Gå til innhold

Kan noen anbefale en sjampo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt hår ned til midjen, middels tykt. Jeg har brukt sp volume i flere år, uten problemer. Jeg liker den godt, den lukter rent, varer lenge og skummer akkurat slik jeg liker det. Har prøvd andre sjampoer, men jeg har ikke funnet noen jeg har likt like godt. Jeg har alltid vasket håret annenhver dag. Nå, etter en sommer med hyppigere hårvask pga ferie og slikt, kjenner jeg ikke igjen håret mitt lenger. Jeg flasser og klør i hodebunnen (har ikke lus, har sjekket) og håret blir fett etter en dag uten vask. Der ser ekkelt ut, og jeg føler meg skitten. Etter vask er håret normalt noen timer, men ca 12 timer etter vask klør det og det begynner å se skittent ut. Jeg har prøvd å la være å vaske det hver dag, men jeg føler meg bare så innmari ekkel.

Bytte sjampo er det første jeg tenker på. Men til hvilken da? Jeg bruker ingen andre produkter i håret, kun sjampo og hårkur av samme merke en gang iblant.

Noen tips til hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du burde konsultere en frisør. Virker som du har problemer av ulik art, og om noen vet råd så er det en erfaren frisør:) Balsamkuren funker for mange, hvor man bruker rensebalsam (ja, den vasker på en måte håret) uten parabener og silikon. Starter med å rense hår og hodebunn hver dag, og etter hvert bare 1-2 ganger i uka. I starten kan man også bruke mild rensesjampo. Nevn det for frisøren om du er interessert :)

Anonymous poster hash: 1d4cf...5d7
Skrevet

Har du problemer med hodebunnen burde du vel heller snakke med en hudlege enn en frisør...

Anonymous poster hash: 78659...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...