Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen av dere har erfaringer som kunne hjelpe meg litt i denne prosessen. Jeg ble sterilisert i 2005 under keisersnitt (frivillig underskrevet under sterk påvirkning av medisiner, men det er en annen historie :plystre: ) I alle fall er jeg nå gift og min mann og jeg ønsker seg veldig et lite nøste. Utover at jeg er steril er det ingenting som står i veien for å gjennomføre et svangerskap. Jeg har lest meg opp på IVF og vet at vi kan få tilbud om dette siden vi ikke har felles barn, han har ingen. Vet også at vi ikke har krav på noen økonomisk støtte siden min sterilisering var frivillig.

Men utover dette hadde det vært fint å fått noen andres erfaringer med offentlig IVF, kostnader, behandling, tidsaspekt og annet. Også interessant om noen vet noe om hvor mange med akkurat denne problematikken som lykkes?

Takk for alle tanker dere kan dele med oss :blomst:

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vår historie er litt annerledes enn deres men hos oss ble hendelsesforløpet time hos gyn, pergo kurer og endel blodprøver noe som ikke fungerte. Etter 4 mnder ble vi henvist til ivf hos rikshospitalet og søknaden ble godkjent i slutten av juni, fikk time til forsamatale 30 september. Dette brevet kom vel i midtenav august. Rikshospitalet og ullevål stenger sine ivf avdelinger i juli. Det er litt ventetid, og hvis dere ikke får dekket noe, tar det kortere tid og bruke det private

Skrevet

Hvorfor bruke det offentlig hvis dere ikke får dekket forsøk?

Det offentlig har lange ventetider.

Det private har korte ventetider og man føler ikke at man bare er en i mengden, de er flinkere til å se paret og ha tid til dem, anbefaller helt klart det.

Anonymous poster hash: fead1...893
Skrevet

Det bunner mest i at det synes å være pittelitt billigere offentlig. Takker for svar.

Skrevet

Har du sterilisert deg har du sterilisert deg og det frivillig.

Anonymous poster hash: f9a0c...40a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ble sterilisert, men ikke frivillig. Vil tro det beste for dere vil være å oppsøke en privat klinikk, da slipper dere all ventetiden og styret i det offentlige og kan starte med en gang.

Skrevet

Vet ikke helt hva anonym her skal frem til, tråden min omhandler ikke steriliseringen som sådan.

Skrevet

Jeg ble sterilisert, men ikke frivillig. Vil tro det beste for dere vil være å oppsøke en privat klinikk, da slipper dere all ventetiden og styret i det offentlige og kan starte med en gang.

Ikke frivillig?

Anonymous poster hash: 82606...ae7

Skrevet

Var ikke egglederne allerede tette? De fjerner dem da for at væske og evt betennelsesprosesser i tette eggledere kan avgi kjemiske stoffer til livmorhulen. De fjernet vel ikke friske eggledere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...