Gå til innhold

Tips til litt oppfriskning av stue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Tenkte å friske opp stuen litt med nye duker/pledd/puter/litt pyntegjenstander. Ikke vært gjort noe der på minst 20 år.

Har chesterfield skinnsofa med to matchende stoler, et bord som må ha duk (pga flekker, burde egentlig kjøpt nytt), mørke veggpaneler som er lakkert, veldig mørkebrun farge. Persiske tepper med mye rødt i.

Har Skeidar/jysk/jula/kid osv i nærheten. Noen tips? Vil helst pusse opp, men det er dessverre ikke en mulighet akkurat nå.

Anonymous poster hash: 4f8e8...a4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Hva med å male bordet?

Det høres veldig mørkt ut hos dere. Ville dratt inn lyse gardiner, lyse pledd og puter, og gjøre det litt hjemmekoselig med kubbelys og lykter. :)

Skrevet

Tror jeg ville fokusert på en del lyse gjenstander, ettersom det virker som et veldig mørkt rom. Mal bordet om mulig, hvis ikke hvit/lys duk. Lyse gardiner, eller ingen gardiner. Ekstra lamper for å lyse opp til. Lyse puter. Jeg ville også byttet ut teppet med et lysere ett.

Skrevet

Hei,

Tenkte å friske opp stuen litt med nye duker/pledd/puter/litt pyntegjenstander. Ikke vært gjort noe der på minst 20 år.

Har chesterfield skinnsofa med to matchende stoler, et bord som må ha duk (pga flekker, burde egentlig kjøpt nytt), mørke veggpaneler som er lakkert, veldig mørkebrun farge. Persiske tepper med mye rødt i.

Har Skeidar/jysk/jula/kid osv i nærheten. Noen tips? Vil helst pusse opp, men det er dessverre ikke en mulighet akkurat nå.

Det første som slår meg er at det hadde vært fint med lyse puter, pledd, m.m, pga at det er så mørke farger på veggen.

Gjerne i en hvitfarge

Anonymous poster hash: efdbc...220

Skrevet

Tror jeg ville fokusert på en del lyse gjenstander, ettersom det virker som et veldig mørkt rom. Mal bordet om mulig, hvis ikke hvit/lys duk. Lyse gardiner, eller ingen gardiner. Ekstra lamper for å lyse opp til. Lyse puter. Jeg ville også byttet ut teppet med et lysere ett.

Enig. Men jeg tror at det også blir fint med de teppene som allerede er der, om TS får ordnet med lyst stæsj (puter, duker osv)

Skrevet

Enig. Men jeg tror at det også blir fint med de teppene som allerede er der, om TS får ordnet med lyst stæsj (puter, duker osv)

Ja, sånne orientalske tepper kan faktisk være veldig kult :)

Skrevet

TS her:

Hadde gjerne pusset opp og malt og greier men er dessverre ikke jeg som bor her fast så kan ikke endre på så mye. Kjøpte nye puter/pledd/duk/pyntegjenstander og det så relativt flott ut. Fikk beskjed om å fjerne det straks da hun som bor her kom hjem igjen.

Men men, det var verdt forsøket :)

Skrevet

TS her:

Hadde gjerne pusset opp og malt og greier men er dessverre ikke jeg som bor her fast så kan ikke endre på så mye. Kjøpte nye puter/pledd/duk/pyntegjenstander og det så relativt flott ut. Fikk beskjed om å fjerne det straks da hun som bor her kom hjem igjen.

Så kjedelig.

Anonymous poster hash: 7eecc...67c

Gjest Citronella
Skrevet

Teppet ville jeg absolutt beholdt. Men hva har du lov til å gjøre, da?

Det kan være kult med persiske tepper og Chesterfields, om du bryter med noe. Hva med et nytt bord, et lite stuebord i enkel design; gjerne i eik? Duk på bord blir veldig tungt, men du kan friske opp med moderne vaser og friske blomster. Eller trollhassel/greiner.

Belysning er også viktig interiørmessig. Kjøp noen fine lamper, få gjerne råd av de på butikken. Det er magisk hva riktig belysning kan gjøre.

Skrevet

TS her:

Hvilken rolle har du i dette huset da? Bor du hos foreldre så må du bare innordne deg etter mors og fars smak. Men dersom du leier så har du faktisk lov å sette ditt preg på fellesarealer du også.

Skrevet

Hei,

Akkurat nå?

Det var jo en måte å si det på, når det er noen andre enn deg som bor der fast.

Hvilket forhold har du til denne stuen? Er du gjest eller leier du, eller bor du der fast? (Du fortalte i et innlegg over, om hun som bor her).

Skrevet

Hvilken rolle har du i dette huset da? Bor du hos foreldre så må du bare innordne deg etter mors og fars smak. Men dersom du leier så har du faktisk lov å sette ditt preg på fellesarealer du også.

Enig.

Skrevet

Hei,

Når mener du at det er mulighet for deg å pusse opp rommet, som du helst vil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...