Kittykat Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Jeg har tannpine fra helvete og har time hos tannlegen i morgen kl 14. Jeg tar Panodil Zapp og Ibux sammen mot det (den eneste kombinasjonen som funker hos meg). Jeg kan f eks ta 2 stk Panodil Zapp (500 gr pr stk) og 2 stk Ibux (400 gr pr stk). Men av og til må jeg doble dosen fordi den vanlige dosen ikke virker. Da har jeg gjerne ventet en stund for å se om den vanlige dosen virker. Det er ikke ofte det skjer, heldigvis, men i dag er en sånn dag hvor jeg tar vanlig dose og den ikke funker. Jeg har like vondt som før jeg tok smertestillende. Og siden jeg så og så har levd på smertestillende i hele dag, så kommer jo tanken: Når blir det farlig? Og enda gjenstår det en dose som jeg må ta rett før jeg legger meg hvis ikke den siste dosen holder. Det går 3-4 timer mellom hver dose. Jeg vet ikke om det har noe å si.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Det sies at 20 gram gir akutt leversvikt Les pakningsvedlegget hva som er maksdosen per dag. Hvis du ikke har pakningsvedlegget så søker du opp på felleskatalogen.no Da jeg hadde tannpine tok jeg 1 gram ibux og 500 mg paracet hver 3-4 time. Det er viktig å ta smertestillende etter klokka og ikke når du kjenner det gjør vondt, da er det for sent. Det er for å holde konsentrasjonen av smertestillende i kroppen jevn hele tiden. Anonymous poster hash: 30ef3...be5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Max dose står på pakken. Anonymous poster hash: a7dbf...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Skal holde seg under 3g (4 g går greit) paracet i døgnet. 2400 mg av ibux. Du bør ikke ta så mye som 800 mg ibux i en dose. Prøv å hold deg til 600 mg. Bør gå 4-6 t mellom hver gang du tar. Ifht forgiftning. Ved ibux kan man få symptomer ved forgiftning når man kommer opp i 3 g. Når man nermer seg 6 g bør man følge opp nyefunskjonen. 20 g git meget alvorlige forgiftninger. Ved lett forgiftning kan man få symptomer som magesmerter, kvalme, brekninger, diare, tretthet, svimmelhet, tåkesyn og øresus. Ved alvorlig forgiftning så kommer ofte kraftige magesmerter, blødning fra mage/tarm kanalen og koma. Ved paracet er giftig dose 12 g. Symptomer er kvalme, brekninger og magesmerter. Etter et par døgn kan man få tegn på skade i lever og i verstefall koma. Jeg skriver ikke dette for å skremme deg men for at du skal være obs på hvilke symptomer du må være obs på. Lykke til! Kilde: felleskatalogen.Anonymous poster hash: cf574...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå