AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Min 7 måneder gamle valp har spydd hele formiddagen, sikkert 10 ganger. Tenkte kanskje han hadde spist noe, men det kommer bare hundemat og vann opp igjen. Nå spyr han nesten bare vann. Kan det være noe alvorlig?Anonymous poster hash: 13be3...bb5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Det kan være alvorlig, eller helt ufarlig. Ikke gi ham noe mer mat iallefall. Det kan være han bare har spist noe han ikke har tålt, men det man frykter er at hunden har spist noe som har satt seg fast og blokkert tarmen. Det er livstruende. Hvis hunden har normal allmenntilstand kan du forsøke å avvente litt til, men dra uansett til veterinær idag før de stenger hvis ikke hunden blir helt bra igjen iløpet av et par timer. Dersom hunden har redusert allmenntilstand ville jeg som minimum ringt veterinær med en gang, beskrevet symptomene og spurt om de mente hunden burde komme inn med en gang eller vente litt til. Anonymous poster hash: 4bb62...404
makkapakka Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 min valp spydde sinnsykt mye første året. Dyrlegen ga den ormekur, det kom seg litt, men til tider var det mye oppkast likevel, jeg fant ut at det var noe av maten jeg kjøpte spesielt til hund, og avogtil så spiste han filten av noen tennisballer som den gikk og harket på som gjorde at han spydde ut alt maten også. I tillegg så gnagde han mye på pinner inntil jeg også fant ut at det la seg rusk i halsen av bark. Så i vårt tilfelle var det enkle saker.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Prøv å faste han i 24 timer og deretter fòr på fiskeboller og kokt ris. Hvis det ikke bedrer seg i løpet av 2-3 dager så kontakt vet. Det er dette du får beskjed om i første omgang Anonymous poster hash: bd233...843 Anonymous poster hash: bd233...843
Sugerøret Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Det kan være,så om hunden er slik i morgen ville jeg ringt en vetrinær
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Magekatarr? Ellers kan de spy om de siser mye, og så er aktive rett etterpå. Min spydde endel som valp, vi måtte bløte opp tørrforet og gi mindre porsjoner,Anonymous poster hash: e4827...096
Birdo Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Hunden min kastet opp en god del når han var valp, tok han med til dyrlegen da han kastet opp skum flere ganger på en dag og fikk sekk med fôr for sensitive mager. Det hjalp ingen verdens ting, han kastet fortsatt opp. Så da tok jeg heller og fastet han i 24 timer også fikk han kokt kyllingfile og ris i et par dager, og etter det gikk det helt fint igjen
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Får valpen nok ro? En overstimulert valp (både fysisk og psykisk) kan ofte kaste opp og få diaré. Anonymous poster hash: 93ae7...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå