Gjest Iben Skrevet 23. september 2014 #21 Skrevet 23. september 2014 Huff ja, den var flau. Du får glede deg over å være smartere enn meg da. Anonymous poster hash: eb257...7b5 Men hvordan kan du leve med deg selv etter dette? Har du rukket å tenke noe over veien videre?
FrkHumle Skrevet 23. september 2014 #22 Skrevet 23. september 2014 Døren er lukket Håper den.. ikke går vekk.. Jeg er ikke så redd de men jeg vil heller ikke nærme meg.. Finner edderkopper over alt for tiden.. hvor i h kommer de i fra?! Å de er ikke små heller... Haha! Men de blir jo ikke borte, da er de der for evig! Med egglegging og formering.... Spent på når du skal tisse før du legger deg. (Jeg er sånn egentlig heller ikke redd, men synes de er veldig ekle. Har våknet av en i panna engang, så jeg har litt skrekken der. Sjekker alltid alle hjørner i taket før jeg sovner )
masekopp Skrevet 23. september 2014 #23 Skrevet 23. september 2014 Har aldri opplevd at de har kommet ut igjen. Har støvsugd noen med uhell. Dog er jeg litt sadistisk når det kommer til edderkopper og foretrekker å drepe de i nærkamp etter alle marerittene de har gitt meg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #24 Skrevet 23. september 2014 Men hvordan kan du leve med deg selv etter dette? Har du rukket å tenke noe over veien videre? Nei, jeg vet ikke. Tenker litt på å sette meg et stille sted alene og skrive "edderkopper er ikke insekter" 1000 ganger. Men vet ikke hvordan jeg skal komme over at noen er smartere enn meg på KG. Det blir vanskelig fremover. Kanskje vanskeligere enn å komme over edderkoppfobi! Det er faktisk ikke så vanskelig, og noe TS kunne prøve dersom hun gidder. Anonymous poster hash: eb257...7b5
Gjest Iben Skrevet 23. september 2014 #25 Skrevet 23. september 2014 Nei, jeg vet ikke. Tenker litt på å sette meg et stille sted alene og skrive "edderkopper er ikke insekter" 1000 ganger. Men vet ikke hvordan jeg skal komme over at noen er smartere enn meg på KG. Det blir vanskelig fremover. Kanskje vanskeligere enn å komme over edderkoppfobi! Det er faktisk ikke så vanskelig, og noe TS kunne prøve dersom hun gidder. Anonymous poster hash: eb257...7b5 Huff, det høres forfærdelig stusselig ut. Er nesten så jeg ikke engang klarer å glede meg over at også jeg endelig fikk muligheten til å arrestere noen over det som uoffisielt er internets sikreste indikator på "evne til refleksjon". Her har du f.eks. en som har åpenbart har irritert seg grønn over dette - og som jeg derfor kun kan anta er en usedvanlig høyt utdannet og intelligent person: http://www.burkemuseum.org/spidermyth/myths/notinsects.html "Around half of my callers did learn in school that spiders are not insects, but I find it rather appalling (faktisk) that the percentage is not higher."
Saunet Skrevet 24. september 2014 #26 Skrevet 24. september 2014 Leste et sted at vist edderkoppen etter å ha blitt støvsugd fortsatt overlever i posen kan den tilpasse seg i støvsugerposen og leve inntil 150-200 dager uten mat eller vann. Om den klarer å lage seg barn i posen tviler jeg på.
pluttipott Skrevet 24. september 2014 #27 Skrevet 24. september 2014 Ingen grunn til å bli hysterisk. De dør. For det første får de en helvetes tur ned støvsugerslangen, der de ikke bare blir slengt inn i veggene og truffet av partlikler, men også risikerer og bli revet i stykker av luftstrømmene. Overlever de helt ned til støvsugerposen er ikke det så mye bedre, med dårlig atmosfære og uten vann. Sjangsen for at edderkoppen er dum nok til å legge egg i et slikt miljø, er så og si ikke-eksisterende. Støvsuger 1, edderkopp 0. Men hva med oss som har bitteliten leilighet og håndholdt støvsuger?
Minya Skrevet 24. september 2014 #28 Skrevet 24. september 2014 Døren er lukket Håper den.. ikke går vekk.. Jeg er ikke så redd de men jeg vil heller ikke nærme meg.. Finner edderkopper over alt for tiden.. hvor i h kommer de i fra?! Å de er ikke små heller... Edderkoppene trekker inn når det blir kaldere i været, så de kommer utenfra, gjennom vinduer, ventiler og sprekker i fasaden. Det er egentlig mye bedre å ha en edderkopp eller to enn innmari mye insekter, men er det veldig mange så kan det indikere at du har et fuktig inneklima da de foretrekker fuktig luft der de bor.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #29 Skrevet 24. september 2014 Hva når man har sentralstøvsuger? Jeg kan jo ikke bytte posen ofte, den skal byttes 1 gang i året.Anonymous poster hash: 619ae...6c6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #30 Skrevet 24. september 2014 Hva når man har sentralstøvsuger? Jeg kan jo ikke bytte posen ofte, den skal byttes 1 gang i året.Anonymous poster hash: 619ae...6c6 Sentralstøvsuger er stikkordet her.. Hver gang du drar ut slangen fra støpslet i veggen så lukket den seg. Ingenting kommer inn eller ut. Og hvis edderkoppen overlever første turen og prøver seg på å komme seg opp igjen, så vil han jo bli i de rørene for evig. Helt til du plugger i støvsugeren og edderkoppen igjen havner i beholderen. Og sånn går no dagan. ..Anonymous poster hash: 8ac76...79d
Muscae Skrevet 25. september 2014 #31 Skrevet 25. september 2014 Usikker på hvor mange ganger jeg har skrevet dette på dette forumet her. PERMETRIN EKSTRA må man ha om man har edderkoppfobi. Spray på edderkoppen, og den dør. Spray på alle vinduskarmer, dørkarmer, lister, ekle hjørner og bak sofaen/kommoden osv der edderkopper kommer inn, og liker å bo. Sprayen har preventiv effekt, slik at edderkopper (og andre ikke-insekter og insekter) skyr stedene som er sprayet. Da slipper du at de kommer inn. Hvorfor vet ikke fobi-folkene dette? Man burde lært det på skolen! Virkningen varer i ca et halvt år (avhenger selvfølgelig av om du vasker vinduskarmer og lister ofte, det gjør ikke jeg), og gjør du dette to-tre ganger i året vil du ikke ha edderkopper i huset lenger. Ever! 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #32 Skrevet 25. september 2014 Usikker på hvor mange ganger jeg har skrevet dette på dette forumet her. PERMETRIN EKSTRA må man ha om man har edderkoppfobi. Spray på edderkoppen, og den dør. Spray på alle vinduskarmer, dørkarmer, lister, ekle hjørner og bak sofaen/kommoden osv der edderkopper kommer inn, og liker å bo. Sprayen har preventiv effekt, slik at edderkopper (og andre ikke-insekter og insekter) skyr stedene som er sprayet. Da slipper du at de kommer inn. Hvorfor vet ikke fobi-folkene dette? Man burde lært det på skolen! Virkningen varer i ca et halvt år (avhenger selvfølgelig av om du vasker vinduskarmer og lister ofte, det gjør ikke jeg), og gjør du dette to-tre ganger i året vil du ikke ha edderkopper i huset lenger. Ever! Hvordan er dette middelet mot kjæledyra i huset? Høres ikke bra ut for de som er nede ved gulvet og sitter i vinduskarmen.Anonymous poster hash: 261e9...73a
Muscae Skrevet 25. september 2014 #33 Skrevet 25. september 2014 Hvordan er dette middelet mot kjæledyra i huset? Høres ikke bra ut for de som er nede ved gulvet og sitter i vinduskarmen.Anonymous poster hash: 261e9...73a Jeg hadde katt i mange år, og han ble ikke påvirket av den. Sprayen er veldig luktsvak, og tørker raskt. Det står på boksen at man ikke skal oppholde seg i rom der en nettopp har sprayet. Om du derimot kjøper noe som heter permetrin super, så ville jeg aldri lagt meg til å sove i et rom der jeg hadde sprayet med den, for den stinker permetrin!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #34 Skrevet 25. september 2014 Jeg hadde katt i mange år, og han ble ikke påvirket av den. Sprayen er veldig luktsvak, og tørker raskt. Det står på boksen at man ikke skal oppholde seg i rom der en nettopp har sprayet. Om du derimot kjøper noe som heter permetrin super, så ville jeg aldri lagt meg til å sove i et rom der jeg hadde sprayet med den, for den stinker permetrin! Nå har jeg ikke edderkoppfobi lenger, men jeg vurderte aldri å bruke permetrin mens jeg hadde fobi. Permetrin er veldig giftig for katt. Selv om man ikke ser åpenbare tegn på forgiftning på katten tenker jeg mitt om risikoen ved eksponering over tid på en liten kropp. Det er så unødvendig. Edderkopper kommer alltid til å finnes, hva med å heller jobbe litt med seg selv? Anonymous poster hash: eb257...7b5
Muscae Skrevet 25. september 2014 #35 Skrevet 25. september 2014 Nå har jeg ikke edderkoppfobi lenger, men jeg vurderte aldri å bruke permetrin mens jeg hadde fobi. Permetrin er veldig giftig for katt. Selv om man ikke ser åpenbare tegn på forgiftning på katten tenker jeg mitt om risikoen ved eksponering over tid på en liten kropp. Det er så unødvendig. Edderkopper kommer alltid til å finnes, hva med å heller jobbe litt med seg selv? Anonymous poster hash: eb257...7b5 Det er jo ikke akkurat som du dypper katten i en bøtte med permetrin heller, da. Det står ingenting på boksen om at den er giftig/farlig for pattedyr, ved normal bruk. Det er snakk om en spray, der det kommer ut en liten dusj, som også fordamper ganske kjapt. Det som da ligger igjen er giftig for bittesmå insekter og edderkopper, som har en kroppsvekt på omkring 0.02 gram. Om du er redd for at det er farlig, så kan du også spraye på utsiden av dørkarmer og vinduskarmer. Ikke like god effekt, men mye bedre enn ingenting.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #36 Skrevet 25. september 2014 Det er jo ikke akkurat som du dypper katten i en bøtte med permetrin heller, da. Det står ingenting på boksen om at den er giftig/farlig for pattedyr, ved normal bruk. Det er snakk om en spray, der det kommer ut en liten dusj, som også fordamper ganske kjapt. Det som da ligger igjen er giftig for bittesmå insekter og edderkopper, som har en kroppsvekt på omkring 0.02 gram. Om du er redd for at det er farlig, så kan du også spraye på utsiden av dørkarmer og vinduskarmer. Ikke like god effekt, men mye bedre enn ingenting. Forstår at du mener ved normal bruk. Jeg er enig i at risikoen sikkert ikke er stor. Jeg synes allikevel det er en unødvendig risiko å ta, særlig når vi tar i betraktning at dette er noe man bruker for å bekjempe en innbildt fare. Anonymous poster hash: eb257...7b5
Muscae Skrevet 25. september 2014 #37 Skrevet 25. september 2014 Forstår at du mener ved normal bruk. Jeg er enig i at risikoen sikkert ikke er stor. Jeg synes allikevel det er en unødvendig risiko å ta, særlig når vi tar i betraktning at dette er noe man bruker for å bekjempe en innbildt fare. Anonymous poster hash: eb257...7b5 Faren er innbilt, men skrekken og frykten er absolutt reell. Jeg personlig er ikke direkte redd edderkopper, jobber mye i hagen, og der kryper de rundt beina mine hele tiden. Det gjør også saksedyr, sølvkre og andre ekle krypdyr. Det gjør meg ingenting at de er i hagen min, men jeg vil da ikke ha dem inn i hus! Jeg sliter også en del når det kommer til edderkopper som lager spindelvev, og som det er fare for at jeg går rett i dem. Da får jeg tendenser til panikk, fordi jeg synes de er så ekle, og vil absolutt ikke ha dem på meg. Jeg kunne ikke bodd i et hus der jeg kunne støte på edderkopper overalt, da hadde jeg nok blitt mer redd dem. Nå er det så sjeldent jeg har en i hus at jeg ikke trenger å være redd for edderkopper overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå