Gå til innhold

Trene kondis hjemme? Step?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener en del styrke (liker det best), men trenger også muligheten til å trene kondisjon hjemme (er mye alene med små barn, må trene hjemme etter at de har lagt seg). Tredemølle eller sykkel er dessverre ikke aktuelt pga plassmangel. Da tenker jeg at trening på stepkasse kan være effektivt, supplert med instruksjoner og musikk fra treningsvideo e.l. Funker dette som hjemmetrening?

Er det noen som har erfaringer med eller anbefalinger til kondistrening hjemme?

Anonymous poster hash: 83d7a...9bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stepkasse og en matte fungerer jo greit det.

Jeg syns det er greit å trene kondisjon med kettlebells hjemme, eller når jeg er på hytta. De er lette å arbeide med, og man får opp pulsen samtidig som det ikke bråker så fælt :fnise:

Syns ofte stepkasser og kondisjonsøvelser med bare kroppen som redskap ofte kan bli bråkete :P

Skrevet

Jeg har (med unntak av jogging) utelukkende trent kondis hjemme. Har brukt videoer. De jeg liker best er Focus T25 og Insanity, begge fra beachbody. Veldig mye kondis (I T25 er det en del styrke også, men speed-videoene er rene kondisvideoer). Man blir skikkelig sliten, bruker bare kroppen og får trent veldig godt.

Nå trener jeg litt T25, litt Insanity og litt P90X3.

Jeg skjønner at dette bare blir mange rare navn, men det står ganske mye om det på nettet! :)

Jeg har ikke noe erfaring med å bygge opp treningsopplegg selv, liker å ha videoene å forholde meg til, litt som å ha en personlig trener hjemme.

Skrevet

TS her. Kettlebells hørtes ut som en god ide. Bør man ha opplæring i teknikk for å unngå skader? Trenger man mange ulike kettlebellsvekter, eller holder det med en-to stk når man kun trener kondis?

Alternativt til step tenkte jeg diverse "boot camp - øvelser" som burpees, spensthopp o.l, men dette blir kanskje litt kjedelig i lengden...

Skrevet

Jeg har (med unntak av jogging) utelukkende trent kondis hjemme. Har brukt videoer. De jeg liker best er Focus T25 og Insanity, begge fra beachbody. Veldig mye kondis (I T25 er det en del styrke også, men speed-videoene er rene kondisvideoer). Man blir skikkelig sliten, bruker bare kroppen og får trent veldig godt.

Jeg skjønner at dette bare blir mange rare navn, men det står ganske mye om det på nettet! :)

Jeg har ikke noe erfaring med å bygge opp treningsopplegg selv, liker å ha videoene å forholde meg til, litt som å ha en personlig trener hjemme.

Tusen takk for tips, dette så spennende ut!

Skrevet

TS her. Kettlebells hørtes ut som en god ide. Bør man ha opplæring i teknikk for å unngå skader? Trenger man mange ulike kettlebellsvekter, eller holder det med en-to stk når man kun trener kondis?

Alternativt til step tenkte jeg diverse "boot camp - øvelser" som burpees, spensthopp o.l, men dette blir kanskje litt kjedelig i lengden...

I og med at du har trent mye styrke, vil jeg tenke at teknikken ligger inne fra før av. Det viktigste å tenke på er å holde kjernemuskulaturen stabil, vekten i hælen og skuldre ned fra øra :)

Det holder med to for min del hvertfall. Det ligger mange videoer på youtube med kettebell swings og cardiotrening :)

Skrevet

Jeg så kjapt på nettsidene til Beachbody, og det så jo veldig bra ut. Men jeg syns de dvd-pakkene var litt dyre. Er det de du har kjøpt? Finnes det noen nettbasert abonnementsordning f eks?

Skrevet (endret)

Jeg så kjapt på nettsidene til Beachbody, og det så jo veldig bra ut. Men jeg syns de dvd-pakkene var litt dyre. Er det de du har kjøpt? Finnes det noen nettbasert abonnementsordning f eks?

Jeg har *host* lasta ned alt sammen. :fnise:

Endret av Rainbow81
Skrevet

Har du vurdert livegym.no eller lignende? Jeg er medlem på livegym.no, og er veldig fornøyd med mange av timene der.

Skrevet

Har du vurdert livegym.no eller lignende? Jeg er medlem på livegym.no, og er veldig fornøyd med mange av timene der.

Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut. Har de et godt utvalg av step / høypuls o.l (cardio som passer hjemme uten særlig utstyr)?

Skrevet

Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut. Har de et godt utvalg av step / høypuls o.l (cardio som passer hjemme uten særlig utstyr)?

Det meste av treningen der kan gjøres hjemme uten særlig utstyr. De har en egen kategori med mange forskjellige steptimer, og en annen kategori med mange forskjellige aerobic/kondisjonstimer. De har også timer med styrke/kettlebells hvor du får litt kondis gratis ved å trene med timene. Koster litt i måneden da, men sånn som for meg som har laaaaaang vei til nærmeste treningsstudio, så synes jeg det er greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...