Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en fyr som er ti år eldre enn meg. Vi var ute og spiste på restaurant, og av en eller annen grunn begynte vi å snakke om musikk, og kom da inn på alderen vår - hva vi hørte på da vi vokste opp. Han syntes det var litt festlig, siden jeg da hørte på det samme på barneskolen, som han gjorde i russetiden og senere.

Greit, jeg er jo blitt 26 år, så hang meg ikke så mye opp i det der. Synes ikke aldersforskjellen er noe big deal lengre.

Så - vi bestiller mat, og servitøren lurer på hva vi vil ha å drikke til maten. Jeg bestiller en øl, og da spør hun om legitimasjon.... :-/

Åhhr, bare irriterer meg. Følte meg som en drittunge igjen. Han syntes jo det var superfestlig i tråd med den samtalen vi nettopp hadde hatt.

Er det normalt å spørre om det på restaurant?? Man ser jo lett at jeg er over 18 år! Føler hele daten ble teit. :-(

Anonymous poster hash: 1e46a...229
Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg tror ikke du kan si at "man" ser lett at du er over 18 år når servitøren spurte deg om legitimasjon.

Jeg forstår at det kan være irriterende å bli spurt om det, men jeg tror du bare må prøve å ta det med humor.

Jeg har blitt spurt om jeg skulle betale voksen- eller barnebillett til meg selv på en busstur etter at jeg selv fikk barn. (Og jeg var ingen tenåring da jeg fikk barn heller).

Skrevet

Ta det som et kompliment:-D

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever det samme som deg TS, dog ikke med en så stor forskjell (5 år) og vi begge syntes hele situasjonen bare blir komisk.

• Liker 1
Skrevet

Altså, er du 26, men servitøren spør etter leg. Fordi servitøren er usikker på om du er over 18 år . Daten din er 10 år eldre enn deg, altså 36, må ha virket litt komisk for servitøren, særlig dersom daten ser eldre ut enn alderen tilsier.

Om noen tar pointet? (Gammel mann på date med mindreårig?)

Anonymous poster hash: 10385...5bb

• Liker 1
Skrevet

Null stress. Jeg blir spurt om legitimasjon hele tiden (er 30 år), mens mannen min som er 2 år yngre aldri blir spurt.

Jeg bare ler av det, og det burde du også gjøre. Det å tydelig vise at man synes det er ukomfortabelt gjør det kleint, smiler du så er det sjarmerende.

Ofte ser jeg på de som ber om leg at de synes det er ekkelt, men de kan faktisk miste jobben, og serveringsstedet miste bevilgningen om det viser seg at jeg faktisk er under 18.

Anonymous poster hash: 59c18...8d4
  • Liker 1
Skrevet

Er man usikker som servitør spør man. Man kan miste både jobb og sjekebevilgning om man selger til mindreårige, så synes folk skal slutte å bli fornærmet over det der. Jeg er 26 og blir også spurt om leg når jeg skal kjøpe vin. Din følelse av å være voksen er da vel ikke linket til om du blir spurt om leg eller ikke?:)

Anonymous poster hash: 4a04b...699
  • Liker 2
Skrevet

Man er påbudt å spørre alle som ser yngre ut enn 25 - er det ikke sånn? Og du er jo 26, så ja.

Ikke la små opplevelser ta makten fra deg som voksen kvinne sitter med, det er nok av folk i verden som vil få deg til å føle deg liten fra før av.

• Liker 2
Skrevet

Det hender jeg blir spurt om leg. og det tar jeg som ett stort kompliment. Samme hvem jeg er sammen med. (Har blitt sur en gang, og det var fordi jeg hadde glemt glemt leg. hjemme.) Jeg er eldre enn deg, TS, og blir happy om noen spør.

• Liker 1
Skrevet

Altså, er du 26, men servitøren spør etter leg. Fordi servitøren er usikker på om du er over 18 år . Daten din er 10 år eldre enn deg, altså 36, må ha virket litt komisk for servitøren, særlig dersom daten ser eldre ut enn alderen tilsier.

Om noen tar pointet? (Gammel mann på date med mindreårig?)

Anonymous poster hash: 10385...5bb

Han ser ikke eldre ut enn 36. Og er vel ikke komisk at man dater noen som er ti år yngre, hun så jo på kortet mitt at jeg var 26. Synes heller hun burde føle seg litt teit. Man trenger ikke vise leg uoppfordret når man er over 25 på polet dersom man kjøper brennevin engang. Jeg bestilte en øl...

Anonymous poster hash: 1e46a...229

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er mulig å bli fornærmet over noe slikt..? Da jeg ble spurt om leg på polet sist (kjøpte vin, er 31), så lo jeg bare og syntes det var festlig. Hadde det skjedd sammen med en date, så hadde vi hatt noe å le av sammen.

Ikke meningen å være frekk, men du høres selvhøytidelig ut når dette blir en så big deal- jeg hadde blitt ekstremt skeptisk dersom en date ikke hadde klart å ta en slik episode med humor.

• Liker 2
Skrevet

Skjer meg også ofte, syns det bare er positivt, ser visst yngre ut. Det er bare bra det :-) Jeg derimot fikk en mann på døra som ville snakke med "mammaen eller pappaen min", fordi han skulle snakke med huseieren, som er meg... det var litt spesielt ja.

Anonymous poster hash: 4883b...19a
  • Liker 2
Skrevet

Hun trodde sikkert dere var far og datter. Det er ikke alltid like lett å tippe alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...