skrevet

Hvor mange tråder om samme tingen skal du lage?

Anonymous poster hash: 7381b...69d

Jeg skrev det i den andre "samliv" tråden, men jeg tenkte den passet mer her. Jeg trenger bare råd siden jeg fikk ikke svar på ting der..

Skrevet

Jeg ville ha anmeldt familiemedlemmet- hunden er Chippet på din samboer? Samme dag ville jeg gått til en advokat og bedt om hjelp og event laget en rettstvist- altså stevne vedkommende som hadde stjålet hunden min- familie eller ikke, blir neppe hyggelige familiemiddager likevel i fremtiden så gå hardt ut. Hvorfor gjør du ikke det? Dersom ikke du har mulighet til dette, siden dette vil koste noen tusenlapper må du faktisk bare glemme både hund og familiemedlemmet! Jeg hadde ihvertfall sletta hun fra sosiale medier og andre kanaler

• Liker 1
Skrevet

Hvordan fikk hun tak i hunden deres?! Kom hun bare og tok den? Forferdelig dårlig gjort! Dere burde absolutt anmelde!

Skrevet

Ho kom for å vaske klær sånn egentlig. Ho spurte om ho kunne låne bikkja på trekketur, men samboer ville ikke. Men så begynte ho å smiske med meg og manipulerte meg til å tro at alt er samboers feil og sånn. Jeg syntes selv det var merkelig, men når folk manipulerer tror man på det. (snakket senere med samboer og han hadde fått beskjed om å være forsiktig med henne, det fikk jeg vite igår kveld, så flere enn meg som har advart..) Ho sa ho skulle komme tilbake med henne bare ho hadde snakket med samboer. Også sendte han melding seinere på kvelden at han ville ha hunden tilbake fordi han ikke hadde gitt tillatelse til å ta henne med seg. Da sa ho at løpet er kjørt, vi får henne ikke tilbake.

Nå fikk jeg vite idag av folk rundt meg at ho har vært anmeldt før pga det med bikkjene. at de ikke har det bra og at de sitter i bur i bilen hele dagen. Men ikke blitt gjort noe med. Og politiet mener det at de ikke prioriterer sånne ting og at dette må tas med konfliktrådet, noe som ho må samtykke med. Og det skjer jo ikke...

Skrevet

OK, hvordan fikk dere tak i hunden i utgangspunktet? Betalte dere penger for den, eller overtok dere bare hunden med en muntlig avtale om at hunden var deres? Var det denne samme kvinnen som eide hunden før dere overtok hunden?

Saken er at dyr går under eiendomsretten, så her må det avgjøres hvem som har eiendomsretten til denne hunden. Dersom dere kan bevise at denne dama har gitt fra seg eiendomsretten til hunden til dere, så er det klart at hunden er deres. Et godt tegn på det kan f.eks. være at dere betalte en sum for hunden (ikke symbolsk sum). At dere har chippet hunden i din samboers navn er også et godt argument. Men det bør være noe mer. Har dere ingen meldinger eller liknende, der dama gir fra seg hunden til dere?

Anonymous poster hash: 63e5a...45a

Skrevet

Hvis chippen sto i mitt navn, og jeg hadde bevis på at jeg hadde betalt for den, evt. papirer på at den var min, ville jeg dratt og tatt den tilbake når hun ikke var hjemme. Konstruktivt er det ikke, men hun gjør det ikke akkurat enkelt for dere. Ville uansett anmeldt, og varslet mattilsynet. Når hun har flere dyr og flere anmeldelser er det større sjanse for at de tar tak i det.

Anonymous poster hash: 3f1e3...6e0

• Liker 3
Skrevet

OK, hvordan fikk dere tak i hunden i utgangspunktet? Betalte dere penger for den, eller overtok dere bare hunden med en muntlig avtale om at hunden var deres? Var det denne samme kvinnen som eide hunden før dere overtok hunden?

Saken er at dyr går under eiendomsretten, så her må det avgjøres hvem som har eiendomsretten til denne hunden. Dersom dere kan bevise at denne dama har gitt fra seg eiendomsretten til hunden til dere, så er det klart at hunden er deres. Et godt tegn på det kan f.eks. være at dere betalte en sum for hunden (ikke symbolsk sum). At dere har chippet hunden i din samboers navn er også et godt argument. Men det bør være noe mer. Har dere ingen meldinger eller liknende, der dama gir fra seg hunden til dere?

Vi fikk hunden, vi tok det muntlig fordi de skulle drive med trekk av hunder sammen. Og hunden trivdes ikke i flokken der og den ble alltid hoppet på og plagd. Så den hadde det ikke godt. Så derfor vi tok henne fordi ho ville ha ho bort fra flokken der. Nei, vi betalte ingenting for henne. Vi tok det muntlig og ho sa at først så skal vi ha prøve tid i 2 uker, å da gikk de 2 ukene supert. Ho sa det til oss at nå var vi eieren hennes, men dette har ho sagt direkte til oss.. Eneste ho skrev på melding på tlf når dette skjedde var at hunden var på prøve i disse 4 mnd og at løpet er kjørt og vi får henne ikke tilbake. Poltiet sa vi måtte ta det med konfliktrådet, der kan de hjelpe oss med å finne ut hvem som er eieren. Men der må man ha samtykke fra begge parter. Å ho kommer aldri til å gi samtykke for det.. Så det går heller ikke..

Hvis vi anmelder dette, eller at ho anmelder samboer. Sliter samboer, fordi han kan ikke ha sånne ting på seg i den jobben han har nå. Eller så får han ikke beholde jobben. Så ho kan ødelegge så mye for han. Han har roet seg mye ned, men han er fast bestemt på å få henne tilbake!

Har snakket med flere folk som sliter med det samme, selvom de som faktisk har mer bevis enn meg og har kontrakt, kan ikke politiet hjelpe. Fordi de prioriterer det ikke.. Så det ser helt håpløst ut.

Skrevet

Meld til mattilsynet. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: bbe0f...325

• Liker 1
Skrevet

Ta det på den gamledagse måten, sett bikkja i midten, dere på en side, bikkjen på den andre å se hvem hun går til ;)

Anonymous poster hash: 82f6b...7b7
Skrevet

Dere får stjele hunden tilbake

Anonymous poster hash: bd637...5c8
  • Liker 1
Skrevet

Dere får stjele hunden tilbake

Anonymous poster hash: bd637...5c8

Problemet er det at hvis samboer eller jeg stjeler den tilbake, så vil ho anmelde oss. Samboer er i ny jobb og der kan han ikke ha noen saker på seg i politiet, så det kan ødelegge mye for han.

Skrevet

Ta det på den gamledagse måten, sett bikkja i midten, dere på en side, bikkjen på den andre å se hvem hun går til ;)

Anonymous poster hash: 82f6b...7b7

Ja, hvis det var så enkelt å få ho til å gjøre det.

Kan ikke snakke med ho på en ordentlig måte fordi ho ikke vil høre, dessuten så svarer ho ikke..

Skrevet

Her høres det ut som det er noe informasjon som ikke kommer frem..

Anonymous poster hash: 53553...45f
  • Liker 2
Skrevet

send noen fra hells angels på skløtta

Anonymous poster hash: 6a546...762
Skrevet

Problemet er det at hvis samboer eller jeg stjeler den tilbake, så vil ho anmelde oss. Samboer er i ny jobb og der kan han ikke ha noen saker på seg i politiet, så det kan ødelegge mye for han. Anonymous poster hash: 39b03...563

Det er ingen jobb som er sånn at man automatisk mister den fordi at man er blitt anmeldt.

Da hadde det sittet mange rundt om i landet uten jobb.

Man kan bli anmeldt for alt mellom himmel og jord.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...