Gå til innhold

Sko til helsestudio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags joggesko bruker dere til trening inne? Jeg har et par aerobicsko, men syns ikke de er gode å ha på. Vanlige joggesko blir for varme.

Jeg trenger ikke salsko fordi jeg trener mest på apparater. Derfor trenger jeg noen som er gode på ellipsemaskin, stepp og vektløfting.

Har vært i sportbutikk og spurt, men de kommer bare med aerobicsko som jeg allerede har. Finnes det ikke "inneallroundjoggesko" da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker vanlige joggesko (løpesko) til trening i både sal og på apparater. Kanskje man burde bruke noe annet, men jeg har hvertfall ikke hatt problemer med de.

Regner med du kan bruke hvilken som helst joggesko, så lenge du føler deg komfortabel i de :)

Har forresten også observert at de fleste bruker helt vanlige joggesko der hvor jeg trener.

Skrevet

Jeg bruker helt vanlige joggesko, du kan jo finne de i mange slags varianter.. Ser jo også de som trener flip-flops :fnise:

Skrevet (endret)

Anbefaler crossfitsko .

Jeg bruker disse

81ZMWSswAHL._SL1500_.jpg

http://www.amazon.com/Inov-8-Unisex-F-Lite-Urban-Running/dp/B002NPC3BY

Finner ikke de jeg har for salg i Norge.
Disse ligner men mine er 220 - ikke 195.
http://www.x-life.no/products/inov8-flite-195-blackunisex

Hvis du skal trene feks. knebøy er det greit med flate og stabile sko - vanlige joggesko er altfor mye oppbygd.

Endret av punkyB
  • Liker 2
Skrevet

Jeg trener mest vektløfting, og bruker crossfitsko til dette. Du kan også bruke helt flate sko som f.eks converse, eller rett og slett gå i sokkelesten til dette formålet. Det viktige er at skoene ikke har demping, da det vil være som å stå på en tjukkas mens du løfter. Du skal ha kontakt med underlaget i stående øvelser.

Til elipsemaskin og slikt ville jeg bare hatt et par joggesko som passer til foten din...

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker bare vanlige, lette løpesko når jeg trener inne. Jeg har Asics Gel Noosa, og for meg passer de utmerket. Ser også mange som trener i Nike Free, de er enda tynnere og enda lettere.

Skrevet

Utfordringen er at du egentlig trenger to forskjellige par sko, ett par med demping til aktiviteter som step, og ett flatt par til løfting. Da er det vanskelig å komme unna en mellomløsning, som mest sannsynlig er det du betegner som «aerobicsko».

Dersom du ikke driver med high impact step, så kan du likevel komme unna med et relativt flatt par som også vil være greie til løfting. I så fall anbefaler jeg, i likhet med punkyB, å gå for et par crossfitsko. Disse har stor kontaktflate og godt grep.

Skrevet

Jeg bruker Reebok crossfit nano til så og si alt innendørs utenom vektløfting der jeg bruker Adidas Adipower. De sistnevnte hever helen en par cm slik at man kan ha noe mer vertikal rygg i vending, rykk, og knebøy. Da får man også opp et par kilo ekstra.

Anbefaler også en flat stabil sko uten dempeputer.

Skrevet

Takk for fine tips. Da vet jeg litt mer om hva jeg skal spørre etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...