Zionnas Skrevet 26. september 2014 #21 Skrevet 26. september 2014 Jeg sliter med psorasis og det som hjelper meg veldig er decobal krem som fås kjøpt på apoteket Bytte ut vanlig håndsåpe med mild såpe for eksemhud. Cocosa er også magisk! Smør dette inn og sov med bomullshansker Ta omega 3-6-9 og nattlysolje
henp Skrevet 26. september 2014 #22 Skrevet 26. september 2014 Har slitt med det samme i noen år, og ingenting hjalp! Helt til min svigermor foreslo kaliumparamangat (eller noe sånt). Det er ihvertfall en væske som man blander ut til et vannbad og har hendene oppi i ca et kvarter. Det funker!! Slik behandling to dager på rad kurerer mine hender hver gang. Vær riktignok obs på at det farger av på hendene, og de ser noenlunde ut som et mislykket selvbruningsforsøk - men det er så verdt det! Kjøpes forøvrig reseptfritt på apotek Ps. husk å smør hendene godt med fuktighetskrem etterpå, da denne tørker ut huden (noe som er poenget for å få vekk infeksjon når man får åpne sår og blemmer)
mianova Skrevet 26. september 2014 #23 Skrevet 26. september 2014 Jeg sliter veldig med eksem. Altså ikke bare tørr, men får åpne sår, blemmer som sprekker osv. Nå har jeg brukt den sterkeste kortison, og er blitt bedre. Men nå er jeg litt tørr. Noen som kan anbefale en god håndkrem ? Uten parfyme, og som gir mye fuktighet. Anonymous poster hash: 37022...00f propolis kremen til forever living.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #24 Skrevet 26. september 2014 propolis kremen til forever living. Takk for tips, men det er den dårligste jeg har prøvd.. Den "flasser" av. Anonymous poster hash: 37022...00f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #25 Skrevet 26. september 2014 Her er det virkelig noe som ikke stemmer. Når hudleger / hudpoliklinikker skriver ut kortisomkremer skal de også informere om bruk. Først skal du smøre deg med kortisonkremen, vente i 10 til 20 minutter slik at kremen har trukket inn i huden, så skal du smøre deg opp på kortisonkremen, altså uten å vaske bort kortisonkremen med en tilpasset krem. Dette skal gjøres for å unngå å bli tørr og for å unngå skader i huden som tynn hud pga kortisonen. Kortison skal aldri brukes på åpne sår fordi kortison forhindrer huden i å gro når den har åpne sår. Tror du bør snakke med fastlegen din for råd og oppfølging. Repair, eucerin, A-derma og Avene er gode håndkremer fra Apoteket. Pass på at du ikke skal ha olje eller karbamid i hud som ikke er "hel". Repair bruker jeg selv opp på kortison. Men det er mulig du bør få hjelp med lysbehandling hos hudpoliklinikk for å få bedring. Snakk med lege som kan se problemene dine. NB. Bomullsokker som har blitt kokevasket eller er nye, er fine å sove med utenpå all smøringen på hender da unngår du ye kliss i sengetøyet.Anonymous poster hash: d9583...6bb
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #26 Skrevet 28. september 2014 Her er det virkelig noe som ikke stemmer. Når hudleger / hudpoliklinikker skriver ut kortisomkremer skal de også informere om bruk. Først skal du smøre deg med kortisonkremen, vente i 10 til 20 minutter slik at kremen har trukket inn i huden, så skal du smøre deg opp på kortisonkremen, altså uten å vaske bort kortisonkremen med en tilpasset krem. Dette skal gjøres for å unngå å bli tørr og for å unngå skader i huden som tynn hud pga kortisonen. Kortison skal aldri brukes på åpne sår fordi kortison forhindrer huden i å gro når den har åpne sår. Tror du bør snakke med fastlegen din for råd og oppfølging. Repair, eucerin, A-derma og Avene er gode håndkremer fra Apoteket. Pass på at du ikke skal ha olje eller karbamid i hud som ikke er "hel". Repair bruker jeg selv opp på kortison. Men det er mulig du bør få hjelp med lysbehandling hos hudpoliklinikk for å få bedring. Snakk med lege som kan se problemene dine. NB. Bomullsokker som har blitt kokevasket eller er nye, er fine å sove med utenpå all smøringen på hender da unngår du ye kliss i sengetøyet.Anonymous poster hash: d9583...6bb Ja, men føler ikke kortisonen trekker inn uansett hvor lenge jeg venter. Og jeg har det på huden i 2 - 3 timer så vasker jeg meg, og så smøre med håndkrem. Da jeg ikke liker å få kortison i ansiktet osv. Uansett hvilke håndkrem jeg bruker så hjelper det ikke. Har prøvd nesten alt, og brukt så mye penger på det. Men eksemen kommer tilbake. Det er bra i 2 -3 dager så kommer det veldig mye blemmer på alle fingrene, og klør så ekstremt. Anonymous poster hash: 37022...00f
Sugerøret Skrevet 29. september 2014 #27 Skrevet 29. september 2014 Kan jeg pirke litt? Ikke vask av deg kortisonkremen! Vasking i seg er slitasje på hud.Vasking i varmt vann + såpe er enda mer pålastning. Unngå varmt vann ,bruk hansker når du vasker opp osv. Kremer skal sitte på huden Smør på kortisonkremer,så en bøtte med fuktighetskremer.OG la det være
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #28 Skrevet 29. september 2014 Merkelig at kortisonen ikke trekker inn. Smører du for tykt? Anonymous poster hash: 8e475...078
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #29 Skrevet 29. september 2014 Har du forsøkt et Elisabeth Arden Eight Hour produkt? Om ikke, kan det være verdt et forsøk. Anonymous poster hash: ff785...38b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #30 Skrevet 29. september 2014 Kan jeg pirke litt? Ikke vask av deg kortisonkremen! Vasking i seg er slitasje på hud.Vasking i varmt vann + såpe er enda mer pålastning. Unngå varmt vann ,bruk hansker når du vasker opp osv. Kremer skal sitte på huden Smør på kortisonkremer,så en bøtte med fuktighetskremer.OG la det være Hehe, bare til å pirke! Jeg vet det, men greier ikke tanken på at jeg får det i ansiktet osv. Eller i munnen. Tar meg alltid i ansiktet, eller leppene! hehe. Men skal prøve la ver! Men jeg har jo brukt kortison i 1 uke. ( for 2 uke siden brukte jeg den i en uke.) Nå begynner det å komme tilbake, skal jeg begynne på kortison igjen da? Hvor lenge bør jeg holde meg vekke? Anonymous poster hash: 37022...00f
Sugerøret Skrevet 29. september 2014 #31 Skrevet 29. september 2014 Du burde egentlig ha flere kortisonkremer,i alle fall 2. En sterk og en litt svakere som du trapper ned på Du kan jo bruke hvite hansker etter noen minutter.Så meste av kortisonkrem har trukket inn i huden,da slipper du å få noe i øynene eller munn Men husk at du skal ha MINST en gang mer fettkrem enn du tror du trenger :D http://www.eksemskolen.no/?page_id=22 Denne er fin
AnonymBruker Skrevet 30. september 2014 #32 Skrevet 30. september 2014 Hehe, bare til å pirke! Jeg vet det, men greier ikke tanken på at jeg får det i ansiktet osv. Eller i munnen. Tar meg alltid i ansiktet, eller leppene! hehe. Men skal prøve la ver! Men jeg har jo brukt kortison i 1 uke. ( for 2 uke siden brukte jeg den i en uke.) Nå begynner det å komme tilbake, skal jeg begynne på kortison igjen da? Hvor lenge bør jeg holde meg vekke? Anonymous poster hash: 37022...00f Kortisonkrem med topping av normal fuktighets eller fedt krem i et tynt lag skal du bruke minimum hver anne dag, også når eksemet begynner å gå bort. Dette er både forebygging og behandling. Smør på tynt med kortison, vent 10 min og smør tynt på med annen krem. Bruk apotekrem, disse er spesialkremer for tørr og sensitiv hud. Hendene har ingenting i ansiktet ditt å gjøre. Den uvanen bør du avvenne deg med. Finn og spesialtilpassede seper/vaskeprodukter som er såpefrie til hender. Er du testet for nikkelallergi? Anonymous poster hash: d9583...6bb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #33 Skrevet 2. oktober 2014 Kortisonkrem med topping av normal fuktighets eller fedt krem i et tynt lag skal du bruke minimum hver anne dag, også når eksemet begynner å gå bort. Dette er både forebygging og behandling. Smør på tynt med kortison, vent 10 min og smør tynt på med annen krem. Bruk apotekrem, disse er spesialkremer for tørr og sensitiv hud. Hendene har ingenting i ansiktet ditt å gjøre. Den uvanen bør du avvenne deg med. Finn og spesialtilpassede seper/vaskeprodukter som er såpefrie til hender. Er du testet for nikkelallergi?Anonymous poster hash: d9583...6bb Ok! Da skal jeg gjør det. Bruker en som heter danatekt fra apoteket. Nei er ikke tester for det. Men bruker vell lite med nikkel? Anonymous poster hash: 37022...00f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #34 Skrevet 2. oktober 2014 Ikke behandlende, men beskyttende. Apoteket selger en håndkrem som kalles den beskyttende hanske. Hjalp 3-åringen min på dagtid. På nettet brukte vi Locobase.Anonymous poster hash: 23c6a...f67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå