Gå til innhold

Aldri fått blomster av kjæresten..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og det plager meg egentlig noe så langt inn i helvetes mye. Han har kjøpt ting som snus og sjokolade til meg, men aldri blomster. Jeg kjøper ting til han hele tiden.

Anonymous poster hash: ce142...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du nevnt at du kunne tenkt deg å få blomster, da?

Du viser åpenbart at du bryr deg ved å gi gaver. Helt ok. Men andre viser at e bryr seg ved fysisk nærhet, ved ord, ved å hjelpe til med ting. Også helt ok. Noen synes ord blir tomme og meningsløse og føler seg kjøpt og betalt om de får gaver. Også ok. Folk er ulike. :vetikke:

Anonymous poster hash: 41e70...de9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt at plager deg litt TS, det tror jeg hadde plaget meg også. Det er liksom en veldig kjæresteting å gi. Jeg ville nok prøvd å hintet litt.

Anonymous poster hash: 141a7...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at norske menn ikke tenker over slikt (20 årene), med det mener jeg at han er nok ikke klar over hvor mye sånt betyr for deg (oss).

Gi han et hint, da det virker som det er vanskelig å tenke frem slikt selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri fått blomster av samboeren min, rett å slett fordi det ikke er han sin måte å vise at han bryr seg på. Ord og handlinger er en mye bedre måte å vise at man bryr seg på enn noe man bare tar å rasker med seg fra butikken.

Vi driver å tuller med det innimellom at hvis han plutselig hadde kjøpt blomster til meg så hadde jeg spurt hva galt han hadde gjort.

Hvis det er så veldig viktig for deg å få blomster av han, så prat med han om det! For all del, ikke hint! Hinting er noe av det dummeste man gjør i forhold til andre mennesker.

Så prat med han om du ønsker blomster, si det rett ut. Om dere er ute å handler sammen så pek han i retning blomsterhandelen og si at han får finne noe fint til deg der

Anonymous poster hash: 3071e...828
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fire samboerforhold. Aldri fått blomster og aldri tenkt over det. Jeg husker i alle fall ikke at jeg har fått blomster, kanskje en gang jeg hadde bursdag men jeg tror det var moren min som kom med dem. Jeg er ikke opptatt av å få gaver eller gi bort gaver.

Anonymous poster hash: 2d081...3fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner meg igjen. jeg var sammen med eksen i 2,5 år og fikk aldri blomster. det gjorde meg ikke sånn veldig mye, men jeg har alltid sett på det som romantisk - at han kommer hjem med roser til deg - og jeg hadde jo ganske lyst å oppleve det. og det sa jeg til han, rett ut, at jeg håpte jeg fikk en gang og at det hadde vært noe jeg hadde satt pris på og blitt glad av. men neeeida.

grunnen til at jeg aldri fikk det var:

1. han syns det var bortkasta penger og skjønte ikke vitsen (noe som er en helt tragisk grunn i mine øyne. greit at han ikke ser vitsen og det koster penger - men han hadde jo gleda meg om han hadde gjort det - trodde liksom det skulle bety nok. være en god nok grunn i seg selv)

2. da jeg hadde bursdag sa han at han hadde tenkt å kjøpe roser, men så glemte han det/fikk ikke tid. (great.. la heller være å si noe da. det hadde jo aldri skjedd uansett).

så ja. nå høres jeg veldig sur ut, haha, er ikke det. bare syns grunnene var skikkelig teite.

en annen gang gikk vi i sentrum hvor det kom en fyr som solgte roser, og spurte om han hadde lyst å kjøpe en til meg. og i stedefor å si ja og gjøre det f.eks, så ser han på meg og bare: vet ikke jeg. vil du at jeg skal kjøpe en til deg? eller noe.. herregud. blei så oppgitt. vil jo ikke ha bare for å ha, vil jo ha fordi han vil kjøpe til meg. så ja. nei det blei aldri noen roser, men nå syns jeg det egentlig er like greit. kommer til å bli sååå glad den dagen jeg får det av en kjæreste! hehe

Anonymous poster hash: 9235d...fb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må si at du liker blomster. Jeg kjøper ofte til meg selv/leiligheten vår, og derfor vet han at jeg liker å ha blomster i hus.

Jeg har aldri fått blomster av tidligere kjærester før har egentlig aldri sett hvorfor jeg skal få blomster. Men det er ganske koselig å bli vekket en lørdags morgen med fine blomster.. Det skjer sjeldent, men det er veldig hyggelig, og overraskende, når han gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk verken blomster, sjokolade, brus, snus av eksen min, i alle fall ikke uten at jeg spurte spesifikt etter det.

Ikke fikk jeg bursdagsgave eller julegave gjennom 5 år heller. Veldig gøy å sitte der på julaften når alle spør hva han ga meg.. Det er slutt for en grunn.

Anonymous poster hash: 08515...54f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sjelden blomster. Sist gang jeg fikk blomster var vel på sykehuset når jeg fødte. Jeg har sagt jeg ikke vil ha blomster. Du kjøper en kvast på en butikk for mye penger og så visner de etter en uke. Blomster har det bedre med røttene i jorden! Ja, de er pene å se på de første dagene, men det er også bildet på veggen, eller tapeten for den saks skyld... Derfor kjøper han heller noe han vet jeg setter pris på :)

Forrige valentinesdag, så var jeg på Rema litt før stengetid pga noe jeg hadde glemt. Der var det mange som rasket med seg en stygg bukett til 49,-. Ikke fordi de knapt kunne vente på å se dama si bli helt fra seg av glede når de så buketten, men for at hun ikke skulle bli skuffet eller i verste fall sur (en jeg traff sa han måtte kjøpe blomster, ellers ble hun sur). "Kjemperomantisk".

Men for de som setter pris på blomster, så er det jo koselig å få blomster. Typen til TS vet sikkert ikke at det er så viktig for henne, og trenger kun å få vite dette, så han kan kjøpe det i stedet for eller i tillegg til snus og sjokolade. For meg høres det ut som om han er glad i TS og kjøper disse tingene fordi han vet (eller tror?) at hun blir glad for snus og sjokolade.

Poenget mitt var vel at det er vel kjekkere at mannen kjøper noe han gleder seg til å gi, fordi han ser for seg TS når hun tar i mot gaven. Ikke at han kjøper noe fordi det er noe alle jenter vil ha og forventer. Men om TS forteller at hun liker å få blomster, så vil han vel også glede seg til å gi dette til henne.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått noen blomster jeg heller, men det er heller ikke noe savn for min del. Typen min er romantisk anlagt, og bryr seg virkelig om meg. Det viser han på andre måter. Jeg setter mye mer pris på at han vasker badegulvet mitt og forer hundene mine enn at han skulle kjøpt noen blomster. Men får jeg engang blomster så blir jeg selvsagt glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa tidlig at jeg syntes det var veldig koselig med blomster, om det så er en kvast fra Rema1000. Hinting fungerte ikke, jeg måtte si "jeg hadde jo blitt veldig glad om du kom hjem med blomster en gang i blant" men jeg fikk det som jeg ville :)

Fikk røde roser til årsdagen, om jeg er borte så kan det stå blomster på bordet i en ferdigvasket leilighet når jeg kommer hjem og er vi ute på tur så plukker han ofte en liten blomst for å sette den i håret mitt :rodmer:

Anonymous poster hash: e86c3...aed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis kun fått blomster et par ganger på de 15 årene vi har vært sammen. Ser ikke poenget.

Hadde jeg ønsket at han kjøpte blomster til meg i blant, hadde jeg SAGT det til ham.

Jeg ønsker at han kjøper med sushi til meg når han er i nabobyen (vi har ingen sushirestaurant/utsalg her), så det har jeg sagt. Jeg ønsker at han kjøper vin til oss i blant, så det har jeg sagt. Osv.

Ber man om det man ønsker seg, er det mye større sannsynlighet for at det skjer.

Anonymous poster hash: 6b885...19a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...