AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Gutter kan leke tøft av og til (sikkert jenter og), men av og til kan dette utarte seg til at den svakeste får skikkelig juling. Hvis dette skjer på skolen, og svaret er "er du med på leken osv", er ikke det å trekke på skuldrene av skolens voksenpersoner? Jeg mener grensen på lekeslossing og vold må settes allerede i barneårene. Sint mamma😡Anonymous poster hash: 2d1b4...d24
minister-mio Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Lekeslossing er faktisk en bra ting, men dersom en deltager ikke smiler lenger har leken stoppet og barna bør slutte. Ofte slutter de selv, men voksne bør også gripe inn
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 voldsom lek er bra, men det er viktig at voksne holder et øye med leken så den kan avbrytes når det blir for mye for en av deltagerene. Anonymous poster hash: a7c90...087
absinthia Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Det er vold når en sier at han/ hun har fått nok og den andre ikke respekterer grensen. Det er vold når noen forsøker å skade noen. Dersom det er et barn som ikke klarer å stoppe i tide, så må man øve på å respektere andres grenser og sette grenser for seg selv. - Gjerne ved bruk av regler og at man tilrettelegger for tøff lek, gjennom å avtale regler og at en voksen følger med. Å arrangere brytekamp, snøballkrig, rævkrok og lignende er en fin måte å øve opp barn som trenger å lære seg til å være i tøff lek, enten det er fordi de er litt " pysete" eller det er fordi de har problemer med å se eller respektere når andre får nok. Er kjempeviktig for barn å få lekt nok slik type leker! 1
MissPierce Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Det er vold når en sier at han/ hun har fått nok og den andre ikke respekterer grensen. Det er vold når noen forsøker å skade noen. Dersom det er et barn som ikke klarer å stoppe i tide, så må man øve på å respektere andres grenser og sette grenser for seg selv. - Gjerne ved bruk av regler og at man tilrettelegger for tøff lek, gjennom å avtale regler og at en voksen følger med. Å arrangere brytekamp, snøballkrig, rævkrok og lignende er en fin måte å øve opp barn som trenger å lære seg til å være i tøff lek, enten det er fordi de er litt " pysete" eller det er fordi de har problemer med å se eller respektere når andre får nok. Er kjempeviktig for barn å få lekt nok slik type leker! Veldig enig! Hos oss øver vi hele tiden på det å respektere når den andre sier nok. Men vi øver også på at vist man er med å leker brytekamp, så må man tåle litt. Å at den som gjorde at man fikk vondt ikke alltid mente at det skulle gjøre vondt. Hadde en gutt som kom gråtende fordi at ei jente hadde slått han hardt i magen. Når jeg spørr jenta hvorfor hun slo han, så sier hun: Han sa at jeg skulle slå han så hardt jeg kunne. Da måtte jeg jo forklare at det ikke var lurt å be noen om å slå en sånn, men at jeg forsto at han ikke trodde det skulle gjøre så vondt. Å så forklare henne at man ikke skal gjøre alt noen ber en om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå