Gå til innhold

creme fraiche, rømme eller kesam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vil gå litt ned i vekt, og har vel skjønt at sauser og sånt til middagen ikke er helt optimalt da? Såå da lurer jeg på hva som kan være en fin erstatter? Rømme er vel heller ikke bra. men har fått inntrykk av at både creme fraiche og kesam er ok?

kjøpte creme fraiche i dag, men ble likevel litt skremt av kaloriene. nesten 200kcal i bare 100g!? det er jo ganske mye!? hva anbefaler dere?

Anonymous poster hash: f1911...0c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler mager kesam. Inneholder bare 200 kalorier i en hel boks.

Anonymous poster hash: 6b833...42c
Skrevet

Sauser kan lages på mange måter. Spiser du lite karbs så kan du jo øke fettprosenten og dermed ha gode sauser, eller lever du lavkalori med karbs?

• Liker 2
Skrevet

Hei! Jeg vil gå litt ned i vekt, og har vel skjønt at sauser og sånt til middagen ikke er helt optimalt da? Såå da lurer jeg på hva som kan være en fin erstatter? Rømme er vel heller ikke bra. men har fått inntrykk av at både creme fraiche og kesam er ok?

kjøpte creme fraiche i dag, men ble likevel litt skremt av kaloriene. nesten 200kcal i bare 100g!? det er jo ganske mye!? hva anbefaler dere?

Anonymous poster hash: f1911...0c2

Rømme og creme fraiche har like mye kcal.

Anonymous poster hash: e63d7...af1

• Liker 1
Skrevet

Skal du lage varm saus, så tåler ikke kesamen det, den passer til kalde sauser.

Du kan få lett Creme Fraishe og Ekstra lett rømme. Personlig så bruker jeg heller en spiseskje Creme Fraishe og får mat som smaker godt. Men det kommer jo an på hvor mye fett du får i det i det andre du spiser, med tanke på vektnedgang.

Skrevet

Lett kesam, lettrømme, lett crème fraîche... :)

Anonymous poster hash: cb0fa...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...