Gå til innhold

spiser for lite, gått ned i vekt, vil ikke opp igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bare lurer på en ting..

jeg har hatt veldig dårlig matlyst de siste ukene, da det har skjedd helt sykt mye på privaten, og det resulterer i ca 2 måltider om dagen. og det er stort sett et par skiver brød + middag (eller bare brød). og så ser jeg at jeg har gått litt ned, sikkert ikke merkbart mye i følge andre men. merker det litt selv og det liker jeg veldig godt og vil gjeeerne ned enda mer.

greia er at jeg nekter å gå opp igjen til der jeg egentlig er, men hvordan kan jeg unngå det? matlysten blir jo sikkert bedre etterhvert, og det hadde jo vært kjipt å begynt å spist vanlig igjen for å gå opp igjen. blir litt stressa for å spise mer enn jeg gjør nå, for da skjer det helt sikkert. men samtidig vil jeg jo ikke havne i en ond sirkel og utvikle noe spiseforstyrrelse. og det er vel ikke bra å spise to måltider om dagen heller? what to doooo

Anonymous poster hash: 3fe42...d8f
Videoannonse
Annonse
Gjest earlgrey
Skrevet

Trener du da?

For trening=du kan spise mer mat ;)

Men 2 måltider er nok for lite ja, du bør ha iallefall 4, med noen små mellommåltider :)

Skrevet

trener ikke mye nei. trente en gang forrige uke (dansetime, 60 min) og jogga litt i går. skal antakelig i morgen og. tenker å begynne å trene mer med andre ord. nå har jeg vært så dum og bare spist en gang om dagen i det siste. gud veit hvorfor, vet jo at det er det dummeste man gjør.. så ja.. må vel bare begynne å spise normalt igjen. kjipt siden jeg legger på meg igjen da men. det går vel ned igjen etter litt trening!?

Anonymous poster hash: 3fe42...d8f
Skrevet

Nå skal du få det inn med teskje;

Kroppen MÅ ha næring for å fungere. Spise tre hovedmåltider og 2 mellommåltider. Da får du opp forbrenningen. Tren gjerne i tillegg styrke og kondis for å stramme opp kroppen. Hvis du er engstelig for å gå opp i vekt, tell kalorier. Vanlig er 2000 kcal for å vedlikeholde kroppen. LES deg opp på dette og tilpass det etter din egen vekt og høyde

Anonymous poster hash: db432...103
Gjest Runforit
Skrevet

Alt du har mistet er litt vannvekt og muskelmasse og pytteliten fett. Mange innbiller seg at de blir mye tynnere etter et par uker med for lite mat, men sannheten er at kroppen ikke kun kvitter seg med fett i slike perioder. Den tærer på litt av alt.

Om du fortsetter så vil du selvsagt miste fett, men kroppen vil også tære masse på muskelmassen slik at forbrenningen går ned(muskler brenner fett 24/7). Etterhvert så vil du se tynnfeit ut fordi kroppen ikke har særlig med muskler igjen og de siste fettreservene er det siste som ryker før du da er blitt anorektisk.

Da har du et stort problem. Ikke bare snakker vi uønsket hårvekst, lite energi, dårlig immunforsvar, beinskjørhet, en daglig kamp og depresjoner, men også fare for å plutselig segne om pga hjertesvikt da hjertet også er en muskel kroppen tærer på ved underernæring.

Å få en fit, sprek og sunn kropp handler om livsstilen i det lange løp. Ingen av oss trente hadde vært der vi var uten å leve med et godt kosthold og en aktiv livsstil. Og det er noe som krever kontinuitet.

Fordelen med en tenke livsstil fremfor slankekurer og dietter er at når en velger å ta sunne valg og få inn mer aktivitet og dermed innarbeide det som en naturlig del av en livsstil så trenger en aldri igjen å tenke på "bikiniformen" da den er på plass hele året resten av livet.

Ta fatt i dette nå. Spis nok og rett mat. Du har bare en kropp og i dag er den frisk og sterk. Utnytt det ved å ta bedre valg før det er for sent.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...