AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Pga veldig ustabil syklus ønsker jeg å sjekke når eggløsning er (hvertfall ca). Har derfor kjøpt masse strips. Siden syklusen min er ustabil, så tenkte jeg å begynne å teste dagen etter mensen, og teste til jeg får positiv test. Høres dette riktig ut? Jeg har kjøpt et beger på apoteket, og vare skyller det mellom hver gang. Det holder? Tenkte å ta urinprøvene på tidlig kveld, da jeg har forstått at ettermiddag/kveld er best. Det er slik at man uansett vil gående strek, men at det først er når den er like sterk som kontrollstreken, at el er på vei? Virker det som jeg har forstått det riktig da?Anonymous poster hash: c41bd...039
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Pga veldig ustabil syklus ønsker jeg å sjekke når eggløsning er (hvertfall ca). Har derfor kjøpt masse strips. Siden syklusen min er ustabil, så tenkte jeg å begynne å teste dagen etter mensen, og teste til jeg får positiv test. Høres dette riktig ut? Jeg har kjøpt et beger på apoteket, og bare skyller det mellom hver gang. Det holder? Tenkte å ta urinprøvene på tidlig kveld, da jeg har forstått at ettermiddag/kveld er best. Det er slik at man uansett vil få en strek, men at det først er når den er like sterk som kontrollstreken, at el er på vei? Virker det som jeg har forstått det riktig da?Anonymous poster hash: c41bd...039 Beklager skrivefeil. Skriver på mobil..Anonymous poster hash: c41bd...039
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Mine EL-tester var blendehvite helt til det nærmest seg eggløsning, da ble de gradvis sterkere. Det er riktig at den først er positiv når teststreken er minst like sterk som kontrollstreken. Det er ikke alle som får utslag på EL-tester selv om de har EL. Noen har også så korte topper av hormonet som testen slår ut på at man egentlig bør teste to/flere ganger om dagen. Anonymous poster hash: 23fbb...f1e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Mine EL-tester var blendehvite helt til det nærmest seg eggløsning, da ble de gradvis sterkere. Det er riktig at den først er positiv når teststreken er minst like sterk som kontrollstreken. Det er ikke alle som får utslag på EL-tester selv om de har EL. Noen har også så korte topper av hormonet som testen slår ut på at man egentlig bør teste to/flere ganger om dagen. Anonymous poster hash: 23fbb...f1e Ok, jeg forstår Takk for svar. Det er strips fra billige tester.no om det er av betydning.Anonymous poster hash: c41bd...039
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Og skal man da ha sex annenhver dag når man får positiv utslag?Anonymous poster hash: c41bd...039
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Du kan ga sex så ofte eller sjelden du og din partner vil, men ønsker man å bli gravid er det nødvendig å gjennomføre samleie rundt eggløsning. Du er fruktbar noen dager før eggløsning. Etter EL lever egget i ett døgn, så det er lurt å være litt i forkant så det ligger noen sædceller på lur. Annenhver dag er nok, men dere kan også ha sex oftere hvis dere ønsker. Anonymous poster hash: 23fbb...f1e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Du kan ga sex så ofte eller sjelden du og din partner vil, men ønsker man å bli gravid er det nødvendig å gjennomføre samleie rundt eggløsning. Du er fruktbar noen dager før eggløsning. Etter EL lever egget i ett døgn, så det er lurt å være litt i forkant så det ligger noen sædceller på lur. Annenhver dag er nok, men dere kan også ha sex oftere hvis dere ønsker. Anonymous poster hash: 23fbb...f1e Takk for svar! Ser man på testene når det begynner å nærme seg, sånn at man rekker å ha sex før selve den positive testen også? Av praktiske årsaker har vi dessverre ikke mulighet til å ha sex helt regelmessig, så må ha en viss peiling når det er best Anonymous poster hash: c41bd...039
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Takk for svar! Ser man på testene når det begynner å nærme seg, sånn at man rekker å ha sex før selve den positive testen også? Av praktiske årsaker har vi dessverre ikke mulighet til å ha sex helt regelmessig, så må ha en viss peiling når det er best Anonymous poster hash: c41bd...039 Dette tror jeg kan variere fra person til person. Mine var som sagt helt hvite til det nærmet seg og slik sett skjønte jeg at det bygget seg opp. Andre får utslag hele tide. Men det er ingen grunn til å fortvile. Etter å ha testet et par måneder vil du nok uansett kunne se ca når du har eggløsning, spesielt hvis du har regelmessig syklus. Og da blir det jo lettere å kalkulere.Anonymous poster hash: 23fbb...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå