AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Jeg spør litt av ren nysgjerrighet her. Skal snart få tv i nyleiligheta mi, men jeg har en pus som jeg fremdeles prøver å lære at han ikke skal oppå bord og benker. Han har et stort klorestativ som han bruker flittig, men det er tydeligvis ikke nok for han. Jeg lurer på hvordan dere gjør det med tv-bord. Med mindre dere har veggfeste eller MEGET høye tv-bord, så hopper vel katten opp? Hvordan har dere det, og klarer katten å holde seg unna? Anonymous poster hash: 063f5...645
Aliqua Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Katten hopper av og til opp på tv-bordet, men dette er ikke ofte. Er uproblematisk her i huset hvertfall, ingen skade skjedd så langt.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Katten min har et eget innhuk i veggen ca. 3 meter opp, så ingen andre møbler er interessante nok. Kan du skru opp ei vegghengt katteseng så han har et bedre alternativ enn andre bord? Anonymous poster hash: 2c816...ece 1
Kjibba Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Vi har eit vanleg tv-bord, men han hopper ikkje opp der. Men han har endeleg forstått at han ikkje får lov å gå på borda. Der eg budde før, og hadde to kattar, sov dei gjerne på eller under tv-bordet (dei fekk lov). Er du redd for at fjernsynet skal dette i golvet, eller er det noko anna du bekymrar deg for?
Sphynx Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Vår går hele tiden på TV-bordet. Også vil han helst bak TV'en. Så vi har sotte store fat og blomster på siden av TV'en så han ikke kommer seg bak og da går det helt fint!
Millimani Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Min katt hopper aldri opp på tv-bordet. Hun hopper gjerne opp på omtrent alle andre bord, men tv-bordet hopper hun aldri opp på. Det er ikke så god plass til henne der heller men hun ville klart å hoppe opp der hvis hun hadde vært interessert. Nei, du må bare være bestemt og fysisk "jage" pusen ned hvis han hopper opp. Da bør det gå inn etter hvert. Alternativt kan du bruke "play off"-spray på bordet, hvis det ikke setter flekker, så vil pus holde seg unna. Ellers er det fint om pus har et lite katte-hus med hyller eller huler, eller bare sine faste koseplasser. Min katt har et kattehus med tre hyller og en hule, men hun bruker det nesten ikke. Hun har en gammel sofa som er bare hennes (den er ødelagt og tåler ikke vekta av mennesker, men går fint for en katt på 4 kg), ellers har hun sine puter og pledd, som hun bruker flittig til å ligge på.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Katter elsker flytteesker forresten. Gi han en sånn og du ser han aldri i eller på noe annet møbel! Anonymous poster hash: 2c816...ece
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Ja, han har det klatrestativet jeg nevnte, som inneholder huler, hengehylle og mange overflater. Tro meg, det meste av utgifter etter jeg flytta inn i nyleiligheten har gått til den katten, og jeg har brukt mye tid og energi på å lage en bra boplass for pusen min. Så han har mange plasser å gjøre av seg, da for det meste i høyden hvor han liker seg godt. Men det stopper han ikke fra å gå på bordene her. Og sikkert ikke tv-bord når det kommer i hus. Vil han skal lære seg at bord og tv-benk er forbudte områder. Vil ikke at tven skal velte heller. Skal prøve å "sperre for" med diverse. Men tar gjerne imot flere tips! TS Anonymous poster hash: 063f5...645
Aurora M. Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 (endret) Det skal noe til å lære en katt at enkelte steder er forbudte områder.. Pusina hopper ikke på tv-benken her hjemme, men på hytta gjør hun det (mest trolig kjedsomhet fordi hun må være for det meste inne der). Men jeg har enda til gode at hun har veltet flatskjermen min, til tross for at hun er en formfullendt dame. Så det tror jeg ikke du skal være redd for. Engster du deg likevel så kan du jo bare ta noen biter med dobbeltsidig tape og feste den til benken. Dobbeltsidig tape var min beste venn da jeg hadde kattunger i hus. Litt jobb å fjerne det, men med rett middel går det bra. Et annet tips kan være å sette på Animal Planet en gang det er hundebjeffing, og skru opp lyden litt.. Jeg gjorde det en gang, og da rygget hun bakover i sofaen her ved siden av meg. (hun er ikke alltid like smart da.. ) Men du vet jo aldri hva pus gjør når du sover.. Endret 23. september 2014 av Aurora M.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Begge kattene mine har "lært" seg å ikke hoppe på bordet. Jeg har mine små mistanker om at de gjør det en sjelden gang når jeg sover på nettene, men så fort jeg ser dem hopper de ned. Vet ikke akkurat om man kan lære katter noe men de hopper faktisk ikke på bordet lenger som de gjorde før. I starten skjedde det ofte, men med masse tålmodighet opptil 6 mnd - 1 år hvor jeg sprutet vann på dem så fort de endte på bordene har de sluttet. Men tven tar jeg ikke sjansen på så vi har veggfeste Anonymous poster hash: f1fda...f44
Millimani Skrevet 24. september 2014 #11 Skrevet 24. september 2014 Håper hun lærer seg å ikke hoppe opp på tv-bordet. Min katt ligger foran dataskjermen min når jeg bruker den stasjonære, men hun ligger sånn at jeg ikke har problemer med å se det jeg skal se på skjermen. Blir hun stående, og ikke legger seg, da ser jeg ingen ting Mammas katt var veldig glad i å ligge oppå vitrineskapet(!) for endel år tilbake, ganske vanskelig å få henne ned derfra, - så de vet hva de vil de kattene, og finner sine deilige plasser. Min legger seg i skap, og for en tid siden lå hun mye på pianoet også, men pianoet har jeg klart å få henne til å slutte med
mumfi222 Skrevet 24. september 2014 #12 Skrevet 24. september 2014 Mine katter på 4 mnd hopper og ned fra tv-bordet flere ganger for dagen. Vi har en flatskjerm som ikke akkurat står støtt, men de greier ikke å rive ned tv`en (kanskje det blir andre boller når de blir voksne?). De går i alle fall som de vil der og ene kattungen sitter på tv-bordet foran tv`en og følger med
Athene Skrevet 24. september 2014 #13 Skrevet 24. september 2014 Vegghengt TV, ellers ville de havnet på gulvet for lengst... De vet at de ikke skal gå på bord, og jeg ser dem aldri der. Men det er stadig noe som plutselig har havnet på gulvet når jeg er ute av rommet en stund. Det var riktignok værre når de var mindre, da kostet de meg noen tusenlapper i knuste vaser, lamper etc.
roberta Skrevet 24. september 2014 #14 Skrevet 24. september 2014 Min katt går overalt - ser ingen problem i det.
Sphynx Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Min katt går overalt - ser ingen problem i det. Ikke jeg heller, er lite sjarmis når han går på bordet da, men han hører virkelig ikke etter Svigers syntes det var helt forferdelig at han kunne gå hvor han ville. Og at han ikke sov i bur om natten og ikke var i bur når vi ikke var hjemme! Det synes jeg var forferdelig. Nei hun mente katten måtte ha ordentlig disiplin og ha et begrenset område som var hans. Helt tullball 1
Mango Skrevet 26. september 2014 #16 Skrevet 26. september 2014 Vi jobber med å lære henne å ikke gå på kjøkkenbenken og bordene i huset, men hun har en sterk vilje. Tv- benken får hun gå på som hun vil. Hun er glad i dyreprogram og fotball, litt glede må hun få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå