AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #1 Del Skrevet 24. september 2014 Har syklet til jobb i hele sommer (ca en mil hver vei), og elsker det! Da har jeg jo trent, og slipper å sitte i kø. Men - nå kommer høst og vinter krypende og det begynner å bli kaldt. Det var jo ikke et problem i sommer! Jeg sykler med vanlige joggesko, og ønsker heller ikke å bytte til slike pedaler man sitter fast i. Har syklet med det noen ganger, og synes det er forferdelig ekkelt. Har en grei sykkel, hybrid med låsbar demper. Sykler uansett ikke i en rasende fart, og holder meg på sykkelstien når mulig. Men - hvordan skal jeg kle meg nå som det blir vinter? - Ser det går an å kjøpe trekk til skoene - kan man også bruke dette med vanlige joggesko (de er ganske små og nette, trenger jo ikke demping for å sykle)? Dette kan jo være lurt for å holde varmen. - Skal kjøpe meg et regnsett til de dagene det regner. Og det er mange på vestlandet. Hva har jeg under dette? - Hvordan skal jeg kle meg på de dagene gradestokken kryper godt nedover, og det er skikkelig kaldt? Regner med det er greit å ha flere lag, og beskyttelse i hals og på hode. Hva med bena? Hvilken type ytterjakke er greit å ha? - Og skal skaffe meg noen gode hansker, selvsagt. Hadde vært kjekt å få litt tips til dette, da jeg ikke har lyst til å slutte med syklingen! Blir det alt for kaldt, får jeg heller ta bilen, men ønsker å gjøre dette minst mulig. Anonymous poster hash: 25237...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 24. september 2014 #2 Del Skrevet 24. september 2014 -Superundertøy, fleecejakke og en vind&vann tett sykkeljakke til de kaldeste dagene. For meg holdt det som regel med superundertøy og en tykkere sykkeljakke Du kan kjøpe trekk til skoene, de hjelper også godt på vann hvis det ligger pytter langs veien. Ha treningssokk og ullsokk i skoen i tillegg. Nei, du trenger ikke demping i sko eller sykkelsko. Kjøp en buff til å ha rundt halsen, gjerne en tynn lue/tynn ull buff til å ha rundt ørene også Sykkeljakker puster bedre enn vanlige jakker så kjøp det. Finnes masse gode på sportstbutikker, spesielt av merket craft. Du kan fint bruke en vanlig regnbukse men det kan bli litt klamt. Og ikke glem at du også må bytte til piggdekk. Koster rundt 300-500kr stykke, og er en nødvendighet når det begynner å bli kaldt og glatt ute. Jeg syklet gjennom hele vinteren, på vestlandet, og hadde ikke problem med temperaturen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvrosen Skrevet 24. september 2014 #3 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg sykler om vinteren i Trøndelag. Siden jeg ikke har lyst til å ha spesielle sykkelklær bruker jeg ganske vanlige klær. Når det blir kaldere om høsten bruker jeg tynne hansker og sjerf. Etterhvert som kvikksølvet synker begynner jeg å bruke en ullbuff på hode og hals og bytter til tykke regntette hansker. Når det blir frost på bakken vurderer jeg dunjakke og bytter til vintersko. Blir det enda kaldere bruker jeg stilongs og har genser under jakka. Under minus 15 lar jeg sykkelen stå eller tar på lue og sykler rolig på fortauet hvis jeg ikke kan ta buss. Under minus 20 tar jeg buss eller holder meg inne. Hvis det regner bruker jeg overtrekksbukse. Når det er mørkt bruker jeg refleksvest. Hvis det er mye snø eller slaps og veiene ikke er brøytet vurderer jeg om jeg kan ta buss. Hvis sykkelveien ikke er brøytet så sykler jeg i bilveien uten å vike ut av hjulsporet, fordi kommunen sier de skal prioritere sykkelveier. Jeg har selvfølgelig lys og piggdekk på sykkelen, noe annet er galskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Del Skrevet 25. september 2014 -Superundertøy, fleecejakke og en vind&vann tett sykkeljakke til de kaldeste dagene. For meg holdt det som regel med superundertøy og en tykkere sykkeljakke Du kan kjøpe trekk til skoene, de hjelper også godt på vann hvis det ligger pytter langs veien. Ha treningssokk og ullsokk i skoen i tillegg. Nei, du trenger ikke demping i sko eller sykkelsko. Kjøp en buff til å ha rundt halsen, gjerne en tynn lue/tynn ull buff til å ha rundt ørene også Sykkeljakker puster bedre enn vanlige jakker så kjøp det. Finnes masse gode på sportstbutikker, spesielt av merket craft. Du kan fint bruke en vanlig regnbukse men det kan bli litt klamt. Og ikke glem at du også må bytte til piggdekk. Koster rundt 300-500kr stykke, og er en nødvendighet når det begynner å bli kaldt og glatt ute. Jeg syklet gjennom hele vinteren, på vestlandet, og hadde ikke problem med temperaturen Så flott! Fikk intrykket av 4 lag på enkelte slike "sykkelsider" Hvordan gjør du det med bukse? Superundertøy og treningstights, eller superundertøy og en litt løsere bukse? Anonymous poster hash: 25237...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 25. september 2014 #5 Del Skrevet 25. september 2014 Så flott! Fikk intrykket av 4 lag på enkelte slike "sykkelsider" Hvordan gjør du det med bukse? Superundertøy og treningstights, eller superundertøy og en litt løsere bukse? Anonymous poster hash: 25237...eba Hadde superundertøy og foret treningsbukse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå